iemand ervaring met dit horloge (kopen of niet/alternatieven)

hallo allemaal,
als beginnend horlogeliefhebber wilde ik naast mijn primary horloge die ik naar school om doe (you kidding ik ik ben 15 haha) ook nog iets echt anders en ik zag deze swatch voorbijkomen.afbeelding

iemand die hier een reactie wil achterlaten, ik zie het graag!

mvg willem-jan

10 likes

Welkom Willem-Jan,

Leuk dat je je al interesseert voor horloges en specifiek automaten. Swatch is altijd goed op jouw leeftijd. Maar kijk ook eens naar een Seiko 5, dat zijn ook automaten.
Wat voor soort horloges vind je mooi?

2 likes

Hoi Willem-Jan,

welkom hier! Als je het een leuk horloge vindt, dan moet je hem gewoon lekker kopen. Maar voor dat geld zijn er ook veel andere alternatieven, bv een mechanische (niet quartz) seiko duiker als de skx007skx009 en vele anderen.
Ik zou zeggen, even een tijdje hier rondkijken, het blauwe deel in de gaten houden, en daarna lekker kopen wat jij leuk vindt.

Groet Erik

2 likes

Hallo WJ

Het nadeel van de Swatch is dat er alleen swatch bandjes op passen.
Dus kan je niet wisselen met een nato strap of andere banden.

Kijk eens bij Seiko deze bijv, is ook automatic 42mm en 10 ATM waterdicht
je kan er dus mee zwemmen.
En wat prijs betreft maakt het weinig uit.
Ik heb hem zelf ook:

http://www.monsterwatches.nl/product/snzg13/

Seiko staat bekend om een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.
Of misschien vind je wat anders op deze site er is veel keuze.
Succes!

1 like

Swatch wilde ik ook graag toen ik 15 was, kan je je geen buil aan vallen. Een mooie Seiko 5 is zoals @Chlorophyl al zegt zeker ook super.

Wat is er op dit moment eigenlijk “in” in de leeftijdsklasse 14-18?

Edit: deze, saffierglas erin en een NATO erom. En fuck iedereen die de kwaliteit niet herkent.
Edit 2: lees net dat deze geen NATO kan, de band sluit op een onhandige plek aan.

http://www.monsterwatches.nl/product/snkd99/

1 like

Niets mis me deze swatch. Hij ziet er top uit!

Dit is ook een leuke, helaas maar 5ATM.
Hier zou ik niet mee het water in springen.

Helaas zie ik met enig regelmaat merken zoals Armani, Daniel Wellington, Calvin Klein etc. voorbij komen. Logisch, omdat (niet mode) merken zoals Seiko niet op de juiste manier communiceren met deze doelgroep.

Een swatch sistem 51 is een leuk horloge met vooruitstrevende techniek. Het heeft een mechanisch uurwerk dat uit slechts 51 onderdelen bestaat en een gangreserve heeft van 90 uur.

Als jij dit een leuk horloge vind zou ik hem gewoon kopen. Volgens mij zijn hier op het forum de nodige mensen die er een hebben.

Willem Jan, heb je je al verdiept in de vintage wereld? Ook daar kan je een enorm variëteit aan leuke horloges voor “weinig” krijgen.

@bornbuffalo

Nog even een dingetje, automatics lopen nooit zo nauwkeurig als quartz uurwerken.
Hoewel, een Rolex komt in de buurt maar dat is nu even niet aan de orde denk ik :wink:

Hiervoor heb je best wat kennis van horloges nodig anders
is het een mijnenveld.
Voor je het weet zit je met een Franken of een uurwerk in
slechte staat.
Niet aan te raden voor een beginner imho.

3 likes

Ik ben bang dat je daar een punt hebt. Vooral online is het uitkijken!

1 like

Het is een leuke en interessante richting in het horlogegebeuren maar je moet
de juiste mensen kennen met verstand van zaken en mensen die
je vertrouwt.
Het duurt wel een tijdje voordat je hierin thuis bent.

1 like

Als je het een mooi horloge vindt zou ik hem gewoon aanschaffen. Seiko maakt ook leuke horloges. Ik heb zelf ook zo’n 5je voor gebruik in iets uitdagender omstandigheden :wink:

ja klopt, , deze is ook wel mooi hoor, ik ga eens opzoeken of er misschien nog meerdere versies zijn

1 like

ja dat weet ik, voor de nauwkeurigheid is mijn G-Shock nog altijd mijn beste maartje:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

verschrikkelijk en daarbij vind ik bijvoorbeeld armani horloges helemaal niet heel bijzonder ofzo

quartz maar ook automaat, ik ben ook wel fan van ingetogen horloges, dus zoiets als een breitling of een horloge dan 45mm ga je dan ook nooit om mijn pols zien

1 like

Welkom!

Kijk eens op monsterwatches.nl in het menu Seiko 5 en Seiko sports, staan diverse leuke automaten tot €200.