Ik blijf maar zoeken, zucht

Prachtig, maar ver buiten budget.

Een datum op 3 of 6 ok, maar er tussenin vind ik niet mooi.

1 like

Een militaire chrono voor 1,2k wordt heel lastig.

Dit is ook wel tof en binnen budget:

2 likes

Gaaf, die band is alleen niet te doen.

Het beste antwoord is toch al een aantal keer gegeven. Hanhart. Want Steve McQueen / killer handwind uurwerk, zijn eigen ding, en niet dat het een maatstaaf zal zijn maar Jort Kelder komt er ook al een aantal jaar mee weg!

Niet te moeilijk en niet duur. En met een militaire achtergrond. Seiko SNK381

3 likes

Staudt chronograaf

2 likes

Het hoeft geen militaire chrono te zijn hoor, maar de vaak rustige dial spreekt mij aan.

Iets van Farer?

7 likes

Wees blij, lekker blijven zoeken.
zoekt en gij zult ooit vinden.
(not)

Natuurlijk niet. Op leer is dat ding super cool.

Op staal… mwoah.

@slls, als je dit niet doet:

Dan heb ik nog een tip voor je, een beetje een left-field speler uit Duitsland.

image

Het is Archimede gelukt om een Valjoux chronograaf te bouwen in 13,6mm kasthoogte. Da’s ongeëvenaard, en hij kost maar 1740,- ballen op leer, onder de 2000 op staal.

Ickler kasten zijn erg goed, hun geblauwde wijzers zijn mooi, en het vehikel is 100m WR met ontspiegeld saffier.

Ikzelf zou zonder twijfel een Excelsior Park aanschaffen, overigens. Ik heb de beige, en die is super, maar de zwarte is ook übercool:

Helaas wel uitverkocht.

7 likes

Ja mooi maar dan met een zwarte plaat.

@tompj kom er maar bij.

7 likes

Ik zou deze zeker niet lager waarderen dan de reduced.
De reduced is eigenlijk een draak van een ding. ETA 2892 met een module (vroeger een Dubois Dépraz, tegenwoordig volgens mij een ETA geval). Die module is amper te servicen en wordt meestal uitgeruild bij service.

De cal. 321/861/1861 en varianten in de (pre)pro stammen af van de Lémania 27chro12 en dat is een prachtig uurwerk, ook gebruikt als basis voor de PP perpetual chronografen. Daarbij komt nog de heritage, maanlandingen enz.

De Speedmaster 39 mm automatic en de triple date versies hebben een Valjoux 7750 en 7751.
Weinig bijzonders in die zin en in tig horloges terug te vinden (al zijn bij de Omega’s de uurwerken wel gedecoreerd en beter afgewerkt met o.a. rhodium-plating).

1 like

De stalen trapezoïde band is legendarisch op deze serie IWC’s. Ik heb ze weleens in handen gehad. Sublieme stalen banden. Wat mij betreft in de categorie beste banden ooit gemaakt. Ik zou deze IWC absoluut niet kopen zonder de stalen band.

Je hebt vaak best een verhaal, maar hier sla je naar mijn mening een paar meter naast de plank.

Zeker een goede keuze deze. Geweldige horloges wat mij betreft:

10 likes

Dat is een mooie, maar wachten op een gebruikte.

1 like

Ik heb het origineel gehad.
Geweldig spul.

Die originele was ca. 40 jr. gebruikt.
:stuck_out_tongue:

1 like

Denk dat dat een goed plan is. Deze lijkt wel de zoektocht waard.

Misschien een horloge laten maken met de dail zoals jij hem wilt hebben😉