Iets heel speciaals van Omega. Maar wat is het?

Als gerespecteerd klant van Patek Philippe kom ik af en toe in een Patek boutique. Afgelopen week zat ik met een boutique eigenaar en je kent het wel, standaard horloge gesprek. Meneer vertelde o.a dat hij 20 jaar heeft gedaan om officiële PP dealer te worden en dat hij een wachtlijst heeft van 25 klanten voor de nautilus, best boeiend allemaal. Maar toen wilde hij mij iets speciaals laten zien en verdween achter een deur… SPANNONDD😁

Meneer kwam met een enorme doos naar boven en dan kunnen het twee dingen zijn. Meneer heeft nieuwe sneakers of een gelimiteerd horloge. Het tweede was het geval en meneer had de buitendoos beschermt met plastic. Om de buitendoos stond Omega en ja, dat weet je dit wordt interessant.

Meneer vroeg of ik wist wat een coaxiale ecappement is? Ik beetje uitleggen en toen ging de doos open, met het verhaal dat dit de eerste coaxiale Omega horloges zijn en het een gelimiteerde set is van slechts 3 stuks wereldwijd, waarvan Omega nummer 1 in de kelder heeft liggen.

Nu moet ik zeggen dat ik geen Omega kenner ben en ik niet echt een idee had wat ik nu voor mijn neus had. Ik heb gelukkig snel wat foto’s genomen (excuus voor de slechte kealiteit), maar wilde het graag met jullie delen.

Wie o wie heeft meer informatie over deze gelimiteerde Omega set van 3 stuks wereldwijd?
Ik ben toch wel erg benieuwd of er meer info is.

Owja, Ik vroeg nog naar de waarde, maar meneer wist het niet precies.
Hij zei dat ik moest denken aan iets van 250-300K.

37 likes

Vandaag in ‘Van die situaties die totaal niet herkenbaar zijn:joy:

26 likes

https://www.watchtalkforums.info/forums/thread49872.html

Dit is er ééntje van: https://www.omegawatches.com/en-us/watch-omega-specialities-skeleton-59323023

En nog één: https://www.omegawatches.com/watch-omega-specialities-skeleton-59123022

Miep Miep antwoord gegeven! :smile:

Dus in het kort de referentie nummer.

A complete set of 3 Omega De Ville Co-Axial Skeletons.
They should be a limited edition of 30 pieces each.
1 in Platinum, 1 White Gold and 1 Yellow Gold
ref. 5912.30.22
ref. 5932.30.23
ref. 5942.30.21

De info in de link begint wel anders dan dat ik zag. Ik zag 100% zeker dat het om een set ging met een oplage van slechts 3 stuks en niet 30 stuks. Dit stond op een officieel Omega document dat bij de set hoorde. Helaas geen foto van gemaakt.

Hij liet mij ook zien dat er 3/3 op stond, met het verhaal dat er slechts drie stuks van zijn gemaakt en hoogstwaarschijnlijk Omega nummer 1 heeft.

Ja, een 30tal per referentie blijkbaar. Gaat wel een stevige waarde vertegenwoordigen hoor :flushed:

Description
The Omega De Ville 5912.30.23 is a limited edition of 34 pieces featuring a red gold case and a skeletonized version of Omega’s first co-axial movement.

This watch is part of a series of watches equipped with the either caliber 2402 (rhodium-plated) or 2403 (yellow gold-plated), both being skeleton versions of the caliber 2500. The series consists of;

1 timepiece in platinum 950 with yellow gold-plated movement caliber 2403 (ref. 5922.30.31)
3 sets of 3 gold watches: yellow gold with rhodium-plated caliber 2402 (ref. 5912.30.22), red gold with rhodium-plated calibre 2402 (ref. 5932.30.23), white gold with white gold-plated caliber 2402 (ref. 5942.30.31)
33 single watches in yellow, red or white gold.

3 likes

Ah blijkbaar wel maar 3 sets worldwide!

1 like

Je ziet overigens ook aan het COSC (waar meneer nogal blij mee was gezien James Bond :heart:Omega) dat één van de drie horloges het uurwerknummer 007 heeft. Dit is dus de eerste van de reeks en de twee vorige sets hebben 001 t/m 006.

LOL :joy:

1 like

Erg bedank voor je research! Ik ben weer wat wijzer :face_with_monocle::star_struck:

1 like

Speciaal hoor, nice! :ok_hand:t2:

Een zeer mooi set. Ik ga sparen. Ik krijg van mijn vrouwtje € 25 zakgeld hoelang heb ik dan nodig om € 250000 bij elkaar te krijgen :thinking:.

2 likes

Ligt er maar net aan in welke frequentie dat je die € 25 krijgt :slight_smile:

5 likes

Ik krijg elke week zakgeld, dus moet ik heel oud worden nu nog 192 jaar sparen.

1 like

Toch maar een bijbaantje nemen dan.

Altijd cool dat mensen hier de tijd voor nemen en trots zijn op dit soort zaken. Kudos voor de eigenaar van de zaak dat hij oprecht geinteresseerde klanten zulke dingen laat zien :+1:t2:

4 likes

Heel bijzonder dat zo’n zeldzaamheid bij meneer terecht gekomen is. Je zou het toch eerder verwachten in Geneve of New York ofzo.

1 like

Ben ik de enige of…

Je zegt dat er 3 stuks gemaakt zijn en Omega de eerste heeft. En op de foto staan drie horloges.

Mis ik iets? :thinking:

Aha, heel scherp op de vroege zondagmorgen!

2 likes

De kunst van begrijpend lezen :yum: 3 sets van ieder 3 horloges…

3 likes