iemand ervaring met "prijsvoorstel doen" op chrono24

Ik heb een rolex op het oog op chrono24. De aanbieding heeft de functie “prijsvoorstel doen”

Heeft iemand hier ervaring mee. Wat is aanvaardbaar. Ik had in mijn gedachten van een voorstel te doen 300€ lager dan de vraagprijs.

is dit redelijk of verschilt dit gewoon van horloge tot horloge, en van verkoper tot verkoper??

de rolex is van een Zwitserse verkoper.

Thx

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat heb te verliezen ?

3 likes

Heb ik met mijn Breitling gedaan, mooi 100 euro eraf

2 likes

Vier keer op iets geboden op chrono24, in 2 gevallen ook werkelijk aangeschaft (een was nieuw, de ander tweedehands)…
Allemaal waren ze wel bereid te zakken in prijs, maar sommigen niet genoeg.

2 likes

Ligt aan de vraagprijs.

2 likes

Diverse malen geprobeerd, meestal gelukt in mijn geval. 10% tot zelfs 20% er af is niet ongewoon in mijn ervaring. Daarbij, je hebt niets te verliezen. Het is ook wel belangrijk hoe je het brengt. Een beetje onderbouwing kan het verschil maken.

1 like

Ik denk dat het voor de verkoper een financiële kwestie is. Dan zou de onderbouwing van het voorstel niet van belang moeten zijn IMHO. Ik geef enkel een prijs op en kom er ook :wink:

1 like

is een stuk meer dan ik in gedachten had.

Heb zelfs al 30% van de prijs geboden en ook dat is gelukt… De ene handelaar niet, uurtje later de andere handelaar onmiddellijk… :wink:

Hangt er beetje van af hoe graag de handelaar van zijn horloge af wil, als het een populair model is zal het minder snel lukken dan anders. Ook of er veel aanbod is op Chrono 24 bepaald de prijs.

Op een bepaald moment moet de AD gaan kiezen, grijs verkopen met soms heel wat verlies, of aan een particulier met amper winst… :wink:

Altijd lager bieden dan je bereid bent van te betalen, dan heb je nog wat marge om te onderhandelen.

Hou ook rekening met eventuele invoerkosten.

3 likes

Dit ligt geheel aan de verkoper. Sommigen hebben het net online staan en willen nog niet zakken. Verkopers die het al 2 maanden te koop hebben staan zijn eerder bereid in prijs omlaag te gaan. Als je een goed argument aandraagt waarom je minder wilt betalen, kom je een heel eind. Bijvoorbeeld:

• Zit al tegen onderhoudsbeurt aan, dat brengt extra kosten met zich mee
  • Vraagprijs ligt hoger dan concurrenten met gelijke set / staat
  • Er ontbreekt iets in de set.
  • Dit is mijn maximale budget (maar dat is dan toch vaak je eigen probleem :wink: )

Maar zoals altijd: niet geschoten is altijd mis!

Gaat je bij een Rolex niet lukken. 10 tot 20% op de meeste al niet.

Op een montblanc kan ik het begrijpen tov advies verkoop. Ligt 2ehands ook compleet anders in de markt.

Bij nieuwe horloges hangt het er natuurlijk ook van af wat de vraagprijs is in relatie tot de list prijs. Als de vraagprijs voor een nieuw horloge bij wijze van spreken al 25% onder de list prijs ligt, is de speelruimte een heel stuk beperkter dan als een prijs dicht bij list wordt gevraagd.

1 like

Vraag wel of hij vanuit een van de omliggende landen kan verzenden anders ben je de klos met import- en inklaringskosten want geen EU-lid en derhalve geen vrij verkeer van goederen.

Zoals vermeld, hangt af van merk tot merk en beschikbaarheid op de markt.

Maar ik heb al gekocht aan 1/3 van de aanbevolen verkoopprijs… :wink:

ik heb een vriend die er woont, hij komt met het eindejaar wel hier in de buurt.

Mijn ervaring is dat 30% ongeveer de grens is waarbij mensen je nog serieus nemen, nog meer dan dat en ze zullen je niet eens een antwoord sturen. Daarbij moet wel gezegd worden dat Rolex dermate gewild is dat veel verkopers nauwelijks willen zakken met de prijs, al verschilt dat ook nog wel van model tot model. Op een stalen sport model hoef je helemaal niets te verwachten maar goud of bi-color weer wel. Succes!

1 like

Ik heb nog geen voorstel gedaan, maar een eerst mail gestuurd, om wat extra info te sturen.

Spannend, houd ons op de hoogte! :+1:

Verkennende mail gedaan, direct 100€ eraf, en de verzendkosten.

Het gaat hier om een gebruikt dames rolex, dus 2500/3000€.

Mooi!
Uiteindelijk moet jij tevreden zijn met de prijs, dus wellicht is het nu al de juiste prijs. Benieuwd naar de plaatjes als je er voor gaat, uiteraard.