Iemand die horloges maakt?

… Volledig op basis van een al bestande beweging om delen te kunnen vinden als later een reparatie nodig is.
Volledig horloge maken is heel zeldzaam :
George Daniels, JB VIot, Hajime Asaoka… maken of hebben gemaakt (bijna) volledige horloge.
Dus een beetje meer precisie in eisen of stijl en technische zou helpen :wink:
Bvb : Ik ken iemand die zijn eigen tourbillon heeft gemaakt, maar op basis van een bestande beweging om de wielen aan te passen.

Hoi @Julie1,

Hier op het forum is men de aanwezigheid van het andere geslacht niet zo gewend, vandaar de wat onwennige reacties.
Leuk dat je iets voor jezelf wil beginnen! Aan wat voor soort horloges moet ik denken?

4 likes

Misschien is meteen een eigen horlogelabel starten wat snel. Wellicht is er als begin een samenwerking mogelijk met iemand (hier of elders) die al zelf horloges maakt en waar je dan het design voor aanlevert.

Succes!

Je begrijpt toch wel wat ik bedoel. :grimacing::laughing: natuurlijk worden veel onderdelen in grote getallen gemaakt.

1 like

1 like

Het antwoord blijft “China”.

Daar laten grotere modemerken als DW en Guess hun horloges ook maken. Zelfs bij kleinere oplages zal dat al gauw uit kunnen, denk ik.

1 like

Het kost me moeite iemand serieus te nemen die van zijn profielfoto een hondenkop maakt.
Of is het een schattig beertje? Misschien horloges dan met panda dial?

4 likes

Natuurlijk, maar Julie1 leest ook :wink:

Zou je denken? :innocent:

Het snelste is om met een van de vele Chinese fabrikanten in zee te gaan. Als je daar een redelijke order doet zijn ze heel flexibel qua personalisatie en aanpassingen. Voor de prijs maken sommige ook uitstekende kwaliteit horloges, met prima automatische uurwerken.

2 likes

Precies dat is het beste wat je kunt doen. Wel vraagt dat in het begin een investering

Dit is veel te kort door de bocht zoals velen hier zeggen. Wil je elk horloge uniek laten maken zullen dit erg kostbare horloges worden! Laat je dit door een fabriek doen moet je al snel denken aan een start kapitaal van 30k+ (mits je een technische achtergrond hebt), zoniet besteed je ook de ontwikkeling uit en gaat het opstart kapitaal nog een heel stuk omhoog. Wil je dit in China laten maken kom je in het “tussen segment” terecht waar al een overvloed van concurrenten zitten.

5 likes

En toch is het een leuk idee!

Zoals elke onderneming draait het bestaan van de onderneming op verkoop van het product.
Je zal dus een sterk en sprekend merk op moeten zetten, met een effectieve marketing.
Het ontwerp en de productie van het daadwerkelijke product (het horloge) staan daar bijna los van.

Neem je DW even als voorbeeld.
Het horloge zelf is niet bijzonder of onderscheidend. Goedkoop geproduceerd en met een goedkoop quartz uurwerk. Het onderscheid hebben ze gemaakt in de marketing.
Ze hebben elke vrouwelijke youtuber met een kanaal over mode of make-up met meer dan 3 kijkers een horloge en een armbandje toegezonden, met het verzoek er een leuk filmpje over op youtube te zetten. Zo hebben ze wereldwijd bekendheid gekregen bij een jong publiek. En blijkbaar heeft dat gewerkt.

Dit betekent overigens niet dat het ‘Julie’-horoge ook een goedkoop en niet-onderscheidend ding moet zijn. Sterker nog, het lagere segment wordt al vol op bediend door DW, Cluse, enzovoorts. Dit betekent ook dat niemand ze zal missen als ze de deuren weer sluiten.
Zelf het oude Pontiac is opnieuw opgestart met horloges welke voor 100% op de modemarkt zijn gericht. Terwijl het oude merk zich juist onderscheidde met een kwalitatief duurzaam horloge, een horloge dat je leven lang mee kon gaan.
Mijn moeder draagt haar gouden Pontiac al 65 jaar, elke dag. Die doet het gewoon nog. Dat gaat je met een DW niet lukken. Een DW gaat mee totdat de batterij leeg is, en dan is de kleur van het bandje en de kast af en is de draagster er ondertussen ook op uitgekeken.

Als het mijn keuze was, dan zou ik proberen een horloge te marketen met meer dan alleen maar mode als onderscheidende eigenschap. Ik zou hoger mikken dan DW. Dan verkoop je er wel minder, maar dan heb je wel een betere naam.

Tip; aliexpress afstruinen naar iets redelijks qua looks. Koop er 1 en kijk of het echt wat is, en neem contact op of ze er 1000 met jouw logo kunnen maken.

Die Chinezen zijn wat dat betreft erg makkelijk.

2 likes