Iemand ervaring met het modden van Casio G-Shock GA-2100

Hallo allemaal,

Iemand ervaring met het modden van de Casio G-Shock GA-2100? Er schijnt een 3de generatie mod kit te zijn die wel heel erg mooi afgewerkt is.

Vind het geheel er wel fraai uit zien. Ben wel een beetje in dubio wat ik er vanuit zogeheten ‘horologisch’ oogpunt van vind. Ene kant erg gaaf andere kant lijkt het wel erg veel op de Royal Oak. Maar anderzijds weer totaal niet in elkaars vaarwater. Wat vinden jullie ervan? En hebben jullie ervaring met deze mod kits voor de GA-2100? En zo ja weten jullie waar je deze kunt kopen.

MvG Ralph

P.S. Oh en laten we dan toch maar even een polletje doen. Ben benieuwd wat HF van deze mod kit vindt.

  • Geslaagd
  • Niet geslaagd

0 stemmers

Vanuit ‘horologisch’ oogpunt bekeken:

  • Oké
  • Niet oké want rip-off

0 stemmers

Lelijk.

Ja, ongeveer 30 seconden.

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-g-shock-2100-2110-metalen-royal-oak-band-gen-3/308756

AliExpress.

2 likes

Aii…

En doooooorrrrrrrrr…

9 likes

Shitter watch Ali meuk alert :warning::warning::warning:
Valt me een beetje van je tegen :smirk:

3 likes

Ik vind het een hele leuke knipoog. Natuurlijk is het design gestolen maar vind het uurwerk er goed bij passen en er staan geen logo’s op. Ben bij ali spullen alleen nog nooit blij geworden van de kwaliteit.

Geen ervaring mee, maar dat is wel mijn gevoel erbij…

Toch ziet deze band er met geschroefde schakels en vlindersluiting er niet verkeerd uit. (Op de foto’s en filmpjes)

1 like

Geen ervaring mee. Maar lijkt me helemaal niks.

Dit daarentegen:

15 likes

Hier nog een filmpje. De gele variant in de metalen kast ziet er ook goed uit.

1 like

In dit filmpje wordt dat gevoel bevestigd. Zit vrij veel speling op de band en clasp. Voelt erg goedkoop aan…

1 like

Ja, die is tof! Ze maken trouwens ook een rasta versie, maar deze vind ik ook mooier.

2 likes

Ik vind dit ook de mooiste. Jammer dat ze 549€ zijn.

1 like

Dat dus. Is wel vrij anthousiast voor een G Shock…

2 likes

Ja en nee want het is wel een redelijk personalized horloge. Bij Artisan de Genève betaal je een stuk meer. :crazy_face:

Dit ziet er ook wel tof uit…

4 likes

Het verschil is dat die Casio op de foto een aftermarket mod met een dikke knipoog naar de Royal Oak is en de zogeheten ‘Submarine The World Limited Project’ is gewoon een rip-off die het design van Rolex heeft gepikt met nul komma nul eigen inspiratie en intelect.

Edit: je hebt je bericht in de tussentijd aangepast.

1 like

HF oordeelt anders

Verwacht niet dat ik hem ga kopen hoor. De GA-2100 misschien wel, maar de mod niet…

1 like

de topic generator…

1 like

Gewoon doen, gun jezelf ook eens wat, come to the dark side… we have cookies :crazy_face:

Je gaat uit die AliExpress mod kitjes geen perfectie krijgen maar het is wel prima draagbaar. En valt het je toch tegen dan kun je hem zonder al teveel verlies gewoon weer kwijtraken in het blauwe.

2 likes