Ideeën voor duikhorloge zoontje?

Mijn zoontje (10 jaar) zou erg graag een duikhorloge hebben waar hij echt mee kan gaan zwemmen.

Hij is helemaal gek op mijn oude Citizen Promaster maar deze is natuurlijk veel te groot (44 mm) voor hem en hij heeft een grote voorkeur voor een blauwe wijzerplaat.

Heeft Citizen kleinere duikhorloges in een maat die geschikt is voor een jochie van 10 jaar?

Misschien hebben jullie nog andere ideeën voor een duikhorloge (behalve mijn horloge af te geven :wink: )

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik zou het erg leuk vinden om mijn zoontje een mooi horloge te kunnen geven.

1 like

SKX013 wellicht? Met 38mm net iets vriendelijker dan de SKX007.

1 like

Of seiko sea urchin?

Wel een dikkertje maar beter dan een SKX idd. Mocht het je lukken is een SKX015 cool!

Is 41-42mm. Voor 10 jaar is dat echt te groot.

1 like

Oja idd

Invicta pro diver blue dial.

8932 is 37 of 38mm geloof ik.

Breitling nav kan ook net

Ja, leuk voor een jochie van 10 :face_with_hand_over_mouth::thinking:

2 likes

Misschien zoiets als dit…

geef je er meteen een masker, fles en cursusje bij… :wink:

Zonder gekheid, heb mijn buurjongetje van de week een waterdicht horloge van de Decathlon cadeau gedaan, was hij hartstikke blij mee en zo’n dikkerd kan altijd nog toch?

Succes!

5 likes

Ik heb een puntgave Pontiac vintage duiker automatic liggen, ik denk een dames of jongens model, 30mm exc kroon ongeveer.

Deze Citizen is 33mm. Ook in blauw trouwens.

6 likes

Zat ik ook aan te denken idd. Lijkt me een hele mooie maat voor een jochie van 10.
:+1:
En ook nog eens niet al te dik.

De Citizen NY0040 is te groot zeker? Die zijn wel te krijgen met een blauwe wijzerplaat.

1 like

Damesmodel Promaster, zoals de Citizen Promaster EP6051-14L bijvoorbeeld. Met 34mm prima voor een kinderpols.

Edit: had @Chlorophyl1 ook al gemeld zie ik nu.

1 like

Gewoon een oude Rolex nemen joh:

Een Rolex 6542 bijvoorbeeld:

5 likes

10 jaar, het ligt nogal aan zijn bouw. Het lijkt me dat een skx013 ook nog wel aan de grote kant kan zijn. Alternatief:
32mm, 200mm tested: St Moritz M1 Mini Dive Watch

St-Moritz-M1-Mini-Dive-Watch-Big-5


Wel mineraal glas, maar een glaasje is niet duur. En als hij 14 is is hij wel aan de SKX toe :slight_smile:

2 likes

Deze:

http://chistopolcity.com/100/475-russian-military-vostok-komandirskie-tank-watch-211306.html

Ik heb hem ook, met een zwarte plaat en hij loopt
chronometer nauwkeurig.
Ben er iig zeer over te spreken.
Een kekke nato erop en klaar :+1:
Niemand in de omgeving zal zo’n Rus hebben
en dat is ook wel weer leuk.

Of een analoge Casio.
Die zijn er genoeg met 10ATM waterdichtheid en
10 year batterij.

Hartelijk dank allemaal voor de goede, rare en soms hèèl dure ideeën! Ik heb er veel inspiratie van opgedaan.

Samen met mijn zoontje hebben wij alle voorstellen bekeken en op het grote interweb opgezocht. Mijn zoontje heeft een duidelijk voorkeur voor Citizen (vermoedelijk omdat ik die ook heb).

We gaan dus op zoek naar een goed gebruikte Citizen dames duikhorloge met blauwe plaat of zwarte plaat.
Mocht iemand er een weten laat het mij dan vooral ff weten.

Allemaal hartelijk bedankt! Zodra ik er een heb gekocht zal ik een wristshot van het horloge om de pols van mij zoontje plaatsen.

1 like

Duikhorloge :face_with_raised_eyebrow: Komt ie met een bakelieten kermishorloge aanzetten

1 like