Ieder zijn meug, goedkoop of duur

Naar het schijnt is een kinderhand gauw gevuld, wie zal het zeggen.
Ik ben in elk geval blij met mijn laatste aankoop.

Een Casio AE-1600H-8BVEF horloge, het moet niet altijd een G-Shock zijn en ook geen duur mechanisch of …
En door de prijs van dit horloge riskeer ik geen echtelijke ruzie. en mijn GAS is weer een tijdje rustig. :wink:
De leesbaarheid van dit negatief display valt heel goed mee, ik vind het kontrast zelfs iets hoger dan van mijn G-Shock GM-5600SS en de cijfers zijn natuurlijk GROTER.
Ik hoopte het horloge ook 's nachts zonder bril te kunnen lezen, maar dat valt tegen. (daar is mijn Luminox nog steeds kampioen)
Ik hou ook van de eenvoud, er zitten niet te veel features in. Voor mijn part mogen het er nog minder zijn. De alarmen mogen er al zeker uit, want die vind ik te slecht te horen, is er iemand die bijv. een Casio alarm als wekker gebruikt en op tijd wakker wordt?
Eigenlijk gebruik ik alleen Uur, Min, Sec, Dag, Datum, (Maand) en chronometer.
Volgens Casio is de nauwkeurigheid +/- 30 sec per maand, daar moet je wat geluk mee hebben. Ik draag het horloge nu 1 dag en hij staat al 1 sec. voor. :frowning: , dat is veel. Ook hier is mijn Luminox veel beter, die loopt 1 sec achter op 6 weken.
Er moet altijd nog wat te verlangen zijn, anders kopen we geen nieuw horloge. :slight_smile: en de economie moet …

49 likes

Gefeliciteerd! Lekker bom proof en rigide.

Met 12 maanden en 365 dagen in een jaar is dat toch zoals beloofd? Nou ja, 5 seconden meer maar dat mag je afronden.

1 like

Gefeliciteerd, gaaf horloge!
Veel draagplezier.

Heb zelf ook zitten twijfelen om of deze te kopen of de ronde versie, (AE1500), maar dan met het positieve display.

1 like

ziet er goed uit,
draag hem met plezier

1 like

Mijn beste,

Mijn complimenten!!
Niks mis mee hoor!!

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Veel draagplezier.

1 like

Daar heb ik ook aan gedacht, maar was dan toch eerder geneigd de AE-1700H-1A2V te nemen. De Pepsi versie met bezel. Die blijkt niet te draaien en dus alleen als versiering. :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:
Ik vrees dat die te groot is, te 1600 is groot maar niet TE

Leuke Casio!

:joy: Meestal twijfel ik over een aankoop en dan zegt mijn echtgenote: “Man, koop dat horloge toch gewoon als je 'm mooi vind!” :wink:

Yep, dagelijks op werkdagen… Mijn W-800H-1AVES

Op het randje inderdaad.

2 likes

Ik ben ervan overtuigd dat Cesar dit ook een prima uurwerk had gevonden.

1 like

Dat hoor ik ook wel eens, maar ik vrees dat daar iets achtersteekt. Misschien begiint zij dan over een Delvaux handtas ofzo.
Als ik eerlijk ben, is dat van die echtgenote maar een (afgezaagd) grapje.

1 like

Ik vind hem niet mooi maar de titel van dit draadje is correct. Dus toch gefeliciteerd! :partying_face:

Vraagje: GAS?

2 likes

Niks mis mee :+1:t2:

1 like

Netjes heur

1 like

Gefeliciteerd met je stoere NA

1 like

Vind m cool

1 like

Dat klopt dantoch precies?

De eerste keer dat ik hoor dat je horloge invloed kan hebben op je gasproductie.

3 likes

GAS = Gear Acquisition Syndrome, wordt veel bij fotografen gebruikt. Die denken dikwijls dat hun foto’s beter worden als ze die of die lens ofzo zullen hebben.

1 like

Ik word altijd een beetje moe van het gebruik van niet officiële afkortingen die je dan weer mag gaan opzoeken omdat het straattaal of vakjargon is.

1 like

Daar heb ik al lang geleden afscheid van genomen Folkert.
Je hebt bij mij 2 keuzes.
Normale taal gebruiken of niet begrepen worden.

2 likes

Ook in de (bas)gitaarhobby.

Maar je zou toch verwachten dat
image
wel weet wat ‘GAS’ is…
:drum: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Je weet wel wat een WIS is, toch? :grin:

Oh en @Qdept , gefeliciteerd, natuurlijk!

1 like