Wacht maar tot jij jouw Sinn eenmaal hebt!
Mijn ideale lijstje zou zijn:
Flieger
Tool watch (zou G-10 style kunnen zijn)
Diver
Dresser
Chrono
Casio (G-Shock of een F-91 ?) ⊠gewoon omdat het in elke verzameling thuis hoort.
Ik heb weinig met specifieke merken maar zoek het in de variaatie van de verschillende stijlen.
Max 5 en en soms kom ik iemand tegen die een leuk bod doet dan kan ik weer op zoek naar een andere. Dat houdt het kiezen âs-morgens ook eenvoudig.
Whaha, we gaan het zien⊠over twee jaar is het zo ver.
Mân Hamilton was in zijn eerste week na aanschaf; op de grond gevallen, mee mountainbiken in de alpen en is tegen een aantal rotsen aan geknaldâŠ
Hij loop nog steeds op strak +7 sec per dag, dus ik vind het helemaal prima!
ââYou either donât use it or you abuse it.ââ Was dit hoe die ging?
Nog ééntje erbij.
Heb er nu 4, maar dat is eigenlijk 1 teveel imo. 1 krijgt amper draagtijd
11
3 of 4. Ik heb niks met het rijtje van verplichte dresser, vlieger, duiker, quartz blabla. Draag wat ik wil, en als dat zoals nu 4 duikers zijn, dan ben ik gelukkig.
5-6 is mijn max
Ook 5-6! Zo groot is de horlogedoos
Lekker ratjetoe, Omega, Oris, Tissot, Seiko en CCCP
Dit is nogal persoonlijk. Waar ik het afwisselen leuk vind, zijn er ook leden die gelukkig zijn met één horloge. Wel wordt het steeds moeilijker om iets te zoeken dat ik een toevoeging vind aan de rest, dus de toename in horloges is wel aan het afnemen .
N-1. Waarbij N het aantal horloges is waarbij mijn vrouw me verlaat.
Had mijn collectie teruggebracht naar 3 en ik moet mezelf bedwingen om het ook bij drie te houdenâŠLeuke van horloges kopen is natuurlijk ook de weg ernaartoe en de zoektocht zelf, en als je het eenmaal hebtâŠHonger blijftâŠ
Leuke reacties wel.
De TS schijnt draagtijd als criterium te nemen, @Mr.JokerBean, @Ruud en @Oystein (ik hoop dat ik niemand over het hoofd gezien heb) hebben âfunctiesâ (dresser enz.) als criterium.
Maar zijn dat echte criteria voor een verzameling?
Voor mij niet. (Maar wat maakt dat nu uit?), voor mij is verzamelen het bijeenbrengen van objecten volgens een bepaald systeem met een andere achtergrond dan de functie in het dagelijks gebruik.
Ik ben begonnen met het doel van elke complicatie tenminste één exemplaar in mijn bezit te krijgen, maar ben daar vrij snel van afgestapt.
Dat werd toen een poging alle verschillende wekkerwerken (in horlogevorm uiteraard) te vergaren.
Ook dat idee duurde niet lang.
Uiteindelijk is het - voor mij - het bijeen brengen van alle exemplaren van een bepaalde modelrij van een bepaald merk en daarnaast nog tenminste één exemplaar van de andere modelrijen van datzelfde merk.
Ik ben nu al een aardig stuk gevorderd en weet ook dat er tenminste één model is dat ik wel nooit zal vinden, maar zo zij het. En des te groter is natuurlijk de verrassing als ik het toch vind.
Ik ben nu bij > 100 en daarmee vermoedelijk voorbij de helft.
Daarnaast koop ik een horloge ook als ik het gewoon mooi vind, of bijzonder, of speciaal genoeg om te hebben en te houden.
Flipperen interesseert me niet. Ik zal hooguit een exemplaar vervangen door een ander in betere toestand.
En als ik denk dat ik alles bijelkaar gesprokkeld heb?
Ik heb gelukkig buiten horloges nog andere interesses en verzamelgebieden
Edit: bijna vergeten, ik heb een stuk of dertig verschillende 5ω" werkjes. Gewoon omdat ze leuk zijn en omdat ze niet veel plaats nemen en klein zijn en niets kosten.
Los van de acht stuks in de onderste lade van de horlogekist die om emo reden niet meer weggaan, heb ik er vier.
Dat aantal van vier is eigenlijk waar ik mee reken als het om de vraag van TS gaat.
Regelmatig bekruipt mij het gevoel dat ik dit teveel vind en terug wil naar twee of max. drie.
Kan alleen slecht kiezen welke dan het veld zouden moeten ruimen.
Had er 30, teruggebracht naar 20. 15 daarvan draag ik met regelmaat. Doelstelling is richting 10 maar kan moeilijk afstand nemen . Ipv afscheid nemen van horloges komen er steeds meer bij
Ik zie mij niet als een verzamelaar.
Het is meer dat ik een horlogedoos zou willen met een aantal verschillende soorten horloges die ik leuk vind en dan voor de gelegenheid het juiste horloge kies.
Meer heb ik dan niet nodig.
Mocht de staatsloterij mij gunstig gezind zijn wordt het een heel ander verhaal maar bovenstaande is wat ik er nu aan uit wil (mag ?) geven en waar ik blij mee kan zijn.
bij mij zijn het momenteel een 37 tal horloges en downsizing zou enkel maar bij een vijftal horloges kunnen.
de rest hebben een âgevoelige snaarâ bij mij.
dus echt minderen gaat echt niet tot hier toe, eerder zullen er bijkomen dan verdwijnen, maar ik kan me nu wel beter in de hand houden dan een jaartje terug
Ik heb een doos van 10. In het begin had ik er een stuk of 3, lekker overzichtelijk maar die doos moest gewoon vol om één of andere onverklaarbare reden.
Ik hanteer nu een één in één uit regel maar achteraf gezien had ik liever een doos van 6 gehad. Dat geeft meer rust denk ik. Ik ben de laatste tijd flink aan het uitdunnen dus misschien kan de doos met 10 vakjes binnenkort wel worden ingeruild