Iemand hier al van gehoord/de moeite waard?

Mij ook Huibert, ik ben er ook speciaal op gaan zoeken op het internet en na een tijdje puzzelen kwam ik de H100 module handleiding tegen en was ik ook verbaasd.

Vooral omdat deze technologie wereldwijd niet veel verschilt. Hoogstens het tijd formaat maar de ontvangst frequenties schelen zo weinig dat elke lange golf ontvanger alles aankan.

2 likes

Dat was een halve grap. :slight_smile: Maar een halve.

Kijk, ik ben eigenlijk een enorme puritein. Dat weet jij natuurlijk ook, Ferry. De wat kleinere Astrons met maar 1 subdial zijn al een stuk beter, maar het allerliefst heb ik de kleinste zonder wat.

Kijk, ik ben eigenlijk een enorme puritein. Dat weet jij natuurlijk ook, Ferry. De wat kleinere Astrons met maar 1 subdial zijn al een stuk beter, maar het allerliefst heb ik de kleinste zonder wat.

Maar in ultimo zou een Astron voor mij van edelmetaal moeten zijn, een autonoom HAQ uurwerk aan boord moeten hebben van Grand Seiko snit, en eigenlijk gewoon een re-issue moeten zijn van De Astron.

3 likes

Typisch Duits :innocent:

1 like

Geen idee meer waar ik het gelezen heb, maar ik dacht dat Citizen, Samsung en Casio in samenwerking de GPS antenne en software ontwikkeld hebben.

Dus als je vergelijkbare features (radio-ontvangst met de atoomklokken en GPS voor tijd en positie/tijdzone) wil hebben in een veel brutere styling dan dat Citizen of Seiko het doet, dan is een ondertussen 8 jaar oud model van Casio een optie.

1 like

Natuurlijk weten wij onderhand wel hoe we in elkaar zitten maar om nu 3 keer je antwoord er bij mij in te wrijven is ook zo wat :wink:.
Maar om nu een Astron te nemen die helemaal nies heeft (nou ja wel een datum nog) dan gaat ie wel heel veel op andere Seiko’s van mij lijken.

En jou kennende mag die dan ook niet groter zijn dan 35/36mm en het liefst 2,5mm dik :wink:. Maar als je dan een HAQ uurwerk van GS snit aan boord wil hebben, dan koop je toch gewoon een GS. En met die boomstammetjes van mij is dat echt te klein, zou ook geen Rollie of PP in die maat om mijn pols willen :grin:

@Plees ik dacht altijd dat Chris een Jappaner was die verbannen is uit Japan omdat hij niet diep genoeg buigt :rofl:

3 likes

Smooi

1 like

Ja inderdaad daarom heb ik het er niet mee met online kopen want je kan afgaan op de afmetingen en beschrijvingen maar dat kan in het echt heel anders aanvoelen. Inderdaad hier in belgië zijn de ‘citizen’ ad’s zeer mager vind ik tegenover andere merken. Maar ik heb er nog niet naar gekeken dat is inderdaad een goed idee thanks :wink:

Met de haha wilde ik niet zeggen dat je aan het grappen was maar vind ik het gewoon grappig dat mensen en smaken zo kunnen verschillen, het is altijd leuk om het aan een groter publiek te vragen want dan komt er vannalles uit de bus :slightly_smiling_face:.
Ik snap wat je bedoeld maar het ding is dat ik de astron gewoon een prachtig horloge vind. De vorm van de band, de lugs en de diameter geven het horloge een brut en stoer uiterlijk. In combinatie met het licht gewicht van het titanium vind ik dit echt geniaal en een plezier om te dragen. Het ziet er zo stoer uit en is toch zo licht, echt prachtig. De technische kant vind ik indrukwekkend en heb ik veel respect voor maar intereseerd me eigenlijk geen fluit bij het aankopen.
De uitleg die ik bij de citizen’s heb gecopy paste is puur voor de mensen die dit soort horloge’s nog niet kennen. Puur ter info niet voor bij de overweging te nemen om het horloge ooit wel of niet te kopen.
Ik vind het gewoon mooie horloge’s maar de astron heeft voor mij qua uiterlijk wel een streepje voor maar ik koop horloge’s puur voor hun uiterlijk.
De technische verhalen erachter maken ze nog veel interessanter uiteraard maar daar koop je denk ik uiteindelijk geen horloge voor want stel je hebt technisch gezien de grootste parel in je handen of om je pols maar je vind het oerlelijk dan ga je het ook niet dragen of kopen.
Ik vind bijvoorbeeld voor in de toekomst de GS quartzen ook het overwegen waard om te kopen want deze vind ik ook zeer mooi, totaal andere richting qua uiterlijk maar gewoon mooi en dat telt vind ik. Ik ben met veel merken en modellen dat ze hier van zeer hoogstaande merken de hemel in prijzen totaal niet akkoord. Zo zei een tijd geleden iemand tegen een ander lid dat hij nooit een skeleton mocht kopen want dat verveeld, ik heb de mijne nu 3jaar en half en vind het nog altijd een plezier om naar te kijken ik zou het zo opnieuw kopen. Om maar te zeggen dat we allen anders zijn (al goed) en ieder opgewonden word van iets anders op alle gebieden. Maar ik snap wel wat je wil zeggen hoor maar als mijn astron het ooit begeeft koop ik een andere of mischien een GS HAQ :thinking::yum:

Wauw ziet er prachtig uit man echt een stoer horloge, ik word echt blij van zulke horloge’s :slightly_smiling_face:

1 like

Awel ik vind de vromgeving van deze mooi maar ik ben echt weg van de astrons met de 3 subdials en de mini 24uur :slightly_smiling_face: ik hou van de drukte :slightly_smiling_face:

1 like

Ja dat is nu net bij mij het omgekeerde hoe meer ik naar mijn astron kijk en hoe meer ik hem draag hoe verliefder ik word en hoe meer het kriebeld voor een andere versie :slightly_smiling_face:

Is inderdaad een zeer mooie man :wink: dat is inderdaad een zeer goede overweging want ik heb men astron dus kan ik mischien beter zoiets kopen :thinking: thanks voor de info ik neem het mee :wink:

Ook een mooi horloge, ik ga in de toekomst ook een g shock kopen ter vervanging van mijn daily als hij het begeeft :wink:

Dan is het gewoon echt geen astron voor mij, ik heb moeite met astrons die minder dan 3 subdials hebben. Niet dat ze echt lelijk zijn maar de drukke platen doen het toch echt voor mij :slightly_smiling_face:

1 like

Sinds een jaar een of tachtig hebben japanners er duitsers een bepaalde band :smirk: :laughing:
Enfin, genoeg off topic. Punt :smiley:

2 likes

Zit de dial nu ram vol met stof onder het datumveld?
Seiko maakt slechte renders, maar dit is weer next level… :man_facepalming:

2 likes

Wauw zeer goed opgemerkt man had het zelfs niet gezien :laughing:.
Inderdaad even ter vergelijking:
image

De tweede foto komt dus echt van de citizen site :see_no_evil:

3 likes

Ik vind het ook mooi maar zou het dan bij de eerste foto ook niet moeten zijn? Of hangt het af van de hoek of iets dergelijks?:slightly_smiling_face:

Ah dat weten we dan ook weeral. Thanks voor de informatie :wink:

Dat is toch prima, zoals met alle horloges het blijft een kwestie van smaak :+1:. Heb er ook genoeg met 3 subdials hoor, zowel Citizen als Seiko’s en nog wat andere merken. Vandaar dat ik nu een rustige dial wilde :wink:

1 like