Ah, schitterend! Zelfde en ook mooie leren band
Altijd dragen wat je zelf mooi vind. Je raakt nooit uitgekeken op deze Seamaster.
Onlangs had ik ook deze TAG Heuer (Batman) gekocht via Catawiki, kwam uit België. Die bleek niet goed te lopen, is teruggestuurd en snel gefixt door afzender maar toen lag binnen een dag de minuutwijzer los. Dat ga ik zelf maar fixen binnenkort, volgens mij een redelijk eenvoudige handeling. Maar ik heb geen haast.
Leuk dat je dat zegt! Ik denk dat je gelijk heb en ik heb veel zin om zelf aan horloges te gaan werken, gewoon als hobby.
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!
Orologio Signaturis Temporis
Welkom Gerrit
Welkom hier.
Welkom Gerrit, wat een plan!
Dat liedje ken ik ook, welkom Gerrit
Welkom, Gerrit! En mooie ambitie om het fijne werk in de vingers te krijgen en het onderhoud van je horloge(s) zelf te doen. Die stap heb ik met mijn racefiets(en) wel gemaakt, maar met het ‘priegelwerk’ niet. De bewondering is er niet minder om . Veel plezier met lezen en delen hier op HF!
Welkom Gerrit!
Dat is een insteek waar ik van hou: Als een ander het kan, waarom zou ik het dan niet kunnen.
Welkom Gerrit !
Welkom. Veel plezier op het forum en met je voornemen.
Welkom op HF Gerrit. Respect voor je plan om zelf aan de slag te gaan met je Seamaster. Succes
Welkom Gerrit,
Mijn verhaal over het hoe en waarom kan je zeker hier op het forum terugvinden.
Ik heb dan geen ‘moderne’ Seamaster, maar wel een aantal Vintage horloges (met name Pontiac) waarvan ik in de loop der (heel veel uren, € en gesloopte uurwerken) tijd verder ben, om het onderhoud van mijn eigen collectie te doen.
Begin met een sloophorloge om feeling te krijgen, uit elkaar en weer in elkaar. Koop dan via Ali een werkende kloon van een Unitas, lekker groot en doe dat opnieuw met als bedoeling dat het na je sessie (weer, nog) loopt. Een oud zakhorloge met of zonder ankergang is ook al lekker om resultaat te krijgen.
Hou lassale, en vouwfietser in de gaten voor een clinic, lees alle topics over techniek, je weer tot leven gewekte horloges enz. Daar leer je van, stel vragen in het forum, antwoorden krijg je gegarandeerd!
Youtube leer je veel van (ik kijk ook nog regelmatig) en hier op het forum staat ergens een heel goed topic over wat je nodig hebt aan spullen en een uitleg. Er zit het woord “modemburner” in, zo zoek ik het topic tenminste…
Heel veel plezier met je nieuwe (geldverslindende) hobby en als ik je een tip mag geven?..
Laat je eigen Seamaster nog even met rust… komt wel…
Groet!
Serge
Welkom
Welkom, heh nu zit dat liedje in m’n hoofd…
Welkom Gerrit op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Een mooie tijd hier toegewenst.
welkom,
de kamer begint al redelijk vol te lopen
neen hoor grapje
hoop dat je hier veel kan opdoen qua horloges
Hartsikke bedankt Max!
Ik heb je link in mijn Horologie mapje gezet en zit er nu wat op te kijken, heel nuttig.
Van zijn YT had ik al wel diverse video’s gezien. Top!
Hoi Serge, bedankt voor je tips en suggesties. Mijn Seamaster kan komend jaar nog met rust gelaten te worden, alleen de bezel ring wil ik wel fixen maar dat moet te doen zijn.
Ik kijk heel veel YT’s en heb zelfs ook een online cursus aangeschaft waar ik twee weken geleden mee begonnen was.
https://www.watchfix.com/
Ik weet niet of mensen hier ervaring hebben met deze of andere online cursussen, ik vind hem iig erg nuttig.
Mijn doel is mijn eigen horloges te onderhouden, wat leuke opknappertjes op te komen en wat doorverkopen om de hobby te bekostigen maar dat laatste is het minst belangrijke voor mij.
Groet, Gerrit