Fraaie Seiko 6119 automaat. Plaat is vernieuwd maar voor dat geld prima.
Nu is het zo dat als ik hem op de pols draag, hij meer dan 10 minuten per uur achterloopt en af en toe de secondewijzer gewoon stilstaat… En ja, ik beweeg voldoende.
Als ik hem in de watchwinder zet, loopt hij nu al 2 dagen gewoon tot op de minuut naukeurig.
Hij gaat naar Aad57 maar die gaat op een welverdiende vakantie en ik ben gewoon nieuwsgierig of dit een bekend iets is van dit caliber.
Niet alleen de wijzerplaat is fake, van de rest van het horloge kopt ook weinig. Bij dit soort horloges waar mee gerommeld is is het uurwerk vaak ook niet veel soeps. Nog een reden om zo’n horloge te skippen. Ik zou een tripje naar de horlogemaker niet doen met zo’n horloge. Je kan beter opzoek gaan naar gewoon een goeie.
Hoho, dat hij niet origineel is weet ik uiteraard maar dat maakt het niet een minder leuk zomerklokkie.
Mooie plaat en mooie band. Niks mis mee toch ?
Maar.
De vraag was waarom hij op de pols achterloopt en in de winder niet.
Ik zal hem straks even openmaken en een fotootje van het uurwerk
Dat kan. Meningen zijn net zo veel voorkomend als zandkorrels. Mijn mening is dat ik voor een paar tientjes een leuk klokkie hebt gekocht voor de zomer en of hij nou origineel is of niet, maakt voor dit gebruik niet zoveel uit. Aad57 heeft zojuist een Pogue gereviseerd en een originele 6011 Bruce Lee ligt al klaar voor een nieuw glaasje, Sommige dingen draag je nou eenmaal niet als je naar een speeltuin gaat of naam een zwembad.
Origineel is uiteraard belangrijk maar om de rrest dan maar te bestempelen als afval is wel heel erg kort door de bocht.
Gebruik van fake horloges is zeker niet ok. Voor een horloge van een paar tientjes een aftermarket plaat opzetten voor eigenm gebruik is dat natuurlijk compleet anders.