Ick (Ally McBeal-taal voor afknapper)

Dat zal wel een coole knaap zijn, iemand die zoiets kan verzinnen :smirk:

1 like

-95% van leren bandjes op horloges
-95% van geĆÆntegreerde banden
-Grand Seiko
-Gewone Seiko (heb er wel eentje hoor), vooral de kastvorm en de afwerking
-fluted bezels
-aftermarket banden op omegas, zoals forstner en uncle seiko, bijna nooit te doen qua endlinks

Maar, dat is juist goed. Smaken verschillen.

1 like

Duikers en nato’s. Stalen banden hoorden er ook nog bij maar ik ben een beetje om. Mesh of BOR is ok.

1 like

Wie is Ally McBeal eigenlijk…

1 like

:point_up_2:

OT. alle vierkante en rechthoekige horloges.
Vooral Cartier.

Google is je vriend. Die had ik ook nodig om uit te zoeken wat Ick betekent.

Wilde niet googlen …spaghetti bijna klaar :rofl:

1 like

Opgezocht; dit komt eruit als doelgroep.

En dan verwacht TS dat volwassen mannen dit zonder meer uitleg snappen?

3 likes

Niet iedereen durft zomaar referenties te maken naar obscure jaren ā€˜90 televisie.

Als dat zo was dan deed iedereen het wel!

1 like

Maar iemand of iets wat je eerst heel leuk vond maar dan ineens op afknapt…volgens google dus

1 like

Dat gaat over de Moonswatch dat begrijp je toch wel @Eddie :grin:

1 like

Uit piƫteit noemde ik toen niet wat voor een teringhekel ik aan mods, hommages en kopieƫn heb. Dat laat ik tegenwoordig niet meer na.

Dat heb ik ook. Vaak zijn het ook thunderkneuzen die hommages en kopieƫn dragen.

1 like

Helemaal zwarte horloges waren voor mij in het begin helemaal fantastisch. Nu laat ik die uitgebrande zooi wel liggen. Ik heb ook niks met two-tone. Goudkleurig kan er op door maar two-tone is een ware verschrikking. Ik vind Nomos horloges ook lelijk, ze hebben wiskundeleraar vibes. Ook JLC vind ik niet mooi. Sommige chronographs zijn best aardig maar ik vind dat andere merken dat beter doen.

Had ik roman numbers al genoemd? Die oude zooi laat ik ook links liggen.

Geen fan van:

• Datumloupes
  • Panerai
  • Franse merknamen (vraag me niet waarom, een FC zou er nog best eens kunnen komen)
  • Fliegers met bijbehorende stiksels haaks op de band of klinknageltjes
  • Drukke wijzerplaten (behalve die van de Omega Flightmaster
  • Teveel ā€œgoudā€

Edit: volledig zwarte horloges heb ik ook niets mee. En dat terwijl ik vroeger mijn rvs Casio eens zwart geverfd heb…

Maar… alles kan veranderen. Zo had ik niets met Tudor en witte wijzerplaten. Je raadt het al, ik ben aan het rondkijken voor een Tudor en een toolwatch met een witte wijzerplaat. :grin:

NATO’s
Lug Gaps

IMG_1177

Weet je hoe je zo’n lug gap nou juist kunt voorkomen? :grin:

3 likes

Ik snap je volledig! Je eerste foto sprak me al aan, vroeger zou ik ook geen Cartier Tank gedragen hebben, maar zou er best ƩƩn willen!

1 like

Ja vreselijk! :nauseated_face:

Ik ga de Cartier tank ook steeds meer waarderen alleen die nichterige kroon met dat steentje… echt alleen voor vrouwen wat mij betreft.

Maar er zijn genoeg andere leuke tank modellen van andere merken.

4 likes

Dat kroontje is inderdaad … maarja

1 like