Hallo allemaal,
Ik heb een bescheiden horloge collectie (3 stuks) in mijn bezit. Dit is deels bewust aangezien ze op deze wijze alledrie ruime draagtijd krijgen. Zou het namelijk zonde vinden als dat niet zo zijn. Nou sta ik (met enige aarzeling) op het punt om toch een vierde aan mijn collectie toe te voegen. Mede o. a door de inkoopactie Invicta pro diver
Nou zal het natuurlijk voor iedereen anders zijn maar ben toch benieuwd naar jullie ervaring.
Dus was is in jullie ogen de ideale collectie aantal?
Ben benieuwd naar de reacties.
Alles tussen de 3 en 8.
Ik wil tenminste 1 echte beater, 1 dress horloge en 1 sportief stalen allrounder.
Denk:
GShock
Submariner
Vintage UG polerouter/ omega seamaster /DJ
Zoals het nu gaat een stuk of 26.
Ik heb me na een lange worsteling neergelegd bij âsweet seventeenâ.
Misschien krijg ik nog de moed om wat te downsizen. Ik hoop het wel eerlijk gezegd.
Ik vind drie knallers genoeg.
Ergens tussen de 3 tot 6 stuks is voor mij prima. Toen ik er een stuk of 15 had vond ik dat alleen maar lastig, teveel keuze.
Altijd maar 3
Ik heb er ooit rond de twintig gehad, maar schommel nu rond de vier ĂĄ vijf. Ik merkte dat toen ik er zo veel had ik toch altijd naar dezelfde horloges greep.
Max 3. Soms 4. Kom je daarna nog iets leuks tegen dan 5.
3 a 4, heb er ooit een stuk of 20 gehad en dat voelde chaotisch
2 voor mij, 1 g-shock niet meegerekend.
Heb nooit meer dan 6 horloges gehad. De kunst om mezelf tevreden te stellen zat em vooral in het opbouwen van een zoân divers mogelijke collectie. Eerst had ik vrij veel horloges met een zwarte wijzerplaat. Daardoor bleef ik âzoekenâ naar bijvoorbeeld een horloge met een witte wijzerplaat.
Voor mij is 5 a 6 horloges voldoende
Ideaal voor mij zou zijn 4 a 6. Duiker, sport en dress horloge. Sowieso heb ik er 2 in de collectie die er niet uit gaan maar die zo goed als niet worden gedragen. En een goede goedkope vakantie horloge mag ook in de collectie zitten.
Een beetje horloge gek moet er toch minimaal 3 hebben
4 tot 8 stuks.
Geen idee voor iedereen anders. Heb nu zelf 6 stuks waarvan 2 vrijwel nooit gedragen worden. Zijn daar ook niet voor bedoeld tenzij het een vrij specifiek evenement is. De andere 4 draag ik meer. Een seiko 5 nu als daily beater. Een solar Casio die erdoor is vervangen. Die gaat nu weinig gedragen worden maar is denk ik niet te verkopen. Dan nog een G-schock voor, zoals iedereen, wanneer de omstandigheden het vereisen. En een Fitbit voor op het werk. Die blijft niet overal achter haken en houd mn beweging bij. Dus voor mij is het waarschijnlijk 7 horloges op dit moment. Mijn ultieme horloge komt er ooit nog bij maar dan houd het wel op. Misschien dat ik er nog een verkoop over een paar jaar.
3 mooie exemplaren
Heb er nu 12, is eigenlijk een beetje veel, 6 worden er regelmatig gedragen, de rest sporadisch. Dus 6 lijkt me een mooi aantal. (Nr. 13 komt om het hoekje piepen⊠)