Nivada Grenchen Antarctic is ook het overwegen waard, maar je moet dan wel dapper zijn over het kleinere formaat.
Die blauwe Hanhart ziet er idd erg goed uit. De Pioneer One ziet er met die gecanneleerde lunette ook tof uit, maar met 42mm (50mm lug-to-lug) wel erg groot. Deze is qua maat perfect, leuke prijs ook.
Als je breed geïnteresseerd bent in flink formaat klassiek gestijlde field watches, dan is ook de Atlantic Heritage (42mm) de moeite van het overwegen waard. Heb altijd het gevoel gehad dat dit best succesvol had kunnen zijn in een kleiner formaat, maar zoals die is hoor ik er zelden over.
Kom op, het is gewoon een recht-op-en-neer hommage. Een goeie, maar toch.
Ook een hommage.
Allemachtig.
Vertel ons eerst je budget en je polsmaat eens, dan wil ik wel nadenken over iets wat een eigen smoel heeft.
+/- €600,-
De nieuwe Hanhart is een toffe suggestie. Ook de Clemence, Traska, CW, Longines en de Smiths zijn het overwegen waard. Andere suggestie in 38mm is de Hamilton Murph
Is bij de Metro Gangreserve maar 43,6 mm vs. 47,7 voor de Tangente in 38 mm. Hij draagt inderdaad groot, maar dat is vanwege de wijzerplaat.
Een CWC G10 dan. 36*43 mm, en ook een stuk beter on topic.
Nog een beetje spijt dat ik die verkocht heb.
Uiteindelijk moet je het gewoon proberen, liefst voor een paar weken om er wat aan te kunnen wennen (of niet).
Oh ja, wellicht ten overvloede: deze zou ik zelf ook overwegen. Wel blasted, net als bovenstaande CWC. Maar ook een solide fieldwatch met eigen smoel voor het geld.
Zeker een mooi horloge! Enig minpuntje vind ik de waterdichtheid, voor de rest een super aanbeveling.
Er is ook een versie met saffier en meer waterdichtheid, maar niet op voorraad helaas.
Er zijn al veel mooie opties voorbij gekomen, maar ook prijzige opties, waarvan ik dan denk, blijf dan even op je handen zitten en spaar door. Of doe net zoals ik met de Speedmaster heb gedaan: alles verkopen en dan voor de real deal gaan. Dat geeft de ultieme voldoening en daarna kun je weer gaan uitbreiden. Maakt de hobby ook weer wat interessanter
Wat betreft het kleine formaat. Het is even wennen, maar kan prima op jouw pols. Ik heb zelf een 37mm Nomos gekocht en past prima op mijn 18cm pols.
Kies maar een kleur uit.
Yes!
Die kende ik nog niet. Interessante horloges met nette prijzen (en “deal of the week” met 30% korting)