Iets moois voor €4k

Moet lukken voor ietjes meer dan 4K👍

2 likes

Ze zijn een paar keer uit de bocht gevlogen…… Italianen, haha. Toch vind ik ze heel interessant.

1 like

Ik kan de Grand Seiko SBGA293 van harte aanraden: Grand Seiko SBGA293

1 like

4 likes

Nieuwe longines conquest?
https://www.longines.com/nl/p/watch-conquest-l3-830-4-92-6
2200 euro dus kun er 2 halen :wink:

1 like

Horloge dat met een casual overhemd of korte broek gedragen kan worden heb je al.

De Sinn 104 st sa W is een echt bandenmonster.
Croco in ingetogen kleur maakt hem formeel, canvas nato of leer in een vrolijk kleurtje weer casual.
Dus als je nog niet met banden hebt gespeeld op de Sinn…Doen! Voordat je hem op gaat offeren.

Ik heb er 1 gehad. Beetje spijt dat ik hem weg heb gedaan iig.

Verder wellicht de helft spenderen zodat je de Seiko en de Sinn kan houden misschien.

Hier een paar opties van Junghans ruim onder de 4k.

Junghans Meister Agenda. En de Telemeister Cronoscope.

En een stukje soberder de Junghans Meister Handaufzug.

Bovenstaande dressy horloges zijn ook wel op te leuken of dressier te maken door verschillende banden.

4 likes

Longines heeft in jou budget mooie opties. Kijk o.a eens naar de nieuwe master modellen in 38,5mm met de gegraveerde cijfers :star_struck:
Zelf ben ik voor de Flagship Moonphase gegaan met de prachtige opaline wijzerplaat met gouden indices en wijzers

Jou eigen suggestie de Nomos Club Neomatik sport tabac mag er ook zijn, maar is beduidend sportiever. Succes met je keuze en kijk ook eens naar Staudt Tudor

4 likes

Een van die horloges die ik steeds vergeet maat wel heel vindt. Heel mooi!

Mijn mooiste <4k (nieuw stuk duurder, voor de goede orde) horloge ooit:

Ik mis hem/haar

7 likes

Pff. Schitterend :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:. Welke ref is dit?

1 like

Prachtige GS SBGH205. Op details een schitterend horloge voor elke gelegenheid.

1 like

Echt bizar dat Christopher ward deze onder de 5k weet te maken!

1 like

Dit is mij bekent! Inmiddels een goede variatie in kleuren en materialen die regelmatig de sinn een ander jasje geven👍

Ja zo sta ik er ook een beetje in, hij is super veelzijdig en geeft mij nogsteeds het goede gevoel van toen ik hem kocht +/- 2 jaar geleden.

Dat er eentje moet gaan is niet perse uit het kosten oogpunt.
Ik rouleer de twee dagelijks en heb liever niet dat er eentje sporadisch gedragen wordt, want ja je koopt iets moois voor best wat geld dus dan wil ik het ook dragen.
De seiko was een beetje een inpuls aankoop na de vakantie, want ik had besloten dat de sinn mij te waardevol was om mee te nemen.
Idk why want ik raak nooit wat kwijt en heb me geen seconde onveilig gevoeld.
iig het viel mij tegen om de hele vakantie met een g shock rond te lopen, dus vandaar een goede seiko gekocht die niet te duur is.

Ik heb geen idee hoe anderen dit aanpakken.
Je ziet veel fotos van hele collecties voorbij komen en dan denk ik: zonde dat ze niet allemaal regelmatig gedragen worden en er wel dik geld aan uitgegeven is.
Ben benieuwd hoe jij dit doet!?

Ik ga de junghans catalogus eens even doorspitten.
Bedankt voor je reactie!

1 like

Ceres 1974.

1 like

Schitterend​:heart_eyes::heart_eyes:
Hoelang heb je het internet afgezocht?:stuck_out_tongue_winking_eye:
En hoe bevalt hij jou?

Leuke stap gelijk naar dit prijspunt :ok_hand:
Dan krijg je écht zoveel meer horloge.

Een IWC pilot vind ik totaal geen net horloge. Zie ze wel eens op het werk bij mensen onder een overhemd, maar het slaat als een tang op een varken met die grote witte cijfers brrrrrr

De Santos is een superkeuze, een Tudor Black Bay 36 of 39 komt ook in me op. Die blauwe en zilveren varianten zijn heel gaaf. In eerdere reacties ook al genoemd.

Grand Seiko moet je kunnen waarderen, zo ja dan is een Spring Drive zeker een optie.

Zelf zou ik voor een dubbele NA gaan bij een 4k potje. Er vanuit gaande dat je de Ranger wel vindt voor 2.2 en de SBGX263 voor 1.8. En volgens mij kan dat wel nu in het blauwe gedeelte…:grinning_face_with_smiling_eyes:

Dus mijn advies: Tudor Ranger én Grand Seiko SBGX263.

Chrono24 gewoon in de gaten houden of er eentje opduikt. Dat is met meerdere modellen niet onmogelijk gebleken, al waren sommige modellen in het begin alleen tegen een premium te koop. Andere wat je kunt doen is de verkoop-hoeken van sites als Uhrforum en ons HF in de gaten houden, ook daar wordt heel, heel af en toe iets aangeboden.

AnOrdain is een leuke Schotse club die mensen op hebben geleid om zelf emaille wijzerplaten te fabriceren. Zij maken horloges met een heel eigen stijl. Zo weet ik bijvoorbeeld niet helemaal wat ik vind van de wijzersets, maar de prachtige fumé wijzerplaten maken dat meer dan ruimschoots goed.

Ook hier geldt: Er is een 2 a 3 jaar wachttijd voor een “productieslot” omdat ze maar zo veel wijzerplaten kunnen maken per dag, dus of je moet heel veel geduld hebben, of je moet op de hierboven genoemde sites gaan kijken of er horloges aangeboden worden.

Er zijn veel leuke merken te vinden. :slight_smile:

1 like

Is deze al genoemd? Gebruikt moet wel lukken voor <5k.

2 likes

Ik heb de nomos club sport in petrol. Ben er erg tevreden mee! Ook qua proporties met mijn pols van ca. 16.5cm. De nieuwe 39mm versie zou denk ik te groot zijn, vooral ook door de lange lugs.

2 likes

Graag gedaan. :+1:

En ik had eerst ook te veel horloges.

Alles verkocht 17 stuks en opnieuw begonnen met nu 5 stuks en een Casio voor klussen sporten fietsen enz.
Ik heb nu 3 Squale 1521’s in verschillende uitvoeringen dus voor mij verschillend genoeg zonder dat het voor mij persoonlijk te veel overlap heeft.
1 Tissot Heritage Porto quartz op een hagedislederen bandje gezet omdat ik dresswatches te weinig draag om veel geld aan uit te geven.
En nog 1 Serica fieldwatch waar ik nog steeds pushpins voor moet kopen…

Bij mij wordt alles wel gedragen nu. Al draag ik de 2 Squale’s met blauwe wijzerplaat net iets meer dan de 3e met de zwarte wijzerplaat terwijl de zwarte plaat diver down uitvoering mijn favoriet is.

Alles wordt gedragen dus. Het 1 wel iets meer dan de andere.

Horloges die ik maar een paar dagen per jaar gedragen heb worden meestal verkocht.

6 likes