Uit de categorie, wat, hoe en waar heb ik de volgende vragen.
Herkent iemand dit merk/horloge.
Hoe repareer ik deze, het klokje loopt niet meer.
Waar repareer ik deze.
Dit horloge heb ik 3 jaar geleden gekregen als erfenis van mijn opa. De emotionele waarde zal daarom aanzienlijk hoger zijn dan de financiële waarde.
Hierom wil ik weten wat voor horloge het is, en of deze te repareren is.
Het bandje lijkt wel 40 jaar oud, het leer is verscheurd en kapot. Het klokje lijkt intact, de draaiknop doet het uurwerk en de datum draaien. Meer weet ik niet, heb nog nooit een klokje gedragen
Even gauw gegoogled en vermoed dat het een quartz horloge is. Indien batterijtje er nog in zit is er een grote kans dat het uurwerk kapot is door de lekkende batterij.
Maar dan kan er natuurlijk weer een nieuw uurwerkje worden ingezet.
Ik zou alleen voor saffier kiezen indien het horloge veel te verduren zou gaan krijgen.
Maar als je het vooral wilt herstellen omdat het een mooi aandenken is, is een batterij of nieuw quartz uurwerkje en een nieuw bandje en glas al voldoende. Dat gaat inderdaad wel meer kosten dan de waarde van het horloge, maar sentimentele waarde is vaak minstens zo belangrijk.
Misschien is er hier wel iemand te vinden die je op weg kan helpen?
Hmm, op de achterkant staat “Titanium”, maar als je het plaatje vergroot zie je dat er toch erg veel aanslag / vuil / corrosie op zit. Die vlek bovenaan zou inderdaad op batterijlekkage kunnen duiden. Misschien eerst de buitenkant eens goed schoonmaken (bandje er afhalen, daar zou sowieso een nieuwe voor moeten komen), dan kun je de echte staat wat beter beoordelen.
Het merk (W Ancre ?) zegt mij niets. Het lijkt geen “echte” Ancre te zijn, maar kan er verder niets over vinden. Het (echte) Ancre klokje van mijn vrouw is tussen de 50 en 55 jaar oud en een handopwinder; géén quartz. Deze lijkt mij inderdaad eerder 40 dan 20 jaar oud…
Hmm, op de achterkant staat “Titanium”, maar als je het plaatje vergroot zie je dat er toch erg veel aanslag / vuil / corrosie op zit. Die vlek bovenaan zou inderdaad op batterijlekkage kunnen duiden. Misschien eerst de buitenkant eens goed schoonmaken (bandje er afhalen, daar zou sowieso een nieuwe voor moeten komen), dan kun je de echte staat wat beter beoordelen.
Het merk (W Ancre ?) zegt mij niets. Het lijkt geen “echte” Ancre te zijn, maar kan er verder niets over vinden. Het (echte) Ancre klokje van mijn vrouw is tussen de 50 en 55 jaar oud en een handopwinder; géén quartz. Deze lijkt mij inderdaad eerder 40 dan 20 jaar oud…
Dit horloge is geen 40 jaar oud, punt. Titanium was toen nog niet eens voor civiele doeleinden verkrijgbaar… …het horloge is gewoon nog te koop zelfs, zie een eerdere post. Het is wellicht maar een jaar of 5 oud, met een bandje dat nooit vervangen is - en dan gaat het hard, zeker wanneer het als enige horloge gedragen wordt.
Op het horloge dat te koop staat, staat alleen PURE grey, en geen W ANCRE bovenaan op de plaat zoals op het horloge van dhr. Jansen. Misschien is die van Amazon wel een kopie van een eerder origineel.
In deze prijsklasse verwacht ik dat echt niet hoor.
Zijn allemaal plakmerken in deze categorie. Echte horlogefabrikanten zitten hier niet bij. Dit wordt allemaal in onderdelen ingekocht en in een assemblagebedrijf samengevoegd.
Na alles gelezen te hebben denk ik dat wat er over dit horloge te zeggen of te adviseren is, ook wel gezegd is.
Persoonlijk zou ik er, ondanks de emotionele waarde als familie/erfstukje, er niet te veel aandacht aan besteden, gezien de vermoedelijke geringe waarde. Koesteren als relikwie, denk ik…
Hier bij de handyman kun je voor 9,95 een horlogebatterij laten vervangen, alles inclusief. Dat zou ik eerst eens proberen. Een Lucardi oid kan ook. Dat kost je de wereld niet!