Eigenlijk wel, maar in de praktijk kan Chrono24 dat niet handhaven. Zelfde als dat je bij Catawiki of eBay ook de smerige koper kan uithangen en niet kan betalen. Ze kunnen er weinig aan doen.
Voor de verkoper is het echter wel heel irritant (uit ervaring ). Zo’n horloge wordt minimaal 3 dagen gereserveerd, daarna haakt de koper af terwijl je al een akkoord hebt bereikt. Vooral als er meerdere belangstellenden zijn, kun je dan niks doen. Het netste is om gewoon te zeggen dat je aan het vergelijken bent, de beste prijs opvragen en daarna een definitieve keuze maken.
Ik snap echt niet dat de meeste mensen niet meteen andere contact informatie opzoeken en daar contact leggen. Blijkbaar zijn veel mensen zich daar niet van bewust.
Bij dealers die op Chrono24 goede reviews hebben mag dit geen probleem zijn.
Ik snap dat wel, en de meeste mensen misschien ook. Je maakt gebruik (als koper en verkoper) van een platform die services biedt (gratis voor de koper) voor het zo veilig mogelijk handelen in horloges. En sommige mensen vinden het dan wat sneu om een paar € te besparen en buiten het platform een dealtje te sluiten.
De commissie van C24 is echt niet hoog en gaat dan ook nog door 2 (helft voor koper/verkoper).
Dus mischien verklaart dat het feit dat de meeste mensen gewoon via C24 handelen ipv bij de achterdeur.
Vijf horloges gekocht via Chrono24, vier daarvan met ongeveer 5-10% korting en eentje tegen Vraagprijs. Mijn ervaring is dat dit bijna altijd werkt. Slechts tweemaal bot gevangen en bij sommige smerig boden helemaal geen reactie gekregen …
De commissie per verkocht horloge is voor het gros rond de 7%. Dat betaalt de verkoper, niet de koper, daarom liggen prijzen vaak hoger dan op hun eigen websites, om die commissie goed te maken.
Als iemand je bod accepteert is het nog geen plicht maar ik vind het wel heel erg min om dan niet door te zetten. Bij mij zou je niet meer aan hoeven komen iig en ik snap ook je hele redenering niet in deze.
Joh, wat let je? Je kunt altijd nog volle pond betalen.
Als je biedt moet je wel willen doorpakken. Niets is zo irritant als iemand die een prijsverzoek doet en dan afhaakt … maar goed, dat gebeurt hier ook.
Heb op al mijn C24 aankopen onderhandeld en altijd wel een betere prijs gekregen. Ook op Rolex is er wel ruimte, maar hangt vooral af hoe graag de verkoper er vanaf wil. Bij een particulier vaak makkelijker dan een handelaar, maar dat spreekt voor zich denk ik.
Succes. De beste dag om een nieuwe Rolex te kopen is vandaag zoals je weet.
Klopt, wat ik bedoelde met dat de commissie door 2 gaat (helft koper/verkoper) is dat dit vaak de manier is waarop dit buiten het platform (de achterdeur) onderhandeld wordt. Maar er zullen ook gevallen zijn waarin de de commissie gewoon vd Chrono24 verkoopprijs af gaat
Helemaal eens! Particulier of bij verzenden vanuit buitenland wil je echt wel commissie betalen voor de escrowservice. Als je hem zelf kunt ophalen is het natuurlijk een ander verhaal …
Hoe het werkt bij particulieren is dat jij een voorstel kan doen. Die verkoper kan dat niet accepteren maar moet jou een voorstel terug doen. Dat voorstel kan jij dan vervolgens accepteren. Dus je zit er niet aan vast als je een bod doet.
Hou er overigens rekening mee als je een voorstel doet dat dat incl verzendkosten is en de prijs op chrono dat niet is. Het is allemaal wat omslachtig.
Om een horloge aan te bieden en internationaal betaalverkeer te regelen? Betaal je paypal wat internationaal vaak de enige optie is ben je al een paar % kwijt in paypal wisselkoersen alleen.
Kan zomaar om een paar duizend euro gaan hoor. Is dacht ik 6,5 procent.
Als ze een eigen website hebben, gewoon op die manier benaderen. Sommigen hebben zelfs een lagere prijs vermeld staan op hun eigen website icm hoge kosten van chrono24.
Dat is waar. Bij een horloge van €20.000 is dat €1300
Buiten mijn ervaringsgebied, maar ik zou ook niet zo snel voor zoveel geld een horloge online kopen. Maar zou ik dat wel doen dan stel ik wel prijs op wat zekerheid. En die is nergens gratis
Heb gewoon via bank horloge uit Israël gekocht in USD. Ging vrij makkelijk.
Ook eens een Speedmaster “gekocht” in China maar verkoper gaf geen sjoege. Pas na verschillende mails bleek horloge al verkocht.
de koper is degene die de portemonnee trekt, dus technisch gezien betaalt hij/zij dit. die 7% zit echt wel grotendeels in de prijs gebakken. verkopers zijn niet achterlijk.