Iemand al ervaring met J. Springs?

Hallo allemaal, ik was benieuwd of iemand al ervaring heeft met J. Springs, het nieuwe submerk van Seiko? Ze hebben echt mooie klokjes, bijv. de BEB007. Een mooi “duikerklok”, zwarte wijzerplaat met oranje accenten, 42mm, automaat, 100m, 150 gram etc. voor slechts EUR 119,- incl. verzenden! Kijk ook eens op hun site:
www.j-springs.com.

Hoor graag van jullie!

EricPP

Hallo EricPP,

Ik heb er destijds één gekocht, met rubberen band, voor mijn zoon. Voor het geld werkelijk een zeer mooi afgewerkt horloge. Helaas is dit horloge gestolen. Het enige wat ik me kan herinneren is dat ik het idee had dat het glas vrij snel beschadigde. Voor de rest denk ik dat je er geen miskoop aan zult hebben. Prijs vind ik wel aan de hoge kant.

Gr,

Ron.

Heel trage website met deze opmerking:
“This site is updated.
(August 25. 2008)”

Vraag me af hoe serieus Seiko is met dit merk ? ? ?

Zelf ben ik er erg van gecharmeerd, maar hier op het forum kreeg ik destijds weinig respons.

In Duitsland zijn er meer types te koop (en iets goedkoper), de 007 voor 99, maar momenteel uitverkocht.

Ik vind de beb004 & beb024 heel erg mooi.

Maar,…, vraag je dit omdat je interesse hebt, of om te promoten?

ik ben op zoek naar een betaalbare duiker en via Google kwam ik bij J.Springs terecht. Ik had er nog nooit van gehoord, dus daarom even mijn vraag. Waar in Duitsland ben jij ze tegen gekomen als ik vragen mag?

Eric

Eric ik zou gewoon een seiko pakken
ten eerste als je er weer van af wil is die zo verkocht
ten tweede een wijzer plaat met j springs spreekt me niet zo aan

neem mooi een monster op staal pak je er een rubber bandje los bij
is ook 42 mm alleen zit de kroon op 4 wat erg fijn draagt helemaal in jou geval denk ik

groetjes wilco succes met de zoek tocht en aankopen

Wereldhorloges heeft er ook een aantal, sommigen in de aanbieding.

http://www.wereldhorloges.nl/categories/585-heren/products

Groeten,

Martin (geen relatie met deze zaak :slight_smile: )

dan nam ik voor 5 tientjes meer toch een monster .

wilco Schreef:

dan nam ik voor 5 tientjes meer toch een monster .

Maar wat nou als je een monster monsterlijk lelijk vindt?

dan nam ik een skx007 voor dat geld of een orient

j.springs klinkt net als een kermis horloge

He Wilco, ik snap wat je bedoelt. Martin heeft natuurlijk ook een punt, maar ik vind de Seiko Monsters absoluut niet lelijk, zag al een aantal mooie staan bij Gerrit en bij Horlogeworld, prijzen tussen 120,- en 150,-. Waarschijnlijk wordt het een SKX779K2. Maar kijk nog even rustig verder, absoluut geen haast. Beiden bedankt voor de nuttige feedback! Maar wat is dan kwalitatief het verschil met bijv. de Orient Mako Automatic?

Eric

dat verschil weet ik niet maar volgens mij zijn ze wel ok
ps als je de SKX779K2 pakt neem dan die met de stalen band een extra rubber bandje is zo geregeld

Verstandig advies. Een stalen band voor een Monster is veel lastiger los te krijgen en relatief duur.

Is 150,- een mooi bedrag voor dit type Seiko Monster, horloge is nieuw.

Eric

ja dat heb ik ook betaald 150 met stalen banden op e bay pakje tussen de 10 en 15 euro een rubber bandje en je bent klaar

Hahaha Eric,

Dit is wat ik bedoelde, je vraagt info over J springs, en je wordt een monster aangepraat.

http://shop24.aviator-watches.de/JSprings:::15.html?XTCsid=04b7315df476686020392a5aff23cb8a

Je moet gewoon kijken naar wat je mooi vindt.

Maar zoals ik al schreef, het wordt hier genegeerd of afgewezen.
Maar zelf koop ik een horloge omdat ik hem mooi vind, en niet om het weer te verkopen.

Succes met zoeken

T’is wat dubbel. Voor het geld van een leuke en prima J. Springs heb je ook een puike vijfje of al een duiker. prijsverschil is te klein om de keuze voor een J.springs te veréénvoudigen

EricPP Schreef:

Waarschijnlijk
wordt het een SKX779K2.

Yeah! Seiko’s Monster Black rules! Is al 4 jaar een trouw werkpaardje.
Ik zal wel even goed opletten op de rubberen bandjes. Die met van die ribbeltjes doen bij mij zeer na lang dragen en laten diepe groeven achter. Hier is een plaatje van wat ik bedoel:
http://www.likebuy.com/bigpic/SKX779K2.jpg

Ik ben liefhebber van z’n stalen band. Die ziet er heel no-nonsens uit en past goed bij zo een tool-watch.

Marnix zo monster koop je toch op staal die 20 euro verschil

ps ik heb bij mijn monster een Citizen rubber band bij gekocht deze is wat gladder en beter van materiaal

Ik ben het enigzins eens met jouw beredenering. Ik vind deze blauw-zwarte J. Springs erg mooi http://shop24.aviator-watches.de/JSprings/Nautic-Serie/JSprings-New-Diver-Automatik-Ziffernblatt-schwarz-Luenette-blau::772.html?XTCsid=04b7315df476686020392a5aff23cb8a maar het zal nooit een J. Springs voor me worden omdat ze hun duikers net iets te klein maken en neigen naar een mid-size i.p.v. een full-size. Jammer.