Omdat 90% van de mensen vol afgunst zitten.
Heeft een Patek boutique een eigenaar of gewoon een loonslaaf van Patek?
Ondanks dat ze voor mij ongrijpbaar zijn en zullen blijven, mooi om te zien!!!
Haha heerlijk die opmerkingen! Had het ook expres in de eerste zin gezet, omdat het voor sommige hier werkt als een rode lap op een stier . Tja, ik zal zeggen loop zelf eens zo een zaakje binnen en vraag ernaar. Ik voel mij als klant dan best gerespecteerd ja.
Hoi HorlogeOpa.
Als geautoriseerde Patek Philippe retailer krijg je geen loon van PP, maar mag je nieuwe PP horloges inkopen en doorverkopen. Feitelijk gezien ben je eigenaar van de winkel en sta je niet op de PP loonlijst. Zal een beetje gek zijn, dan was Gassan loonslaaf van Rolex.
Robert Greene
Amerikaans auteur
“Afgunst staat gelijk aan toegeven dat je je minder voelt.”
Voila
Overigens, vooral die witgouden moet toch fijn dragen zo op een zondags etentje uit
Leuke set hoor, kende ze niet.
Vraag me af hoe die constructie werkt.
Je hebt immers voor een vermogen aan voorraad.
Dus je moet Patek dealer kunnen / mogen worden. Dan zal je moeten voldoen aan bepaalde eisen die Patek aan je stelt.
Maar de voorraad. Ligt die daar in consiatie of is het volledig eigendom. En bij dat laatste, gezien de strenge gestricties die er gelden rondom patek (aanname) heb je dan nog wat te zeggen over zeg, de verkoopprijs? De korting? De klant aan wie je 't verkoopt?
Of zal het net zo werken als bij een merk-autodealer. Waar je verplicht een voorraad moet afnemen maar bonus krijgt over de extra voorraad die je op je neemt. (daarom altijd voorraad auto’s kopen op het juiste moment van de maand / jaar… ;),)
//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.net,//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netj//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net
Hahaha de reacties zijn héérlijk ja!
Heb zelf niet zo’n last van afgunst maar ben wél benieuwd of jij alleen binnenloopt of zelf ook PP’s bezit en zoja welke?
Klopt. Deze zaak heeft drie filialen, waarvan één Patek boutique. Ze hadden vier merken eruit gegooid, om in dit filiaal ruimte te maken voor PP. Wat ik eerder aangaf, het heeft 20 jaar geduurd (tijd tussen aanvraag en bevoegdheid) voordat ze PP dealer werden.
De voorraad is volledig eigendom en je moet maar geluk krijgen wat je van PP aangeboden krijgt. Meneer vertelde mij dat als ik mij nu zal inschrijven voor de standaard Nautilus ik over 10 jaar aan de beurt kom. Uit mijn hoofd vertelde hij dat er 450 PP dealers zijn en iedere dealer twee nautilus horloges per jaar krijgt. Maar omdat hij pas sinds kort dealer is geworden, hij minder aangeboden krijgt als een filiaal die al langer retailer is. De retailer kan zelf bepalen aan wie hij het horloge verkoopt, maar er wordt wel een wachtlijst gehanteerd.
Bijvoorbeeld: een klant koopt bij Gassan een diamant van 300K, maar wil ook de Rolex GMT. Dan komt meneer echt niet op een wachtlijst.
Het is lastig om korting te krijgen op populaire modellen, maar op moeilijk verkoopbare exemplaren zoals dames modellen, kan je zeker een korting krijgen. Je bent verlicht om een hele reeks in te kopen, maar je kan wel onderhandelen over de hoeveelheid sportmodellen (tenminste zo werkt het bij Rolex). Je kan er geen Nautilus winkel van maken haha. Patek creëert uiteraard schaarsheid, door de productie van nautilus modellen terug te schroeven.
Zo heb je nu de eerste Nautilus perpetual calendar (5740G). Deze boutique kreeg er één in 2019, maar had een wachtlijst van 36 mensen.

Ja, over de datum blijkbaar. Witte verf verkleurd geel binnen een half jaar😵.
Als ze dat nou ook patina zouden noemen…
Meneer kan ook gedachten lezen…
Jij hebt nog steeds een gouden nautilus?
Dit vind ik dan weer echt humor
Ik begreep niet wat je hiermee probeert te bereiken? Ik post iets leuks voor de community en dan heb je altijd gasten zoals jij, die elk woordje op een weegschaal legt. Als je het niet boeiend vindt of het niet kan waarderen, ga dan gewoon naar een ander topic i.p.v. bijdehand doen.
Afijn, succes met de verkoop van je boekjes en lederen bandjes
Wellicht ten overvloede: ik kon smakelijk lachen om die zinsnede maar van afgunst is geen sprake. Ik heb met interesse meegelezen met de info!
haha, het was ook met een knipoog geschreven. Soms moet je een topic een beetje gewaagd openen, om de lezer te interesseren.