Ik ben Mick, 58 jaar en een horloge snob

Ik heb net een Lorus Pogue besteld. En m gelijk weer gecanceled…

Even een kort stukje geschiedenis. Nu iets meer dan 25 jaar geleden heb ik besloten dat ik nooit meer meer dan 1000 gulden uit zou geven voor een horloge. Klaar was ik met het dure spul als Breitling, TAG Heuer en Rolex. Klaar was ik met de onbetrouwbaarheid. De Breitling lag meer bij de horlogemaker dan dat ie om mn pols zat. En zo kwam ik al snel bij Seiko terecht. Dat was destijds echt heel veel waar voor je geld. Een leuke skx voor net aan 150 euro. Zelfde voor bv een Monster. Inmiddels heb ik heel wat Seiko’s liggen en ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten. Dat uurwerk is gewoon de Toyota onder de manufactures. En ik kon met trots verkondigen dat ik geen horlogesnob was.

De laatste jaren is Seiko mijns inziens de weg een beetje kwijt. Horloges die ik nog niet zolang geleden voor rond de 200 euro kocht, moeten ineens het drievoudige kosten… Ok, er staat een X op de wijzerplaat en je kunt tegenwoordig het uurwerk hacken. Maar dat is het dan wel.

Nu kwam ik op mn zoektocht naar meer pret per Euro natuurlijk bij Citizen terecht. En ja, ook die draag ik met gepaste trots. Nog steeds geen snob dus.

Tot vandaag. Want ik kwam toch een heel leuke Seiko Pogue re-issue tegen. Zelfde kastontwerp, het aloude 7s26 uurwerk erin, jubi band en nog geen 150 euro. Gemaakt door Lorus, Seiko dus. En gewoon besteld. En weer geannuleerd, want ik zie mijzelf vooralsnog niet een Lorus dragen. Dus toch een sn…

Waarom is dat? En wie, als je gewoon eerlijk bent, heeft hier nog meer last van? Of zal ik die Lorus toch gewoon bestellen?

lorus-rl441bx9-15479564

80 likes

Waarom niet… Leuke budget automaat, ziet er aardig uit.

2 likes

Ziet er aardig uit? :wink: Een originele pogue kost tegenwoordig zomaar 2000 euro. En kwalitatief echt niet beter…

2 likes

Leuk, maar niet voor snobs

Ze zijn wel dubbel zo goed. Niet driedubbel

Horloges hoeven moet duur te zijn om plezier aan te beleven. Maar het duurdere spul is doorgaands toch vrij anders.

2 likes

Waarom wel?

Que?

Ok, geen resist.

5 likes

1 like

Je kan vragen wat je wilt.

1 like

Tuurlijk, maar je snapt mn punt wel…

Duurder dan een lorus… maar een 70s “pogue” (zonder resist) moet echt wel flink goedkoper kunnen

1 like

Dat dubbel zo goed vind ik eigenlijk wel tegenvallen. Mijn spb143 vind ik eigenlijk veel.te duur voor wat het is…

1 like

Welkom Mick

:rofl::rofl::rofl:

Wat?

Spb143 blaast skx uit het water.

1 like

Geen omega seamaster kopen dan :wink:

1 like

Hoi Mick, welkom hier.
Bij twijfel, niet doen. Wacht gewoon met je volgende aankoop :+1:.

2 likes

Nou, zal aan mij liggen, maar ik zie niet waarom ik bijna 10x meer heb betaald dan destijds voor mn skx

1 like

Dank voor je welkom! Maar ben hier al sinds 2005… :wink:

3 likes

Saffierglas
Beter uurwerk (6r vs 7s26)
Betere bezel
Betere afwerking
Opgelegde markers
25 jaar inflatie

4 likes

Ok, 500 euro dan, maar niet 1300…
En mn 171 heeft ook opgelegde markers. :slightly_smiling_face: