Ik blijf maar zoeken, zucht

Laat ik beginnen met dat ik een limiet heb gesteld. Max 5 horloges en geen giga bedragen. Telkens komt er iets in en vaak net zo snel eruit. Ik heb er nu 3 die mogen blijven. Ik blijf maar op zoek naar een mooie chronograph. Zwarte dial. Militaire stijl heeft mijn voorkeur. 37-39mm past mij het best. Oooh er zijn zoveel mooie, maar onbetaalbare zoals een Lemania uit de jaren 60. Ooit ook een CWC raf gehad, maar die vaste pennen hè. Hoogte is voor mij ook wel een dingetje. Een brok van, laat zeggen 14mm en meer… hmmm nee.
Tips zijn welkom.

5 likes

Wat is je budget?

1 like

en spaar door wordt er dan geroepen!

3 likes

Zonder budget is het lastig meedenken. Niettemin was dit mijn eerste ingeving. Vooral omdat ie af en toe langskomt in ‘wat dragen we vandaag’.

Meer info op: 417 ES 1954 - Hanhart Chronographen

23 likes

afbeelding

11 likes

Tip: koop een grotere horlogedoos, van meer kun je heel gelukkig worden…

6 likes

Er staat een mooie hanhart in het blauw. Wel dikker dan 14mm. Sinn is ook meestal niet erg dun.

Uhm

@Zirx doe eens effe een plaatje van die Vertex?

2 likes

Extra service voor @slls: een Reverse panda, zie https://www.horlogeforum.nl/t/tr-hanhart-417-es-flyback-chrono/472003

2 likes

Iwc 3706?

d9a52105d4c18152131682ebbdb560cf84dc7cad_2_750x1000

Foto uit t hf verkoop archief… wel een beetje een dikkerd.

10 likes

Ik heb deze in dit segment altijd leuk gevonden als Quartz, nu ook als automaat te koop maar met een lichtere wijzerplaat. RAF horloge.

Of de Seiko gen 1 of 2 RAF wel vaste pennen er staat er 1 in het blauw, anders een standaard 7A28.

6 likes

Longines Spirit Titanium?

Oh ook als chrono te krijgen maar die heb ik niet :crazy_face:

10 likes

23 likes

Verkeerde foto? Dit is namelijk geen chrono….

2 likes

Deze staan zo nu en dan voor onder de 2K op Marktplaats. Liefst een vroege met vergeeld tritium wmb (mid 90s, 39.5mm, betrouwbare valjoux)

8 likes

Of als je van kleurtjes houdt, zoals ik.

21 likes

Out of the box wellicht:

Mathey-Tissot Type XXIISE:
Edit: wel 14,3mm hoog…

8 likes

Om in te lezen

en deze Junghans is lekker

2 likes

Met een chronograph en automaat ga je redelijk snel de richting van 14mm op hoor.

Deze iwc is fraai en <14mm

7 likes