Iemand enig idee wat mijn Breitling nog waard is?

Het gaat om een Breitling B55 Exospace night mission uit 2016.
Horloge is in top conditie met alle toebehoren en papieren.!

1 like

Wat heb je er voor betaald.

Het horloge is van mijn broer geweest.
Die is helaas 3 jaar geleden overleden.
Hij heeft hem destijds nieuw gekocht maar eigenlijk nooit gebruikt.
Sindsdien ligt het bij mij in een kluisje niks te doen.

De goedkoopste op Chrono24 is 3800 euro, de duurste 5750, mijn gevoel zegt rond de vier maar dit is niet echt een gewild horloge…

Zelf heb je geen interesse om hem te dragen?

1 like

Ik zou zeggen gemiddelde chrono24 prijs min 6.5%(commissie)

Oké dank je.
Ik ga kijken waar ik hem eventueel het beste aan kan bieden.
Marktplaats lijkt me niet zo’n goeie optie namelijk

Beste Tomu,

Weet je zeker dat je het horloge weg wilt doen? Eenmaal verkocht is de tastbare verbinding naar je broer weg. Meestal krijgt men daarna spijt.

Maar zo werkt het bij mij. Ik heb ook een horloge van mijn vader, ligt ook in een la, maar wegdoen kan ik niet en dragen doe ik het ook niet (zo vaak).

13 likes

Chrono24 zijn het grootste deel handelaren. Als particuliere verkoper kan je niet verwachten er even veel voor te krijgen.

1 like

Lukt mij altijd aardig :wink:

1 like

Beste Serge.
Daar heb ik inderdaad wel goed over nagedacht.
Mijn broer heeft toen gezegd dat mocht hem iets overkomen het horloge voor zijn enige neefje zou zijn.
Dat is mijn zoon.
Ik vind het dan wel zo reëel om ook daad bij woord te voegen.
Mijn zoon heeft verder niet veel met horloges verder maar zou het geld goed kunnen gebruiken voor zijn studie.
Ik weet zeker dat mijn broer het hier mee eens geweest zou zijn.
Bedankt in ieder geval voor je bericht.
Geeft toch wel weer stof tot nadenken!

28 likes

Mooie daad zeker wel! En wat erg voor je vanwege je broer!!

Let wel; geld gaat altijd op, spullen geef je door. Zo heb ik bij de geboorte van mijn zoon een mooi horloge gekocht welke bij mijn overlijden zeker om zijn pols gaat. Zo ben ik altijd bij hem…

nu genoeg emoties!

Succes met je keuze !

1 like

Even off-topic, je zoon moet dat ook maar willen he.

Zo’n horloge koop je voor jezelf… uiteindelijk kan het zo maar zijn dat je zoon later heel andere dingen belangrijk vindt of herinnert dan wat jij nu belangrijk vindt.

We zitten hier op Horlogeforum, dus we zijn allemaal groot horloge liefhebber, maar dat is natuurlijk niet iedereen. Wellicht heeft Tomu of de zoon van Tomu iets met (veel) meer sentimentele waarde dan dit horloge.

3 likes

Je hebt wel gelijk.
Het is ondertussen al wel 3,5 jaar geleden maar toch.
Ik denk er nog even over na!

3 likes

Je moet ook niet te bang zijn voor marktplaats. Als dit horloge in topstaat en compleet is, dan kun je het gewoon voor een vaste prijs aanbieden en elke lowballer vriendelijk afwimpelen. Er zitten ook normale mensen tussen die niet op dit forum komen. Maar beter spreek je voor het overhandigen, na wat normale communicatie, wel af op een publieke plek.

Maar verkopen via dit forum is natuurlijk beter. Al heb je hier ook lowballers, schijnt het.

2 likes

Tuurlijk dat ben ik ook met je eens.
Maar als de band goed is en blijft ben je al over de 50% kans dat hij door een familielid gedragen wordt.

Maargoed zoals ik al aangaf, het gaat hier over horloges en ONZE liefde, niet die van ons nageslacht!

Dank voor de reactie allen.
Horloge is trouwens wel in Zwitserland gekocht.
Geeft dat nog een probleem bij eventuele verkoop?

Totaal geen enkel issue.

Oké, dank je.

Als je niet om het geld verlegen zit. Dan zou ik hem nog niet wegdoen. De herinnering naar je broer die er aan vast hangt is onvervangbaar.

1 like

Dat is ook waar RVV.
Maar hij ligt nu in een kluisje en niemand kijkt er naar of doet er iets mee.
Ik denk dat m’n broer het ook belangrijk gevonden zou hebben dat m’n zoon het kan investeren in zijn studie.
Ik overleg het wel met mijn zoon even.
Thanks Toon

3 likes