SPB243J1
Wat vind je van zoiets dan?
Vind een hommage of kopie zelf weinig voldoening geven. En dat zeg ik als ervaren ali express koper, omdat ik hetzelfde als jou zocht.
Overigens ook niets kunnen vinden en dus zoektocht op pauze gezet.
SPB243J1
Wat vind je van zoiets dan?
Vind een hommage of kopie zelf weinig voldoening geven. En dat zeg ik als ervaren ali express koper, omdat ik hetzelfde als jou zocht.
Overigens ook niets kunnen vinden en dus zoektocht op pauze gezet.
Uiteraard een mooi horloge, én geen hommage maar een re-issue. Het is zeer zeker een goeie optie. De groene spreekt mij dan wel het meest aan.
Vond hem zelf ook erg geslaagd, zag alleen enkele gebruikers ‘klagen’ over de dikte ivm de caseback die bol is. Dat weerhoudt me nog van kopen.
Flink prijskaartje voor de clemence, voor een redelijk onbekend merk. Echter wel onder de indruk van de specs en de fotos. Komt erg dichtbij een explorer gevoel lijkt me.
Vind ik ook maar soms moet je eens wat.
Alle vinkjes voor mij…
Dun
Time only
Waterbestendig
Goede maat
Lume
Mooi lijstje. Waterbestendig, Lume en Time Only vind ik in deze ook van belang. Goede maat spreekt voor zich denk ik haha.
Ik zou voor die Conquest gaan met 38mm, heb zelf een polsmaat van 17,5 en daar vind ik 36mm echt te klein. Kwestie van smaak natuurlijk. Maar eigenlijk gaf je zelf al het antwoord, die Conquest is heel vet en heel mooi. Verder maling hebben aan mensen die een hommage nep vinden, het gaat om jou. Maar die Longines is geen hommage, dus gaan met die banaan, ehh bedoel de Longines
Hanhart heeft een nieuw model uitgebracht in dit straatje. Vind 'm wel tof en het merk heeft ook eigen identiteit.
https://www.hanhart.com/en/collection/pioneer/preventor-hd12/
Oei, die CW ziet er zo érg goed uit
Zou ik niet doen. Ik zou een horloge kopen bij het Kruidvat en die net zo lang dragen totdat je het geld bij elkaar hebt. Zo gaat het het snelst!
Zeker waar, maar het deed het gewoon niet voor mij. Ja ik droeg de San Martin hommage aan de Tudor BB Pro erg veel, maar toch mocht die weg…
Maak je geen zorgen. De afwerking van Clemence horloges is dikke prima! Kan moeiteloos mee met bv de duurdere Seiko SPB Prospex duikers. En zeker met de verbeterde stalen band.
Kom je nu pas mee, had mij een hoop geld gescheeld
De nieuwste Serica Commando. 37.7mm
Of als je minder cijfers op de wijzerplaat wilt, de Denali.
Denk ik aan een field watch, dan denk ik aan Hamilton (Leverancier in WOII). Ze hebben een flink aanbod field watches. Geen hommage geneuzel, maar het echte werk van één van de grondleggers. En je bent geen duizenden euro’s kwijt.
Waarbij wel de kanttekening moet worden gemaakt dat de l2l vrij groot is bij het getoonde horloge. 36mm is een acquired taste en deze Nomos draagt significant groter door de forse l2l (althans mijn ervaring met een tangente).
Ook 36mm op een 18.5 cm pols maar met een meer bescheiden l2l.
Ik heb deze en de Commando en mogen allebei naar een nieuwe baas vanwege inkrimpen collectie. Ik hoop niet dat ik de regels overtreed door dit hier te zeggen. Het is geen advertentie, slechts een tip.
Op basis van deze opmerkingen, waarom dan niet een Traska Summitreer 38mm? Die is dichterbij de Explorer en groter. Ook moest ik aan de recent aangekondigde Lohtse van Ocean to Orbit denken, hoewel dat natuurlijk niet probeert er zo dichtbij te blijven. Er is volgens mij best veel te kiezen in explorer-stijl. De vraag is meer welke kant je op zou willen.