Bedankt voor je toelichting! Ik doelde eigenlijk met name op de geldelijke waardering maar dit is goede info (ik ben ook in de markt voor “een” speedmaster). Die piggyback oplossing van de reduced is inderdaad het grootste bezwaar van dit horloge voor mij.
De geldelijke waardering vloeit goeddeels hieruit voort.
De pro is natuurlijk het iconische model, dus €€€, de reduced lijkt erop, maar is inferieur.
De 7750/7751 is een uitstekend horloge, ik heb die zelf ook gehad, maar vooral bekend van de Michael Schumacher link en uiteindelijk minder geliefd.
Je hebt er een goed horloge aan.
Er zijn er zelfs in 18k roségoud met maanstanden…
(van mijn schoonvader, wijzers zijn vervangen door geblauwde exemplaren omdat hij de originele niet meer af kon lezen, de originele exemplaren zijn uiteraard bewaard)

dail
Dial.
Wijzerplaat werkt ook gewoon trouwens.
Heb je al eens naar Luminox gekeken? Is wel heel erg militaire stijl (Navy Seals), maar draagt heel erg prettig. Deze van mij is 45 mm maar er zijn ook kleinere modellen te vinden.
Dit soort wijzerplaten vind ik mooi. Een kast als een hockey puck op een 16.5cm pols minder

een dikkerd.
15 mm ?
Tja ik had erbij moeten zeggen dat ik alleen een register op 3 en 9 mooi vind. Moeilijk geval helaas, maar het was het proberen waard.
Tip: blijf zoeken. De zoektocht is het mooiste, bezit is einde vermaeck.
Blijf zoeken en gij zult blijven vinden
je hebt gewoon het virus, dus niks blijft en je zal altijd blijven zoeken
Ik vind dit echt een hele goede suggestie.

hele goede suggestie.
Dank
Heeft al wel wat krassen - maar ben fan van het design.
Sinn 144 is ook zo eentje
Lémania 5100 is sowieso heel speciaal.
Veel horlogemakers zijn er niet gek op door het kunststof in het uurwerk, maar dat is functioneel en maakt het erg schokbestendig en robuust.
Daarnaast zijn de slijtgevoelige delen wel in metaal.