Iemand ervaring met Dan Henry?

Hallo allemaal,

Mijn broertje was in de running voor een nieuw horloge met een budget van ongeveer 200 euro en heeft voor een Dan Henry 1963 Pilot Watch gekozen. Ik was niet zo bekend met Dan Henry. Behalve dat veel ontwerpen op vintage iconen zijn gebaseerd. Desalniettemin zien de horloges er mijns inziens wel erg geslaagd uit. Is dat daadwerkelijk ook wat qua bouwkwaliteit? Op de foto’s ziet het er allemaal best degelijk uit. Iemand ervaring met Dan Henry horloges? Hoe kijkt de Watch Community naar Dan Henry? Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.

MvG Ralph


8 likes

Bang for the buck.

1 like

Met de 1970 waren volgens mij wel wat problemen. Maar verder lees je er weinig negatiefs over.

Volgens mij heb je het zelf ooit goed verwoord…

21 likes

Hoe kijkt de Watch Community naar Dan Henry?
positief

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
Gave horloges en ook positief

Koop er ook een voor je eigen collectie, liefst in niet zwart :+1:t2:

5 likes

Serieus? Gast, je zit uren op HF je plaatjes te posten. Als je ook een beetje meedoet en meeleest zie je dat er meerdere personen zijn die een Dan Henry hebben. Overigens, het vergrootglas is de zoekfunctie … just in case you didn’t know! :wink:

Mooi horloge, leuk merk ook! :ok_hand:

14 likes

Ik heb de 1969 gehad, absoluut waar voor het geld.

Dat ging over Maurice Lacroix

Yup en nu over Dan Henry :ok_hand:

Heb deze gehad:

Vond hem erg mooi maar kwalitatief matig, vooral de 12? click bezel en de band zijn m.i. crap

Heb de 1964 reverse (evil) panda en draag hem met plezier. Kan niet veel zeggen over bouwkwaliteit, heb hem zo’n 6 maanden. Fijne vintage uitstraling.
Meen wel hier op HF gelezen te hebben over een verschrikkelijke after sales ervaring. Weet niet meer van wie.

Ik heb de 1964 panda, en van alle horloges die ik in 2018 had is dat de enige die ik nog steeds heb. Dat zegt genoeg. Kwaliteit? Geen idee, hij loopt prima. Leren bandje was shit, maar dat is zo vervangen door een fraaie racing strap, en de stalen band draagt lekker.
Gewoon een mooi horloge.

1 like

Maar hoe verhoudt de kwaliteit en afwerking zich tov andere horloges in je collectie? Hoe voelt de bediening van de kroon en bezel? Hoe is de afwerking en feel van de kast, wijzerplaat en wijzers. Voelt het als een horloge van 200 piek of voelt hij juist goedkoper aan of vele malen duurder? Op de foto’s ziet het er met de caseback en dergelijke best wel hoogwaardig uit.

Heb een 1970 een weekje gehad en doorverkocht, maar het zag er goed uit, voelde zeer solide, niks mis mee.

Ik kan geen langetermijnuitspraken doen, maar ik zou het op vergelijkbaar niveau inschatten als een SKX, zo op het oog en hoe de bediening voelde. Die van mij had geen externe maar interne draaibare bezel, een externe zal misschien minder aanvoelen met draaien zoals hierboven aangegeven.

Ik ken hem zelf niet, maar wil hem indien nodig wel een berichtje voor je sturen Ralph.

18 likes

Zelf geen ervaring, maar wat ik gezien en gelezen heb over het merk maak je geen miskoop.

Kwaliteit is prima maar het is een brok staal. Het mist de verfijndheid van vintage maar het is dan ook geen vintage. Met dien verstande dat vintage chronografen ook notoir brokken staal zijn, het ‘tonnetjes’-fenomeen. Je krijgt waar voor je geld, zonder twijfel.

1 like

Heb er zelf twee in m’n collectie. Inmiddels hebben alle “cheapies” van 2 a 3 honderd euro de collectie verlaten op deze twee en een undone na. Qua look en feel niet te vergelijken met het hogere segment, maar is voor het geld dikke prima. Ik draag ze regelmatig en vind het heerlijke klokjes.

2 likes

Helemaal goed. Kroon/pushers voelen solide, chrono positioneert wijzer mooi op 0. Voelt als een horloge van minimaal €351,=

4 likes

Ervaring heb ik er niet mee, maar naar mijn mening lopen ze nauwkeuriger dan eender welke Rolex.

3 likes