Ik ga eens een tijdje rechts dragen

Ik had gisteren een vervroegd kerstgevoel en heb toen mijn Nivada “kersthorloge” weer eens om gedaan (gek genoeg heb ik daar geen foto van…?). De kroon is nogal scherp getand en dat zat me niet lekker aan mijn pols. Dus ik heb 'm toen maar eens rechts omgedaan en dat zit bijzonder prettig! Laatst heb ik dat ook een dag met de LE Pellikaan gedaan, die door de afmeting en ook redelijk scherpe kroon nogal in mijn pols boorde. En nu ga ik het gewoon eens een tijdje met al mijn horloges doen, eens kijken of dat prettig blijft en wat de nadelen zijn.

Qua tijd aflezen (wat een armoedig excuus is om een horloge te dragen, ik weet het) heeft het iig geen nadelen. Wel is mijn rechter pols iets dikker dan de linker dus ik moet een ander gaatje gebruiken. Ik ben overigens wel rechtshandig dus wie weet zal ik eerder schade maken.

Zijn er nog meer rechtshandigen (of linkshandigen) die dit doen?

Ik ben linkshandig maar eet wel met mijn mes rechts (meeste linkshandigen hebben mes links)
mijn horloge draag ik ook links ondanks dat dat dus mijn schrijfhand is. Wel eens rechts geprobeerd maar knal dan overal tegenaan terwijl ik met links nergens last van heb.
Mijn rechterpols is dikker als de linkse. Bij jou Henrik is het dus net andersom.

Dat jij daar op let!

:wink:

Maar ik denk niet dat je dit zo kunt stellen Tom. Ik ben rechts en mijn rechterpols is ook dikker dan mijn linker. Al zijn het geen significante verschillen.

Ben ook links, eet met mes links, horloge ook links. Op rechts kan ik er niet aan wennen. Het irriteert en ik heb het gevoel dat ik ik hem meer beschadig op die hand omdat ik er minder controle over heb… dus alles op links voor mij!

Frenk

Links of rechts maakt mij niet zoveel uit, behalve schrijven kan ik alles links en rechts. De muis van mijn PC doe ik links met ook de linker en rechter muisknop omgekeerd, schrijven lukt niet echt met links.

De Pellikaan heb ik ook rechts gedragen en dat zat prima, het went heel snel. Ook mijn rechterpols is dikker dan de linker.

Ben rechtshandig en draag ook rechts, nooit problemen mee gehad:

Eddy C. Schreef:

Mijn rechterpols is dikker als de linkse. Bij jou
Henrik is het dus net andersom.

Dat jij daar op let!

:wink:

Maar ik denk niet dat je dit zo kunt stellen Tom.
Ik ben rechts en mijn rechterpols is ook dikker
dan mijn linker. Al zijn het geen significante
verschillen.

Haha. Omdat Henrik aangaf dat zijn rechterpols dikker was dan zijn linker en dat zijn schrijfhand was. Bij mij is het dus andersom. Daar is mijn niet schrijfhand dikker

Ik ben “tweehandig” (twee rechter of twee linker-handen, laat ik maar in het midden :slight_smile: ). Ik draag horloges soms rechts, soms links (ook weleens twee tegelijkertijd), mijn polsen zijn even dik (misschien scheelt het een tiende mm oid), dus ik hoef niets te verstellen aan de bandjes.

Jaap-Wim Schreef:

Ben rechtshandig en draag ook rechts, nooit
problemen mee gehad:

Ik ook. Ik heb het links wel eens geprobeerd maar ik vind het gewoon niet prettig dragen.

Mijn beste,

Plezant om te lezen, deze wetenswaardigheden omtrent de positie van het horloge aan de pols.
Alhoewel ik rechtshandig ben, doch mijn horloge links draag, komt het een enkele keer voor dat ik mijn horloge ook om mijn rechterpols gesp.
Ik draag op dat moment dan ook twee horloges.
En waarom??
Ik kan dan gewoon niet kiezen, ik kan niet kiezen als of ik een klein kind ben in een winkel vol lekkernijen!!
Máár, dat zijn dagen die ik op één hand kan tellen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dat van die prikkende kroon in je pols herken ik wel, een reden waarom de meistersinger nl limited zo fijn links draagt, zit de kroon op 9 uur!

ben rechtshandig en draag al jaren rechts.
john

@ Tissot: welke hand, linker of de rechter:D?

Ik schrijf met rechts en ben over het algemeen rechtshandig, maar mijn horloges draag ik aan mijn linkerpols. Ik heb het geprobeerd maar ik kan er maar niet aan wennen om een horloge aan mijn rechterpols te dragen.

oowww, je bedoelt je horloge. :wink:

Ben linkshandig, maar draag mijn horloges rechts. Ik doe het meest met mijn linkerhand; de kans op beschadigingen is bij mij dan ook het geringste, wanneer ik deze draagwijzze aanhoudt.
Het voorkomen van een prikkende kroon is een bijkomend voordeel. Bovendien komt de polsmaat vaak beter uit.

Mies.

een horloge hoort links, meer kan ik er niet van maken…alleen als links niet mogelijk is ( geen arm, of uitslag oid ) , mag je hem van mij rechts dragen. :wink:

Zoals eerder al es verklapt: ik draag horloges elke dag eerst links en dan rechts… bij het slapen gaan. Ik merk ook dat m’n rechter pols iets “gespieder” is. Maar gelukkig scheelt het niet zoveel dat ik gaatjes moet veranderen.

Ik had nog wel fotos van je horloge Henrik. :wink:

Ik draag mijn Nomos Tangomat rechts. Maar mijn Omega Seamaster links. Dit komt omdat ik ik mijn linkerhand spierdystrofie heb en bij de Omega de 2 knopjes voor het ontgrendelen van het bandje niet kan indrukken als ik hem rechts draag. Daar heb ik links de kracht niet voor.:X