Iemand hier met een adres in Frankrijk die mij wil helpen met het doorsturen van een pakketje?

Ik was laatst op ebay de hoogste bieder op een oud Tissootje. De verkoper bood geen verzending naar Nederland aan dus ik heb hem gevraagd of hij naar NL wil verzenden maar ik kreeg geen antwoord. Toch maar geboden omdat ik dacht dat hij wellicht mij bericht had gemist ofzo. Achteraf had ik dat beter niet kunnen doen :grimacing:

Nu ben ik de hoogste bieder en heb hem nu al meerdere malen gevraagd of hij mij de verzendkosten wil doorgeven, maar hij reageert echt nergens op.
Ik zit dus nu met een aankoop die ik niet betalen kan omdat geen verzendkosten ingevoerd zijn.

De verkoper biedt alleen verzending aan naar Frankrijk en heeft verder goede reviews dus ik zou geholpen zijn met een adres in Frankrijk waar vandaan mijn pakketje doorgestuurd kan worden. Helaas heb ik zelf geen vrienden of kennissen in Frankrijk :grimacing:

Is hier wellicht iemand die me daarbij zou kunnen en willen helpen? Het gaat niet om een duur horloge, maar wel een die ik graag zou willen hebben. Anders moet ik zien die koop ongedaan te maken, maar of dat gaat lukken met iemand die nergens op reageert is ook nog even de vraag.

Omdat we allemaal van plaatjes houden nog even een foto van het horloge waar het om gaat:

3 likes

Stomme vraag maar heb je de verkoper al een berichtje in het frans gestuurd? Veel fransozen willen geen engels praten of Google translaten…
Normaal zou ik je kunnen helpen met een kantoor adres in Frankrijk maar met COVID is daar niemand helaas.

5 likes

Daar had ik inderdaad aan gedacht; Ik heb alle vragen in het Frans gesteld (uiteraard met wat Google translate hulp, mijn Frans is niet zo best).

1 like

Zolang nog niks betaald is, is toch niks aan de hand??

Niet helemaal, ik ben hoogste bieder en dus verplicht om te betalen. Zometeen heb ik een minpunt op m’n account omdat ik wanbetaler ben. :grimacing:
Zal wellicht niet zo’n vaart lopen omdat de verkoper ook nergens op reageert, maar toch.

Waarom bied je dan als alleen verzending naar Frankrijk.

1 like

Was achteraf inderdaad niet handig, maar normaal gesproken reageert een verkoper als je een vraag stelt en kun je dan dingen oplossen.

1 like

Ebay doet daar niets aan. Laat gaan. Verspilde energie

2 likes

Waarschijnlijk heb je wel gelijk, maar ik probeer wat mogelijkheden om het op te lossen :blush:

1 like

Stel de cerkoper voor om je hoogste bieding te annuleren. Als hij meewerkt kan dat.

2 likes

Ik heb eigenlijk redelijk goede ervaring met bellen naar Ebay.
Zij geven dan de verkoper een duwtje en daarna is het bij mij goed gekomen.
Als alternatief heb je in Frankrijk het bedrijf MBE Ze hebben filialen/franchisers in veel steden.
Die halen af, verpakken en sturen naar het opgegeven adres.
Ze zijn wel duur. Ik betaal daar vanaf 50€ voor een pakje binnen Frankrijk (naar een afhaalpunt) en 75+ naar een adres buiten Frankrijk.

2 likes

als je nog een poging wil wagen in het frans stuur
maar even een pb met de tekst in het nederlands, vertaal ik t even voor je. mijn frans is vloeiend.

6 likes

ûh …

Vervelend.
Ik heb het ook wel eens gehad, iets ander verhaal maar de bieding werd ‘ontbonden’ en ik was vrij van de verplichting tot afname. Weet eigenlijk niet zeker of eBay daar toen tussen zat of dat de verkoper zelf mijn bod heeft verwijderd. Maar ja, ze moeten wel reageren. :wink:

1 like

Ik heb intussen een aanbod van een forumlid met een Frans adres, dus wellicht gaat het goed komen. bedankt voor de hulp allemaal :+1:

18 likes

Graag gedaan :wink:

4 likes

Nogmaals dank, zeer gewaardeerd :+1: :+1: :blush:
Ik heb het adres ingevoerd en de paypal betaling gedaan. Nu zien of de verkoper in beweging gaat komen :roll_eyes: :sunglasses:

1 like

Mocht je er niet uit komen, er bestaan sites waar je een postadres kan huren. Meerdere malen al via een Duitse service een pakket via een .de site kunnen ontvangen. Zal vast voor Frankrijk ook wel bestaan.

1 like

@Maurits had hierboven inderdaad al zo’n bedrijf in Frankrijk aangegeven. Goed om te weten dat dergelijke services bestaan, dat wist ik niet :blush:

1 like

ik heb al wat gekocht in Frankrijk, verzenden met Collissimo en Track & Trace cost ca 16e en de verkoper moet toch inpakken en naar de post gaan, dat hij binnenland blijft op buitenland

Bestaat er in Frankrijk niet een service zoals MyUS ? Dat zou dan retehandig zijn.