iemand ervaring met "prijsvoorstel doen" op chrono24

Ik heb een rolex op het oog op chrono24. De aanbieding heeft de functie “prijsvoorstel doen”

Heeft iemand hier ervaring mee. Wat is aanvaardbaar. Ik had in mijn gedachten van een voorstel te doen 300€ lager dan de vraagprijs.

is dit redelijk of verschilt dit gewoon van horloge tot horloge, en van verkoper tot verkoper??

de rolex is van een Zwitserse verkoper.

Thx

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat heb te verliezen ?

3 likes

Heb ik met mijn Breitling gedaan, mooi 100 euro eraf

2 likes

Vier keer op iets geboden op chrono24, in 2 gevallen ook werkelijk aangeschaft (een was nieuw, de ander tweedehands)…
Allemaal waren ze wel bereid te zakken in prijs, maar sommigen niet genoeg.

2 likes

Ligt aan de vraagprijs.

2 likes

Diverse malen geprobeerd, meestal gelukt in mijn geval. 10% tot zelfs 20% er af is niet ongewoon in mijn ervaring. Daarbij, je hebt niets te verliezen. Het is ook wel belangrijk hoe je het brengt. Een beetje onderbouwing kan het verschil maken.

1 like

Ik denk dat het voor de verkoper een financiële kwestie is. Dan zou de onderbouwing van het voorstel niet van belang moeten zijn IMHO. Ik geef enkel een prijs op en kom er ook :wink:

1 like

is een stuk meer dan ik in gedachten had.

Heb zelfs al 30% van de prijs geboden en ook dat is gelukt… De ene handelaar niet, uurtje later de andere handelaar onmiddellijk… :wink:

Hangt er beetje van af hoe graag de handelaar van zijn horloge af wil, als het een populair model is zal het minder snel lukken dan anders. Ook of er veel aanbod is op Chrono 24 bepaald de prijs.

Op een bepaald moment moet de AD gaan kiezen, grijs verkopen met soms heel wat verlies, of aan een particulier met amper winst… :wink:

Altijd lager bieden dan je bereid bent van te betalen, dan heb je nog wat marge om te onderhandelen.

Hou ook rekening met eventuele invoerkosten.

3 likes