Laat ik beginnen met dat ik een limiet heb gesteld. Max 5 horloges en geen giga bedragen. Telkens komt er iets in en vaak net zo snel eruit. Ik heb er nu 3 die mogen blijven. Ik blijf maar op zoek naar een mooie chronograph. Zwarte dial. Militaire stijl heeft mijn voorkeur. 37-39mm past mij het best. Oooh er zijn zoveel mooie, maar onbetaalbare zoals een Lemania uit de jaren 60. Ooit ook een CWC raf gehad, maar die vaste pennen hè. Hoogte is voor mij ook wel een dingetje. Een brok van, laat zeggen 14mm en meer… hmmm nee.
Tips zijn welkom.
Wat is je budget?
en spaar door wordt er dan geroepen!
Zonder budget is het lastig meedenken. Niettemin was dit mijn eerste ingeving. Vooral omdat ie af en toe langskomt in ‘wat dragen we vandaag’.
Meer info op: 417 ES 1954 - Hanhart Chronographen
Tip: koop een grotere horlogedoos, van meer kun je heel gelukkig worden…
Er staat een mooie hanhart in het blauw. Wel dikker dan 14mm. Sinn is ook meestal niet erg dun.
Uhm
Extra service voor @slls: een Reverse panda, zie https://www.horlogeforum.nl/t/tr-hanhart-417-es-flyback-chrono/472003
Iwc 3706?
Foto uit t hf verkoop archief… wel een beetje een dikkerd.
Ik heb deze in dit segment altijd leuk gevonden als Quartz, nu ook als automaat te koop maar met een lichtere wijzerplaat. RAF horloge.
Of de Seiko gen 1 of 2 RAF wel vaste pennen er staat er 1 in het blauw, anders een standaard 7A28.
Verkeerde foto? Dit is namelijk geen chrono….
Deze staan zo nu en dan voor onder de 2K op Marktplaats. Liefst een vroege met vergeeld tritium wmb (mid 90s, 39.5mm, betrouwbare valjoux)
Om in te lezen
en deze Junghans is lekker