Goedenavond HF!
Normaliter, ben ik altijd wel van het doorpakken en weten wat ik wil. Nadat ik de Formex Field in een ruildeal te pakken kreeg, dacht ik het wel te hebben! Mooi, plat, licht, field watch idee, maar helaas, toch niet helemaal mijn cup of tea.
Ik wil graag iets in de trend van de Rolex Eplorer, helaas is het echte werk voor mij nu onbereikbaar, maar zeg nooit, nooit.
Er zijn uiteraard andere opties, in het Middle Kingdom verhaal. Nu heb ik hier een aantal exemplaren van gehad, maar ook dit voelde voor mij niet juist, ondanks dat de horloges fijn droegen en kwalitatief goed in elkaar zaten.
Ik heb een aantal opties, welke mij aanspreken, hoewel niet helemaal ‘‘origineel eigen’’, ik weet hoe sommige leden hier tegen aan kijken en ik wil hier ook geen vervelende discussie opwekken met dit topic, ik ben oprecht op zoek naar inzichten, opties voor een nieuw horloge wat in mijn straatje past, waar ik zelf nog niet over heb na gedacht.
Mijn opties:
De Traska Commuter. 36mm, nooit eerder gehad en ik ben bang dat deze te klein is voor mijn (17/17,5cm) pols. Maar wat is te klein? De Oyster Perpetual, waar (in mijn optiek) de inspiratie enigszins vandaan komt, is er ook in 36mm. Ik kan deze daarom ook nog niet loslaten, want het is oprecht een mooi horloge.
De Steinhart Adventure 39. Eerder gehad en weer laten gaan, maar toch wel lichtelijk spijt van gehad. Komt natuurlijk het dichtst bij qua looks, ten opzichte van de real deal.
De Steinhart Ocean 39 Vintage GMT. Ook een GMT blijft knagen. Ik heb van San Martin twee GMT’s gehad, ik vind het een leuke complicatie op een horloge. Ik ken de Seiko 5 Sports GMT uitvoeringen, maar hier sta ik nu niet direct om te springen. Deze echter, blijft een mooi exemplaar in mijn optiek.
Ik weet dat de modellen van Steinhart, een hoog hommage gehalte hebben, de Traska weer minder. Vandaar ook mijn topic met de uiteindelijke vraag:
Welk model zie ik over het hoofd, wat ook een beetje in dit plaatje past? Wie heeft er een tof model, met eigen smoel? Budget oprekken is inderdaad koning en doorsparen voor de real deal ook. Dat laatste gebeurt ook, maar iets moet de tijdelijke honger stillen, niet?