Volgens le monde edmond 12!
4 tot 6 denk ik. Dresser en casual/outdoors. Ben nu bezig met een datejust en daarna waarschijnlijk een flieger om uiteindelijk met 1 geheel gouden AP/rolex te eindigenā¦
Helemaal mee eensā¦
Ik zie mezelf ook niet als een verzamelaar.Ik vind horloges vooral mooi als ze om mijn pols zitten. Afwisseling is goed maar zou het anderzijds ook niet leuk vinden als ik moest kiezen tussen teveel horloges⦠Criteria zou voor mij inderdaad zijn o.a. āvoldoendeā draagtijd en de juiste horloge voor de juiste gelegenheid
Zo kijk ik er ook naar. Ik ben geen verzamelaar. Geniet wel van de zoektocht en de aankoop. Als ik vervolgens een horloge echt niet draag gaat deze weg. Heb nu 12 horloges. Een paar cheapies (Dan Henry en Undone) zijn leuke klokjes en daar krijg ik minder geld voor dan dat ik er plezier van heb. Draag ze met enige regelmaat (gemiddeld een exemplaar per week). Dan heb ik er aardig wat in het midden segment (Tissot, Hamilton, Alpina, Baltic) die krijgen iets meer draagtijd. De tissot en hamilton zijn oude grails dus die gaan niet weg. Daarnaast draag ik ze als dresswatch. Baltic en Alpina voor vakantie en voor de variatie. Dan nog een Tag Heuer Carrera als beater. En tot slot nog de Moonwatch voor speciale gelegenheden. Net een Seiko Jumbo verkocht. Dan zit ik dus op 11.
Ik heb een doos met 10 plaatsen. Daar ligt dus ook zo ongeveer de limiet, al heb ik nu wel 11 horloges: een Seiko chrono met uitzonderlijk goede lume ligt bijna permanent op het nachtkastje - af en toe wordt deze gedragen. Verder een tamelijk eclectische verzameling met een flieger, een fieldwatch, een dual time perpetual calendar, een paar chronoās en een paar horloges die voor dresswatch kunnen doorgaan. O ja, een paar digitale Casioās die respectievelijk ruimschoots en zeer ruimschoots over de uiterste houdbaarheidsdatum heen zijn, maar ze blijven gaan en dus mogen ze blijven. Een echte beater heb ik niet.
Ik wil graag nog iets Bauhaus-achtigs hebben, bijvoorbeeld een Max Bill of een Nomos Orion. Maar dat is een project lange adem en zou dus als grail kunnen worden beschouwd. Als die ooit komt moet er wel wat uit, ik heb geen zin in āoverloopā.
366 is het ideale aantal.
Iedere dag van het schrikkeljaar een ander horloge om de pols!
Het ideale aantal zal verschillen.
Voor een fanatieke verzamelaar zijn het er wellicht nooit genoeg terwijl een ander het misschien bij ƩƩn favoriet houdt.
Hier zitten er momenteel 16 in de verzameling waarvan de meeste wel blijvertjes zijn, vooral ook omdat er emotionele waarde aan zit.
Ik wil er nog een stuk of drie bij en daarna schaf ik alleen nog iets aan wanneer er ook iets weg gaat. Dan blijft de keuzestress ook wat binnen de perken
(Al lees ik hier regelmatig dat het toch weer gaat kriebelen ).
Als ik puur kijk naar welke ik regelmatig draag dan zou ik er aan 10 ook zat hebbenā¦
Ik had er een stuk of 12 en ben nu terug naar 9. Eigenlijk is dat ook nog gewoon te veel. In de dagelijkse roulatie zitten er eigenlijk maar een stuk of 3. Ik denk dat ik terug ga na ongeveer 5 stuks.
Nooit genoeg horloges (26), maar misschien nu eerst een elektrische Gazelle of een Rolex?
Zou gaan voor een Solex
Een gewone Gazelle en een Omega!
Best wel een goed idee, heb als 16-jarige drie weken door Nederland gecrosst met een Solex en hem daarna weer verkocht.
Haha, nog beter, Omega en Solex, klinkt goed!
Er bestaat geen ideaal aantal. iedereen hier met een beperkt aantal horloges loopt te miepen of ie wel of niet moet uitbreiden als er weer eens wat leuks voorbij komt en iedereen met meer dan [vul_zelf_in] horloges wil downsizen.
Het is (ook) nooit goed.
Of je gaat gewoon je gang met een jojo-verzameling
Rond de 15ā¦
5 toppers
5 middelmootjes
5 voor de fun exemplaren .
Dat zo ongeveer klinkt bij mij wel als ideaal.
6 piece collectie is voor mij perfect. 2 vintage erfstukken niet meegerekend.
Eigenlijk heb je maar 1 no date sub nodig. De rest van je collectie kan dan bij het grofvuil.
Draag die polerouters van me ook nooit meer.
Ik bezit er nu 12 geloof ik. Hier worden er eigenlijk maar 5 van gedragen. Maar dat komt ook omdat de andere 7 quartz horloges van modemerken zijnš
Voor mij bestaat een ideale collectie dan denk ik ook uit 4 tot 6 stuks.
Verkopen die handel dan. Horloges die je niet draagt is liggend geld op de plank voor nieuwe horloges die je wel gaat dragen. Buy and sell
Staan geloof ik al sinds oktober in het blauwe deel maar jullie willen ze ook niet blijkbaar!
Bovendien vind ik ze altijd wel handig op de zaterdagavond. Moet er niet aan denken dat ik met mijn Frederique Constant van mān fiets afval oidš