Weer eens een ideetje zoeken.
Ben op zoek naar een GMT. Ik heb ooit een Davosa Ternos Pepsi gmt gehad. Dat was (met 42mm) iets te groot en te bling bling. En het was een 1:1 hommage … beetje fout dus. Zie ik nu ook in.
Binnenkort ga ik een weekje naar Dubai voor de pret, en hoe kan ik nu naar een andere tijdszone gaan zonder een GMT horloge?
Aangezien het in Dubai (of bijna elk ander land waar ik naartoe ga dat een andere tijdszone heeft) warm is - zal ik zwemmen in een zwembad en/of zee.
Gezien ik tussen mijn oren overtuigd ben dat je daarvoor 200m WR nodig hebt (okay 150m lukt misschien net?) - ben ik niets met nieuwe Seiko SKK (de 5KX-gmt).
Dus wat heb ik al gezien of bedacht:
Deze kan ik vinden voor net geen 500€, landeron GMT erin. Leuk, veel geborsteld. Ik hoor dat ze goed afgewerkt zijn (?) - maar heel origineel is het niet. En met 42mm en 22mm bandaanzet duidelijk aanwezig.
De Farer … die tab heeft lang open gestaan op m’n iPhone om ‘m al dan niet eens te kopen. Mooie plaat. Origineel. Maar ziet er niet iets uit voor mee te zwemmen.
Voor een beetje kleingeld kan ik misschien ook een Rus kopen. Maar doe je dat vandaag nog? En ga ik die afwerking wel nog aankunnen? In het begin van de hobby zeker … maar nu ook nog?
Waar zijn er leuke 200m 40mm horloges met een Miyota 9075 GMT aan boord? Dat vind ik niet veel terug.
Dus:
zwembaar (150m-200m wr - staal of rubber)
opgelegde indexen (of toch íets op de plaat wat speelt)
gmt
automaat
40-41 mm (max 42mm)
< 750€ (tenzij het super goed in mijn collectie past en voor veel meer kan dienen dan “een GMTtje voor erbij”, dan mag je dit verdubbelen - maar ik ben kritisch)
Deze is uitverkocht maar Squale heeft hele mooie GMT’s waarmee je prima een baantje kan trekken. Zal qua prijs niet helemaal passen tenzij je voor een jong gebruikt exemplaar gaat.
In groen, blauw en geel beschikbaar. Rood is inmiddels uitverkocht. Voor jouw budget kun je er zelfs twee kopen is alleen 39mm en geen 40, maar ik weet niet of dat ene millimetertje het tot een no-go maakt.
De meeste smartwatches hebben een rating van 50m en er zijn hele volksstammen die er wekelijks hun baantjes mee bijhouden in het zwembad. Ik zou me daar dus niet zo druk over maken .
Wat betreft suggesties in de goede HF-traditie van 'hier heb je iets van ver boven je budget:
Check Christopher Ward. Die hebben meerdere coole gmt’s waar je zonder twijfel waar voor je geld krijgt.
Of verbreed je zoektocht naar modellen die niet perse een gmt zijn maar wel een gmt bezel hebben. Net zo functioneel en daar zijn ook mooie dingen van te vinden.
Squale vintage sub 39 GMT
Past vast in je collectie, dus die €1500 waard
Is er nu ook in het blauw
Isotope Terra Maris GMT
Past ook vast in je collectie, dus ook het extra bedrag waard. Echt uniek en 200m, net als de Squale verkrijgbaar op staal op leder