Ik ben een gluurder

:joy:

Ik kijk met korte mouwenweer geducht om mij heen maar er valt helaas verduiveld weinig interessants te spotten.

:face_with_monocle:

1 like

Spreek mensen er op aan, ik merk dat vrijwel iedereen er graag over praat, al hebben ze maar dat ene dagelijkse horloge. Het levert eigenlijk altijd leuke gesprekken op.

3 likes

Wanneer spreek jij iemand daarop aan?

Zag een aantal weken terug een Daytona Paul Newman dial en ik besefte mij dat ik die bijna nooit meer zal zien dus sprak ik hem erop aan. Maar een Navitimer, hoewel het bijzonder is als je hem spot in het wild, voelde ik daar minder bij omdat ik ‘toch’ elke vrijdag Navitimers zie…

Afhankelijk van de klant en de persoon. In dit geval was het geen passende setting.

1 like

Je was je aan het excuseren voor een kostbare blunder? :wink: Ga even samen op pad, misschien krijg je wel korting als je er twee neemt. :upside_down_face:

Huh? Ik snap hem even niet.

Er was een vergadering ingepland om iets te bespreken. Dus er was weinig tijd voor informele gesprekken en CEO’s zijn soms wat minder toegankelijk, dan medewerkers :upside_down_face:

Ehm. Ik dacht al waar mijn toevoeging hierbij was gebleven:

Maar die zin over samen op pad gaan, had ik dus bij mijn verkeerde bericht getypt. :joy:

Grappig, ik ervaar dat precies andersom: middle en senior management vind ik vaak wat zakelijker, afstandelijker en zich wat meer belangrijk voordoen, kom ik op boardroom niveau dan zie ik meestal weer meer informele gesprekken, zelfspot en mensen die oprechte belangstelling tonen en zichzelf zijn.

In een notendop: van het management van mijn opdrachtgevers weet ik in wat voor auto ze rijden en hoe vaak ze per winter gaan skiën, van de bestuurders hoe hun kinderen heten en dat ze de laatste tijd wat slecht slapen.

5 likes

Normaal valt dit onder stalking gedrag, maar dat past prima in dit topic.

5 likes

True that.

1 like

Hahaha :joy:

Dit is sterk afhankelijk van de sector kan ik je vertellen. Sommige CEO’s vertellen inderdaad alles. Daar weet je van waar ze op vakantie gaan of waar de vakantiehuizen staan :upside_down_face:

1 like

Absoluut.

Hier het omgekeerde. Ik loop deze week de avondvierdaagse. Ik loop mee met mijn dochter, voor de goede orde. Ik heb gisteravond al meer Rolex gespot dan dat ik normaal in een heel jaar doe. Nu zitten wij in een nogal decadent postcodegebied, dat zal wel helpen. Maar het viel mij enorm op. Op mijn werk is veel minder te beleven.

2 likes

Ik heb veel zakelijke gesprekken met verschillende mensen. Ik zie gemiddeld maximaal 1 interessant horloge per week. In tweede gesprekken breng ik het dan wel ter sprake.

De laaatste keer dat ik in Duitsland in een winkel stond met dure occasion juwelen, droeg de eigenaar een werkelijk prachtige Hublot. (Ik dacht dat die altijd dikke patrijspoortenkasten maakten…) Ik bracht het niet ter sprake omdat ik op dat moment mijn Suunto Wandelhorloge nog omhad had. :smiley::joy:
Je wilt als gesprekspartner toch ook serieus worden genomen?

1 like

Lol nerd.

Oh dat is wel schattig, topvader :heart_eyes:

Jij hebt nog steeds een Root Beer GMT nodig. En wat zonlicht.

1 like

De nieuwe ja, zo’n oude gaat 'm echt niet worden. Lijkt mij ook niets, dat rondreizen van kermis naar kermis.

En ik heb net opgebiecht dat ik de avondvierdaagse loop. Dat is vanaf 18:30 uur. Dat zonlicht kan ik nog nét hebben. Met voldoende factor 50. En een skipak aan. En een bivakmuts, anders heb ik morgen alsnog een rood neusje.

1 like

Please Koen, you need to spice up your life met je avondvierdaagse en je geblokte overhemd.

:heart_eyes:

9 likes

In de sector waar ik werk (Vastgoed), wemelt het van Rolex en Speedmasters. Wel grappig dat op ons Nederlands kantoor het allemaal wat veilig is (meestal staal), en bv in Italië een gouden duo tone Rolex de standaard lijkt :joy: 9 van de 10 dragen de horloges om te patsen, ze weten meestal er niks van, behalve dan dat het duur is :roll_eyes: Wel jammer, de echte liefhebbers zijn schaars …

1 like