iemand ervaring met "prijsvoorstel doen" op chrono24

Uiteraard. Maar omdat de koper 7% moet betalen aan Chrono over een TC, en daar vaak rekening mee houdt in zijn eigen prijs, kan het dus voor beide partijen handig zijn om het rechtstreeks af te handelen.

Ik niet snappen, ik verkoop als particulier ook wel eens wat op C24 en ik krijg gewoon netjes een factuur van 6,5%. Ik probeer dat te verrekenen door de prijs wat omhoog te gooien. Ik probeer ook wat wisselgeld in te bouwen zodat ik een eventueel verzoek voor korting voor een deel kan inwilligen. Mijn C24 prijzen zijn vaak 10-15% hoger dan op MP of HF. Dit heeft verder geen directe invloed op de commissie.

Als C24 het vermoeden heeft dat ze buitengesloten worden van een transactie dan moet je bewijzen dat je het horloge nog in bezit hebt. Anders krijg je alsnog een factuur.
Wat ik soms doe is de advertentie gewoon af te laten lopen maar dan wel met een veel hogere prijs zodat er geen biedingen verder plaatsvinden. Dat is denk ik ook de reden dat sommige bizarre prijzen op C24 te vinden zijn…

1 like

De helft van mijn horloges komen uit Japan…nooit problemen gehad, Turkije en Italie moet je eigenlijk nooit doen, recept voor een mislukking.

1 like

Prima ervaringen mee. In het verleden ook veel goede horloges verkocht in dat land, dus ook prima vintage te halen.

Ik krijg op Chrono24 (ook op eBay) soms het aanbod om het verschil vd commissie te delen (helft vd commissie vd vraagprijs af) als we de deal buiten het platform om doen.

Volgens mij moet je overal wel een beetje geluk hebben, maar ik zou sowieso buiten de EU niet snel wat kopen.

Interessant hoe de perspectieven van dealers en niet-dealers hier verschillend blijken te zijn.

Op dit gebied vind ik de koerier erg belangrijk. DHL Express of Fedex zijn voor mij de enige betrouwbare opties gebleken om globaal, gegarandeerd te verzenden/ontvangen.

1 like

Ik denk dat je prima terecht kunt buiten de EU. Waarom dit onderscheid? Puur vanwege de BTW?

Nope.
Ik ga pas in onderhandeling als ik serieuze interesse heb. Een bod doen & terug trekken? Het is hier geen marktplaats.

Oh ja, wacht… tegenwoordig wel!

3 likes

Onder andere BTW inderdaad, maar sowieso heb ik liever een horloge met origineel EU papieren. Is gewoon een gevoelskwestie wellicht.

Maar bij gebruikte horloges uit de EU weet je natuurlijk ook niet of ze in de EU geleverd zijn. Ik heb ook horloges uit Duitsland gekocht die in Singapore zijn verkocht.

Goede avond

Ja heb ervaring met chrono 24 is een relatief Duits georiënteerd portaal

Ik heb het voordeel dat ik zakelijk onderweg ben in Duitsland Oostenrijk Zwitserland ik bekijk en of haal zelf af moet zeggen.

Redelijk betrouwbaar

Bieden of afdingen ligt aan het merk en model.

Beste is bellen

Gr Maikel