Iemand hier al van gehoord/de moeite waard?

Nee hoor. Ik vind een Cocktail Time van een slordige 450 a 500 euro veel aantrekkelijker dan zowel de Astron als de hier getoonde horloges. Je geeft op elegante manier antwoord op de vraag van TS.

verlichte keuze.

2 likes

Ah oke dat probleem heb ik nog niet ondervonden doordat hij nog niet mee op reis is gegaan :wink:

Haha :wink:

Wauw wat mooi van je zoon dat hij dat zegt :slightly_smiling_face: het zijn ook zeer mooie horloge’s he. Veel van de cocktail time’s zijn echt prachtig maar heb zelf al een presage dus wil ik mischien in de toekomst iets anders :wink:

1 like

Goede smaak ook in auto’s :wink:. Lamborghini rules als je het mij vraagt :slightly_smiling_face:. Ja die zijn idd wat klassieker maar hebben ook wel iets :slightly_smiling_face:. Thanks voor de info in ieder geval ik neem het mee :wink:

Al goed zijn we allen anders he :wink:. De astron’s zijn echt prachtig en het mooiste wat seiko te bieden heeft vind ik. Juis door de drukke wijzerplaat want de eenvoudige modellen die ze hebben uitgebracht vind ik niet echt asyron waardig. Al die subdials maken het juist mooi vind ik :wink:. Als ze maar niet scheef staan he haha :slightly_smiling_face:

Wauw ik ben weer zeer goed aan het spellen :yum: niederlands kapoet

Toevallig is er een Attesa GMT naar me onderweg.
Ik ben alleen wat huiverig, want het is maar de vraag of het radio-gedeelte werkt in Europa…

2 likes

Zeer leuk, dat zal nu wel goed komen denk ik he? Want als je ze hier koopt staan de aziatische landen ook bij de ontvangstzone’s zoals china en japan. Alee toch bij degene die ik al heb bekeken. Komt wel goed denkik en geniet ervan want ik vind ze echt prachtig hoor :wink:

Ik maakte geen grappen. :thinking::slight_smile::grin: Het is helaas mijn ervaring die hier ook sterk meespeelt. Zelf ben ik begonnen met übertechnische horloges, inderdaad ook grotere Citizens met allerlei functies, maar op den duur is dat gaan vervelen.
.
Dan merk je al snel dat het tweedehands zo courant is als een natte krant, en voor mij hebben rustige tijdloze horloges meer staying power. Hoe ouder ik word hoe erger dat wordt.

Nu zeg ik niet dat het normaal is om alleen nog maar naar time only Breguet en de betere Calatrava te kijken, maar ook mijn neef die ongeveer even oud is als jij drijft steeds meer richting geklede sport horloges, en kijkt ook niet meer naar de technische spullen waar hij mee begon.

Ik zie een soort van trend. Ik raad je aan om met de Astron pas op de plaats te maken en dat eens goed te overdenken vooraleer je een verzameling technische spullen aanlegt.

4 likes

Nou, het is deze. Een Japan only versie.
Gekocht via Vinted. :sweat_smile:
Toevallig kreeg ik net de melding dat hij is aangekomen op de afhaallocatie, alleen ben ik pas over een paar dagen thuis…

3 likes

Ben jij Duitser Chris :rofl:

Ik ben het deels wel met je eens. Ik moet zeggen dat de getoonde Citizens mij meer aanspreken dan veel Astron modellen. Smaakkwestie dus niets van aantrekken :wink:

2 likes

Ik weet dat smaken verschillen maar Ik vind ze heel lelijk

Dit maakt me trouwens wel nieuwsgierig :thinking:

2 likes

Auw Chris, ik vind mijn Astron lekker een geklede sport horloge :smiley:. Koos juist voor deze en niet voor een Astron met 3 subdials.
Zeg maar eens of je dit ook voor die van mij vindt?

5 likes

Ik verzamel pas 2 jaar en bespeur die trend nu al. Heb één chronograaf want die wilde ik m’n hele leven al eens hebben maar na één maand beginnen al die wijzertjes je al te vervelen.

Voor mij een stap te ver, allemaal te “dun” qua looks.

2 likes

Bij Citizen Attesa opletten dat je niet een goedkopere versie koopt die via lange golf tijdzenders werkt in plaats van GPS. Die modellen synchroniseren alleen in Japan. Geen synchronisatie via DCF in Europa.

1 like

Welk type nummer is het precies? Welke module zit erin?

Onderstaande modules zijn Japan Only:

3 likes

Niet slecht voor deze prijsklasse, dat is een echte strijd waar de top merken zich buiten weten te houden.

Ik lees op een een of ander forum dat het de H116 is.
Die staat niet in het lijstje dat je post, dus hoopvol.
Echter vermeldt dezelfde gast expliciet dat hij alleen in Japan werkt…
We zullen zien.

Dat verbaast me toch, Folkert… Ik heb een radio controlled Citizen Ecodrive CB0160-18A JDM van nog geen € 300,-:

en die synchroniseert echt op alle vier de lange golf tijdzenders in de wereld:

Vreemd dat die Attesa dat dan niet doet…

2 likes