Dag mede leden,
Ik kwam onlangs de citizen attesa tegen.
Precies zo wat de tegenhanger van de astron, dat gevoel krijg ik erbij. Ik heb zelf een astron en ben hier meer dan tevreden over maar nu vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met dit horloge.
Zelf vind ik het wel een mooi horloge met mooie specs.
Citizen is uiteraard een goed merk maar weet iemand hoe deze zich ‘meet’ met de astron?
Powerful design and advanced technology drive the new luxury Attesa. Since its 1987 launch, the Attesa has delivered dependable performance via expert titanium-processing know-how and innovative chronograph technology, and the latest addition to the collection is no different. A 44.6mm Super Titanium™ case and bracelet solidifies the lightweight, durable construction of the timepiece, while a DLC colorway alongside a duo of chronograph pushers and crown guards provide a sleek and sporty touch. A world time bezel frames the space gray dial and its three registers, with applied silver-tone accents and a date window between 4 and 5 o’clock adding dimensionality alongside utility.
Other advanced features include world time in 27 cities (40 time zones), a 1/20 second chronograph, dual time zones, (UTC) universal coordinated time display, a perpetual calendar, as well as daylight savings time, and power reserve and light level indicators. The ultra scratch-resistant Attesa is powered by Citizen’s proprietary Eco-Drive technology, so it never needs a battery. Water resistant up to 100 meters. Caliber F950.
Zit ook in dezelfde prijscategorie, de eerste kost bijvoorbeeld 2438euro. Ik vind het persoonlijk wel mooi ogen, vooral de eerste .
Zou hij qua kwaliteit de astron evenaren of zelfs voorbij streven?
Ik ben benieuwd wat jullie ervan denken en dan vooral de citizen en astron fanaten .
Of mischien eventuele eigenaars?
Uiteraard is iedereen zijn mening welkom
beste, ik kan niet vergelijken, ik zweer bij citizen, dat is mijn merk.
maar afbreken doe ik Seiko niet, ze zijn alleszins aan elkaar gewaagd
dus wil je echt een vergelijk hebben raad ik je aan ze allebei irl te gaan bekijken
Ik heb er zelf een met een F100 en een met F150 uurwerk. Heel prima horloges, hebben snel contact met satellieten en vooral die van titanium is superlicht, dun en krasvast.
Geen moment twijfelen:doen!. Ik heb een F900 en drie Astrons. Zijn aan elkaar gewaagd, allemaal super goed. Bij Astron heb je meer keuze, dwz meer technische dials en rustige dials.
Danku voor je antwoord. Ik heb momenteel nog geen citizen maar het merk spreekt me echt wel aan. Omdat ik zo tevreden met mijn astron ben vond ik deze horloge’s zeer interesant maar ook echt wel mooi. Het enige grote probleem is dat ik nergens een winkel vind dat deze verkoopt alleen online en daar ben ik niet zo voor
Dat snelle contact is wat mij betreft iets wat de astron echt mist! Leuk dat GPS op tijd zetten maar het duurt gewoon te lang dus meestal doe ik het via de kroon en gebruik ik de satelliet functie alleen maar om hem op tijd te houden ipv mee gaan in de tijdzones.
Poeh dit zijn alweer wat oudere modellen CC2006-53E en CC3020-57L uit 2014 en 2017. Dus dan zal je geluk moeten hebben om ze ongebruikt te vinden op internet. Ik heb ze destijds nieuw voor rond de EUR 1.100 kunnen kopen. Die F100 is wel echt een kunstwerkje vwb de kast en afwerking.
Ja ze zien er zeer proper uit, ja het hoeven niet exact de zelfde te zijn hoor. Momenteel komt er toch geen horloge meer bij maar ik twijfel voor in de toekomst toch tussen een aantal merken en modellen daarom dat dit ook eens openlijk wilde vragen om wat meningen over deze horloge’s te horen . Alvasy bedankt voor de info ik ga het eens wat onderzoeken
Probleem is als volgt met de astron, ik reis veel en dus ook door tijdzones als ik de tijd gelijk wil hebben aan de tijdzone waar ik ben duurt het vaak heel lang en kan hij niet genoeg satellieten vast houden om de tijd te verzetten. Ik kan als ik met de kroon dit doe het inderdaad in enkele seconden en dan gelijk zetten via de verkorte modus.
Zoals in een ander topic aangegeven heb ik voor mijn zoon bij gelegenheid van zijn master achievement rechtsgeleerdheid een Seiko pressage cocktail time kado gedaan. Ik was (als Breitling enthousiast) erv onder de indruk van de Seiko. Kreeg net een berichtje van junior; “pap, ik had niets met horloges maar het voelt nu slecht als ik de Seiko niet om heb”.
De Citizen heb ik in Parijs gekocht. Al in 2014 trouwens. Paar weken terug zijn de nieuwe GPS modellen van Citizen uitgekomen. Zien er weer wat anders uit, wat klassiker.
Ik vond deze F900 mooi vanwege de hoekige kast. Ben aan het sparen voor een Laborgini Revuelto met hetzelfde hoekige design maar blijf maar horloges kopen dius de autospaarpot blijft leeg