Ik ga binnenkort trouwen, dus

…kan ik nu nooit meer een zilverkleurig of stalen horloge dragen omdat ik een gouden trouwring aan dezelfde hand heb.

Onzin, natuurlijk. Je ziet het dagelijks en ik zie voldoende gouden trouwring / coole duiker combinaties voorbijkomen in onze plaatjesdraadjes. Toch heeft het me wel anders doen kijken naar gouden horloges. Ik heb alleen een oude omega dresser in goud, en mogelijk moet daar nu iets bij. Hebben anderen zich ook ooit betrapt op deze gedachtegang? Benieuwd naar jullie ideeën/ervaringen!

1 like

Koop wit gouden ringen :smile:

Ko

4 likes

Ik heb m’n trouwring aan m’n rechterhand, en m’n horloge links, geen probleem toch? :sunglasses:

Dat was inderdaad ideaal geweest, maar het is helaas geen optie: we gebruiken de ringen van mijn opa en oma.

Laat je ze rhodineren!

Koop vier trouwringen ! Dan ben jij zeker dat mevrouw past bij de horloge :wink:

In dat geval zit er niets anders op dan een gouden horloge te kopen hè

4 likes

Ik raad je ten zeerste af om te gaan trouwen…:open_mouth::slight_smile:️:wink:

Fraaiste ingetogen horloge mocht je toch denken dat jij het echt ‘allemaal anders’ gaat doen , en dan mooi bij je trouwring past is m.i deze :

Nomos Orion Rose

1 like

Allereerst, weet je het heel zeker? Tried it once. Hated it! :wink:

Maar, OT, er zijn ook stalen horloges met wat gouden accenten. Ik bedoel niet bicolor; dat is, naast de hairstyles, één van de dingen uit de eighties die ik niet zo kan waarderen (voor de rest een top decade!). Maar bijvoorbeeld Seiko (ja, ik weet het, weer Seiko, maar dat is wat me nu even te binnen schiet) heeft een paar duikers die dat hebben…

5 likes

Je kan ook je trouwring aan je horloge aanpassen. Ik heb destijds een titanium ring laten maken.
Ik had nog niet zoveel met ringen en wilde niet een fortuin aan een gouden ring spenderen die ik wegens mijn week toch niet altijd kan dragen.
Succes met de zoektocht. En vooral succes met je huwelijk :innocent:

Allemaal mooi @TagEd

1 like

Gelukkig draag ik mijn trouwring rechts, vanwege persoonlijke redenen. Eigenlijk weet ik niet eens meer of dit goed is, maar toch. Horloges draag ik links :slight_smile: Mijn oplossing als ik weleens mijn andere gouden ringen draag :wink:

Geen ring kopen, maar een “trouwhorloge”.

1 like

Ik draag mijn trouwring ook rechts, wij hebben dan een combi van geel en wit goud dus een probleem minder :wink:
Kan kiezen voor staal of geelgoud !

@sprinter Officieel draag je de verlovingsring links en vervolgens de trouwring rechts.
Enige uitzondering is als men katholiek is, dan is het precies andersom.

Pieter.

1 like

Ik draag links een gouden zegelring, maar het stoort mij totaal niet dat mijn horloges vooral van staal zijn. Ik heb een zwarte Edox met gouden accenten (wijzers, indexen en schroefjes), maar die vind ik er niet direct ‘beter’ bij passen…

Voor je keuze van een bijpassend horloge, wellicht kijken Frederique Constant, TAG Heuer, Longines of Zenith?

Dan doe ik het goed met mijn (van oorsprong) Katholieke achtergrond @BadBoy Mijn linkervinger is niet meer dezelfde maat, waardoor ik naar rechts ben geswitcht. Achteraf ben ik er wel blij mee i.v.m. horloges links dragen :smiley:

2 likes

Ik zou zeggen de Glycine GoldenEye! Veel liefde en geluk gewenst!

Links, rechts, dat moet je lekker zelf bepalen. Dat geldt ook voor de kleurcombinatie horloge ring, als je je er zelf maar niet aan stoort.

Gefeliciteerd!!!

Wij hadden samen precies hetzelfde idee. Dragen nu allebei een titanium ring, scheelde flink in de kosten. De hele bruiloft hebben we ook lekker rustig gehouden, wel met een flink vuurwerk in het hele land om 00:00 uur :smile:

Er is dus van alles te combineren, niet dat ik nu zie dat hele volksstammen hun horloge(s) afstemmen op de ringen sieraden die ze dragen.

Draag al jaren geen trouwring meer, vingers te vet! :yum:
Draag af en toe goud(kleurige) horloges…