Begrijp ik volkomen en inderdaad het is allemaal een kwestie van smaak. Maar wel leuk om eens verschillende meningen en standpunten te horen. Dat maak het forum zo leuk thanks in ieder geval voor de input
Ik heb allebei qua merk. Geen Astron lijn, maar ik vind Citizen net even meer de puntjes op de I hebben. Minder misalignment. In detail net even wat beter afgewerkt.
Ik heb een radio controlled Citizen Navi hawk en die is toch wel errrrg goed en onder een vergrootglas nog steeds fraai. Ik kan me dan voorstellen dat een soort van Astron lijn helemaal top is.
Ah oke ja ik moet eerlijk toegeven dat ik een horloge wel wat nader bekijk maar minder dan eigenlijk zou moeten als het gaat over ‘foutjes’. Ja ik heb nog geen citizen in mijn bezit maar vind een aantal horloge’s echt wel prachtig. Deze attesa’s vind ik inderdaad zeer boeiend omdat ze zo op de astron lijn trekken.
Buiten de attesa’s heb ik deze op het oog:
€159
€449
€429
€695
En ik moet eerlijk toegeven dat ik van deze 4 de goedkoopste (zelfs zonder saffier) eigenlijk de mooiste vind
Mooie dingen inderdaad. Ze hebben ook wat sneller al saffierglas. Seiko blijft langggggg in hun Hardlex hangen.
Die van mij is te koop (overigens:))
Ja inderdaad, ja dat doet seiko inderdaad wel tegenover bvb casio enzo. Haha thanks voor de info
Omdat dit het enige draadje over de Attesa-lijn is kom ik toch nog even terug op mijn hierboven al benoemde aankoop welke ik vandaag heb ontvangen.
41mm, Eco-Drive, Vederlicht titanium, Duratect coating én dus radiogestuurd…
Is het geen plaatje?
Het is model: Attesa GMT ATD53-3061
Deze maakt gebruik van de H116 module. Dit zie ik ook op de deksel staan.
Waar ik voor vreesde lijkt uit te komen. Ik krijg hem niet gesynchroniseerd, dus hij is alleen manueel op tijd te zetten.
Nu heeft de verkoper in zijn advertentie aangegeven dat hij overal ter wereld verbinding maakt, dus ik kan me hier altijd nog op beroepen en hem terugsturen.
Ik heb al contact, en hij geeft aan dat het wel degelijk zou moeten lukken en dat ik het eens bij een venster moet proberen… Of anders even langs een Citizen servicepunt moet gaan.
Kent iemand hier deze H116 module?
Het zou toch gek zijn om een GMT uit te brengen die vrijwel nergens ter wereld te gebruiken is…
Alvast bedankt!
Of beter nog: buiten met vrij uitzicht richting het zuid-oosten, DCF staat vlakbij Frankfurt. Als ie dan niet synchroniseert binnen 7 minuten weet je genoeg…
Behalve een handleiding in het Japans zonder technische gegevens kom je niks tegen op het web. Met Google Lens is de handleiding wel leesbaar.
Dat is inderdaad lastig, zelf geen ervaring mee dus ik kan je niet helpen. Het is inderdaad wel een parel echt een prachtig horloge. Hopelijk dat je het gefixt krijgt dan is hij het helemaal waard