Icoon

Zeker weten. Deze hoort echt in het rijtje Iconen thuis

1 like

Absoluut iconisch, maar Panerai heeft toch wel wat glans verloren door de Luminor Due…

1 like

https://www.ablogtowatch.com/vintage-omega-marine-chronometer-watch-hands-on

https://www.watches-of-switzerland.co.uk/Audemars-Piguet-Royal-Oak-37mm-Mens-Watch/p/17580823/

3 likes

Wat mij betreft een rijtje met uitsluitend iconen (jaja, ook de Apple Watch is 100% een iconisch horloge).

Wat ik nog mis om mijn top 10 compleet te maken:

  1. Rolex Explorer 1
  2. AP Royal Oak
  3. Patek Philippe Calatrava
  4. JLC Reverso
5 likes

Je keuze in iconische horloges kan ik me prima in vinden.

Apple maakt daarentegen geen horloges. Slechts compacte Iphones voor om de pols met wat extra sensoren. Misschien wel zo Iconisch als een Iphone, handig en cool, maar een gadget met een houdbaarheid van max een jaar of 5, en heeft verder weinig te maken met een horloge.
Is mijn mening tenminste. Iedereen mag daar anders over denken.

1 like

Voor mij, als Certina aficionado, mijn NA, een van de eerste DS horloges!

1 like

My icons, no further explanation needed…

8 likes
4 likes

O jaaaaa :heart_eyes::heart_eyes:

Eigen smoel, iedereen en zijn moeder heeft hem ooit gehad, gezien of overwogen en daarnaast onverslaanbare prijs-kwaliteit.

1 like

Een icoon? “the greatest Triumph in Watchmaking” …de Rolex Oyster natuurlijk!

image

Of moest het per se ‘mooi’ en hedendaags gewild zijn? Dan ga ik ook voor diens opvolger, de Submariner. :wink:

2 likes

Eerste horloge met de weekdag voluit geschreven, in meerdere talen te krijgen. Enkel in edelmetaal geleverd.

4 likes

Tissot PR(S)516:

3 likes

Misschien een wat ongewone. De Airman. Het, volgens zeggen, eerste vliegershorloge met 2 instelbare 24 uurs tijdzones. Ontstaan door gesprek van een Glycine medewerker met de gezagvoerder van een dc4, waar hij in 1953 naast zat. Ook in Vietnam werd dit uurwerk regelmatig gedragen. Tevens mijn geboortejaar. :wink: (Niet in mijn bezit)

5 likes

Die gl is wel heeeel erg NOS!

Prachtig horloge, maar wat is precies de reden waarom deze Tissot als Iconisch gezien kan worden ? Wat maakt hem zo bijzonder ?
deze vraag is nl een belangrijk deel van dit topic. Zonder deze vraag had het topic nl ook: “noem je favoriete horloge” kunnen heten

1 like

De Rolex 1655

5 likes

Ja deze behoeft geen uitleg :smile:

1 like

6900 serie

-Wijzers lopen onder de indices door
-De stalen band is vormgegeven speciaal voor dit horloge
-De oranje secondewijzer is zo’n beetje het toppunt van stijlvol aandacht vragen
-De kastvorm is uniek
-De manier waarop er diepte in het horloge zit is prachtig
-het is een tijdloos ontwerp

O ja, ik heb hem ook en ik doe hem NOOIT meer weg. Denk ik.

4 likes