Ik ga horloges verkopen!

Reeds 16 jaar bezit ik een winkel en verkoopt stripverhalen, mijn grote passie en hobby. Inmiddels ben ik in heel nederland bekend van beurzen en internet. Behalve strips heb ik nog een aantal hobbies zoals het verzamelen van jongensboeken, oude ansichtkaarten van overschie en natuurlijk het verzamelen van…, jawel, horloges. al jaren plaats ik nieuwe batterijen in horloges en doet aan kleine voorkomende reparaties zoals een band repareren, een nieuw leren bandje, een glaasje vervangen enz. Een horlogemaker ben ik niet ( helaas ), zeg maar een beetje handig.Zoals gezegd is dit dus niet mijn main bisnis.Echter nu heb ik het plan opgevat om ook horloges te gaan verkopen. Dit gaat toch echt niet zo gemakkelijk als men misschien zou verwachten met de huidige vrije handel, want de horloge branch schermt zich goed af. Ik ben dus op zoek gegaan voor de verkoop van horloges in de prijsklasse van ca. € 25,00 tot € 100,00 per stuk. ik wil een mix van moderne, trendy en klassieke horloges. Ik mik een beetje op inpulsaankoop. Zodoende kwam ik bij Seiko terecht. Seiko had wel zin om mij te leveren omdat mijn winkel mooi is ( pas verbouwd ) en ik in een leuk winkelcentrum zit, er geen andere klanten van seiko aanwezig waren, en omdat ik wel aftersales kon leveren. Mooi dus ! Echter… Zij willen uitsluiten aan mij het merk Lorus leveren. Seiko horkloges worden uitsluitend aan de juweliers branche geleverd . Jammer,dan maar Lorus, maar zoals een ieder onder ons zal weten,niet echt een merk om van te watertanden. Alhoewel ik toch moet zeggen dat,toen ik de collectie bekeek, het erg mee viel moet ik bekennen. Op de klassieke modellen na, zagen de horloges er fris en modern uit ! Alles zowat quarts,maar dat is logisch, gezien de prijsklasse van € 20 tot € 70,00 verkoop. Enkele waren uitgerust met een automaat, deze kosten de Consument € 95,00. Alles met twee jaar garantie. De garantie is op het uurwerk, dus uitgesloten is het glas, de Kroon, de band en de batterij. Ook werd mij aangeboden een Lorus Display welke ik buiten kan plaatsen, compleet met sluitwerk, ketting om hem vast te leggen en een plaat om hem naar buiten te rollen. Deze display moet men van seiko huren. Daar twijfelde ik over of ik dat moest doen maar feitelijk kost dat niet zoveel per dag, dus maar gedaan. A.s vrijdag wordt de display geleverd en daarna de horloges, ik zou eerst een proforma faktuur ontvangen en dan geleverd worden.
Best wel spannend eigenlijk en dan maar hopen op succes.Wat ik natuurlijk hoop is dat, zodra ik een klantennummer heb, ik toch wellicht er stiekem een ventura kan bestellen !
wordt vervolgd

Mijn beste,

Ik wens je veel succes met de vervolmaking van je winkel.

Want: diegene welke aan het succes twijfelt heeft al verloren. :wink:

Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis

Hoi “Glashard”.

Gefeliciteerd met deze eerste stap. Ik ben heel benieuwd hoe het verder verloopt! Eerst Lorus, en eens kijken wat er volgt.

Trouwens, jongens boeken… Ik heb zelf altijd met veel plezier alles van Willy van der Heide verzameld.

Groeten,

Martin

Lorus is helemaal zo slecht niet hoor.
Wij hebben het nu sind 1,5 jaar, zeer weinig klachten en zeer goed voor impulsaankopen.
Garantie is idd 2 jaar en mocht je een twijfelgeval over garantiekwesties hebben, gewoon opsturen.
Ze zijn vrij coulant bij Seiko.
Verder mag je klanten bij uurwerkfalen gelijk een nieuw horloge meegeven, dus geen gezeur met lange garantie afhandelingen en zo.

En ja, bij batterij vervanging kom ik nog wel eens lorussen van 10 jaar oud tegen. Er is menig duurder merk dat dat niet red!

Molen is mooi, van 4 kanten te bezichtigen en er kan een HOOP in.
Is echter wel een onding om over je drempel te krijgen, ook met die oprijplaat.
Zeker de eerste keer even oefenen en met z’n 2en doen.
Vraag of ze je ook wat klittebandstrookjes toesturen om de horloges mee vast te zetten.
Menig horloge past niet goed om z’n houdertje en zit dus los.
Als je dan je molen buitenzet rammelen ze allemaal van het standaardje af…

Succes ermee!

P.s. Schaf wel diverse gereedschappen aan om banden in te korten (kan bij seiko) want er zitten nog wel eens ondingen bij…

Bedank voor de felicitaties Tissot62 & MartinB, Ook ik verzamel dus Willy Van der
heiden ! Inmiddels de oude uitgaven compleet, maar moet ik nog wat ( nieuwe )
pockets.

Glashard

Gefeliciteerd Glashard! Ik wens je veel succes en plezier met je nieuwe uitdaging!

