Icoon

Wat is voor jou het meest Iconische horloge en waarom ?
Het zou leuk zijn als je ook een foto plaatst van jouw keuze.

Ikzelf trap af met een tweetal. Erg voor de hand liggende keuze, maar naar mijn mening de absolute top 2.

  • Rolex Submariner: sinds jaar en dag een trendsetter onder de duikhorloges. Niet de allereerste, wel de bekendste, meest Iconische, en meest geïmiteerde duiker ooit.
    -Omega Speedy pro Moonwatch: meest Iconische chronograaf, door zijn rijke geschiedenis als Nasa instrument, en 1 van de weinige “vintage” horloges die al ruim 60 jaar bijna onveranderd nog steeds nieuw te koop is.
12 likes

Heb hem even terug gezet naar Algemeen. :slight_smile:

Voor mij zijn er zoveel iconen en is ook maar hoe je er naar kijkt. Naast het uiterlijk zijn er voor mij iconen door bijvoorbeeld het uurwerk.
Een speedy is voor mij iig niet de meest iconische chronograaf, wat te denken van een 13ZN of een Lemania 2310 wat ook nog als basis voor de CH27-70, etc.

Er is iig genoeg moois!! :wink:

1 like

Mijn lieve DJ is wel iconisch.

14 likes

Ik kan niet anders dan dit beamen. De Sub is het meest iconische horloge ooit.

5 likes

Omega seamaster en Cartier Tank

6 likes

Voor mij is de Casio f91w wel een iconisch horloge. Een horloge die voor nagenoeg iedereen beschikbaar is en vandaag de dag nog steeds populair is. Tevens dragen iconische figuren als Obama en Bill Gates er een. en natuurlijk Stevil85 :sunglasses:

9 likes

Absoluut de Submariner!

14 likes

Helemaal mee eens!

1 like

De Breitling Navitimer.
Al sinds de vroege jaren '50 in productie. Het model waarmee Breitling bekend werd onder de consumenten en het een bepaalde status kreeg. Geheel tegen de bedoeling van de oprichter van het merk in.

7 likes

In het segment onder de 500 euro zijn dit toch vaak genoemde.

4 likes

Ik denk toch wel mijn Stowa flieger (orgineel zonder small second) maar wel een hele rijke geschiedenis vooral vanaf 1939 tot 1945 voor de luftewaffe geproduceerd.
1 van de 5 orginele flieger watches.

3 likes

Ik zou voor niet-ronde horloges absoluut de Reverso en Tank kiezen. Voor de rest ook eigenlijk wel heel erg veel van Gerald Genta! :stuck_out_tongue:

2 likes

De Datejust, tijdloos ontwerp.

6 likes

Deze, natuurlijk!:sunglasses:

image

14 likes

Eerste horloge waar ik aan denk als ik aan spring drive denk

6 likes

Kan volgens mij alleen de Rolex Submariner zijn

1 like

Toch zijn er van de datejusts meer verkocht. Zo’n DJ met een fluted bezel en het liefste ook two tone is misschien wel minstens net zo iconisch

1 like

Zo zijn er andere modellen ook meer verkocht, maar absoluut geen iconen. Kortom verkoopaantallen staat er voor mij los van.

3 likes

Eens! Het zou hooguit een aanvullende reden kunnen zijn maar zeker niet op zichzelf. Het meest verkochte horloge vh moment is die suffe Daniel Wellington.

Niet iconischer dan de Sub maar wat mij betreft zeker een icoon: de Panerai Luminor (ongeacht de exacte uitvoering). Unieke kastvorm, unieke bescherming van de kroon, bijzondere geschiedenis en een cult following die aan bandenswappen bijna evenveel plezier heeft als aan het horloge zelf. Hier één voorbeeld: de PAM233.

Leuk topic @revanderpoel !

9 likes

Dank je ! Spectaculaire Panerai, en zeer zeker een Icoon !