Met vriendelijke groeten,

Joram Krol.

gefeliciteerd, ik dacht eerst aan de titel te lezen dat het om spam ging. Maar dit vind ik een leuke mededeling en leuk verhaal door je enthousiasme !

veel succes gewenst !

Veel succes en wie weet zien we eens wat mooie fotos van de collectie. :wink:

Beste Glashard, Dat we ons nu ook druk moeten gaan maken om horloges van 25,- tot 100,- gaat mij echt te ver. Dezelfde mensen die van hun uitkering gaan demonstreren tegen de onderdrukking van de Chinezen en de milieuvervuiling van de industrie, zijn juist de mensen de mensen die een batterij klok van 35,- kopen. Stop met de verkoop van die troep. Neem jezelf en de consumenten serieus. Ga naar Baselworld en zoek een origineel merk uit. Dat je voor jezelf een sportura wilt uitzoeken is net zo fout als de verkoop van het goedkope spul. Steun de Zwitserse uurwerk industrie + Glashutte. Groet, Simon

Meen je dit nu serieus? Voor iedere prijsklasse is er een markt en als startende ondernemer wil je natuurlijk en leuke voorraad hebben voor niet al te veel geld. Ik zou nooit een Lorus aanschaffen maar ik ken genoeg mensen die dit wel zullen doen.

Voor 35,- (incl. btw, transportkosten, marges, etc) kan je geen milieu- mensvriendelijk horloges verhandelen. China is ten prooi gevallen aan de wegwerpmij. zoals die in Europa bestaat en in stand wordt gehouden door stripboekverkopers die uit het niets na 16jaar klokjes wilt verkopen. Oh ja, dat meen ik serieus. Gr. Simon

s1m0n2 Schreef:

Beste Glashard, Dat we ons nu ook druk moeten gaan
maken om horloges van 25,- tot 100,- gaat mij echt
te ver. Dezelfde mensen die van hun uitkering gaan
demonstreren tegen de onderdrukking van de
Chinezen en de milieuvervuiling van de industrie,
zijn juist de mensen de mensen die een batterij
klok van 35,- kopen. Stop met de verkoop van die
troep. Neem jezelf en de consumenten serieus. Ga
naar Baselworld en zoek een origineel merk uit.
Dat je voor jezelf een sportura wilt uitzoeken is
net zo fout als de verkoop van het goedkope spul.
Steun de Zwitserse uurwerk industrie + Glashutte.
Groet, Simon

Ik begrijp niet goed wat hij heeft te maken met de mensen die demonstreren tegen de Chinezen en de milieuvervuiling van de industrie.
Er zit helemaal geen logica in je verhaal,wie zegt dat hij bij dat soort mensen hoort dan???

Hij wil gewoon klokjes tot 100 euro verkopen.

:sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

Bah, Simon wat een negatieve reactie.

Bah Bah Bah!

Ik ben echt ontdaan van zo’n reactie. Alsof iedereen die een horloge koopt een zwitsers uurwerk wil hebben. Sterker nog de meeste mensen kunnen zich dat helemaal niet veroorloven. Lorus horloges zijn horloges voor de gewone man en daar is niets mis mee.

een kokende,

Joram Krol.

Bah, bah, bah zeg dat maar tegen de uitgebuite Chinezen die zwoegen om de horloges voor “iedereen” te maken. Nog maar te zwijgen over de milieuvervuiling die deze productie met zich meebrengt. Dus zeg ik (ook in naam van mijn kinderen) stop met de vervuilende industrie die producten (horloges in dit geval) produceren voor de wegwerpmij. Een waardevol horloge (2 maanden salaris), dus voor iedereen bereikbaar, gooi je niet weg (met batterij) maar geef je door aan je geliefden. Gr. Simon

Mmm je hebt best een punt Simon en daar wil ik een heel eind in meegaan.

Maar dat je iemand die iets probeert op te starten zo neersabeld vind ik niet kies.

Bovendien vind ik zo een politiek beladen argument geen zaak voor het forum.

Als je wil kun je bij alle producten zielige Chinezen erbij betrekken.

Slaat nergens op.

Elk land groeit gefaseerd naar meer welvaart. Je kunt niet vanuit je luie Westerse stoel alle landen bekritiseren die een paar fasen achterlopen.
Ook kun je niet eisen/verwachten dat ze fasen overslaan.

Kinderarbeid verfoeien we nu, maar zelf hadden we het ook nog. Niet eens zo lang geleden. Moeten landen die nu kinderarbeid hebben in één keer door die fase heen en op ons niveau gaan leven?
Dacht ut nie.

Robbie: (tu)

het raakt inderdaad kant noch wal. Ten eerste moet ik de eerste harde bewijzen nog zien dat kinderarbeid wordt gebruikt voor de productie van horloges. Zelfde verhaal als dat je met een replica een terroristische organisatie steunt.
Is het daarnaast wellicht niet mogelijk dat deze horloges voor 99% worden gemaakt met machines. Polijsten kan volautomatisch gebeuren en zo nog 1000 andere handelingen. Ooit beseft dat Seiko alle onderdelen zelf maakt. Kopen dus niks in en kunnen goedkoop produceren.

nadenken voortaan.