Ik ga horloges verkopen!

s1m0n2 Schreef:

Beste Glashard, Dat we ons nu ook druk moeten gaan
maken om horloges van 25,- tot 100,- gaat mij echt
te ver. Dezelfde mensen die van hun uitkering gaan
demonstreren tegen de onderdrukking van de
Chinezen en de milieuvervuiling van de industrie,
zijn juist de mensen de mensen die een batterij
klok van 35,- kopen. Stop met de verkoop van die
troep. Neem jezelf en de consumenten serieus. Ga
naar Baselworld en zoek een origineel merk uit.
Dat je voor jezelf een sportura wilt uitzoeken is
net zo fout als de verkoop van het goedkope spul.
Steun de Zwitserse uurwerk industrie + Glashutte.
Groet, Simon

Beste Simon

Ik snap je stellingname ook niet helemaal. Als je jouw verhaal doorzet is binnenkort geen goedkoop horloge meer verkrijgbaar. Daarnaast zou je dan nog veel meer winkels moeten sluiten, denk bijv aan de kledingbranche.
Je vergeet een ding en dat is, dat er procentueel gezien maar een klein percentage van de bevolking met superdure klokken in de rondt loopt en het leeuwenaandeel met een goedkopere klok.
Ook op dit Forum zie je goedkopere klokken voorbij komen en mijn mening is dat dit moet kunnen, zonder daar meteen een dosis kritiek over heen te krijgen.

Ik begrijp best dat een beginnende horlogeverkoper een segment kiest waarmee je een grote doelgroep bereikt en dan kies je niet voor de verkoop van een paar horloges per jaar. Bovendien moet daar ook de winkel naar hebben (uitstraling).

Dus al met al vind ik je stelling wat kort door de bocht.

groet

Ed

Beste Glashard

Ik wens je heel veel succes met de verkoop van horloges en ik hoop dat dit initiatief tot een bloeiende onderneming mag uitgroeien, met wellicht t.z.t. ook nog andere merken erbij.

Trek je niet al teveel van wat negatieve kritiek over wat je wel en niet mag verkopen, want dan kan half Nederland zijn tent wel sluiten. Ik vind het van goed ondernemerschap getuigen als je kiest voor een zo groot mogelijke doelgroep. Kan je later altijd nog veranderen. Ik heb altijd nog respect voor mensen die risico’s willen nemen en op een eerlijk wijze geld proberen te verdienen.

Ik hoop dat we van je vorderingen getuige moge zijn.

groet

Ed

joram Schreef:

Bah Bah Bah!

Ik ben echt ontdaan van zo’n reactie. Alsof
iedereen die een horloge koopt een zwitsers
uurwerk wil hebben. Sterker nog de meeste mensen
kunnen zich dat helemaal niet veroorloven. Lorus
horloges zijn horloges voor de gewone man en daar
is niets mis mee.

een kokende,

Joram Krol.

zeker, helemaal mee eens.

Ik vind het een leuk initiatief dat die man met een passie voor horloges het voor elkaar krijgt om vanuit zijn onderneming horloges te gaan verkopen. Ik denk dat het zitten in een laag prijssegment getuigd van een inzicht in de handel en de marketing van zijn bedrijf en zijn klandizie.

Het is een risico om ook kritiek te leveren op iemands ondernemersschap.

Mijn gratis advies in deze, voor glashard. Kies voor een waardevol product met toegevoegde waarde om te verhandelen. Hiermmee doe je de Chinezen en het milieu een (miniscuul) plezier. Tevens bied je de consument een winkelpunt aan wat niet zomaar te substiueren is voor het Internet.

De zwijgende meerderheid heeft altijd ongelijk.

Gr.

Simon

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,76829,77370#msg-77370 ( ? )

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,77671,77671#msg-77671 ( ? )

Alleraardigst dat je de afbeelding van mijn Asian Criteria boven water hebt weten te halen. Voor zover mij bekend en door de verkoper bevestigd, betreft dit een serie met Japans binnenwerk, speciaal gemaakt voor de Aziatische markt en niet bestemd voor China, USA of Europa. Als dit door een Seiko wizzkid tegengesproken kan worden, dan ben ik bereid om hem te verkopen voor 350,- van waarvan ik 75,- doneer aan Fair trade. Graag jullie input. Gr. Simon

Beste Simon

Ik heb respect voor ieders opvatting en mening zo ook je jouwe.

Maar ik heb ook een gratis advies voor jou. Verdiep je eens goed in deze materie en dan zul je merken dat overal ter wereld gebruik gemaakt wordt van goedkope krachten.
Producten worden anders onbetaalbaar en met jouw standpunt zou de hele wereldeconomie ten gronde worden gericht. Zo werkt het nu eenmaal.
Heb je bijvoorbeeld enig idee, hoeveel onderdelen van europeese automerken in goedkope derde wereld landen geproduceerd worden, om maar eens een ander voorbeeld te geven. Maar het gaat te ver om hier verder op door te gaan vwb dit topic.

Wat betreft het milieu aspect, ga dan niet over horloges zeuren, maar pak de echte problemen aan.

Mijn mening is dat je wat wat extreem doorschiet in deze, maar het is je goed recht om een dergelijk standpunt te hanteren.

met groet

Ed

s1m0n2 Schreef:

Alleraardigst dat je de afbeelding van mijn Asian
Criteria boven water hebt weten te halen. Voor
zover mij bekend en door de verkoper bevestigd,
betreft dit een serie met Japans binnenwerk,
speciaal gemaakt voor de Aziatische markt en niet
bestemd voor China, USA of Europa. Als dit door
een Seiko wizzkid tegengesproken kan worden, dan
ben ik bereid om hem te verkopen voor 350,- van
waarvan ik 75,- doneer aan Fair trade. Graag
jullie input. Gr. Simon

ik wilde dit refereren aan deze opmerking van u :

“Dat je voor jezelf een sportura wilt uitzoeken is net zo fout als de verkoop van het goedkope spul.”

een velatura gaat aardig richting de 1000 euro bij een juwelier. vandaar dat ik die seiko van u naar boven gehaald heb.

Beste Simon

Nu gaat het om het principe. Niets van de Aziatische markt. Maakt niet uit voor welke markt het bestemd is. Komt nl. toch op andere plekken terecht met jou als voorbeeld.

Verkopen die hele hap en alles doneren als boete, tenminste als je consequent bent.

met groet

Ed

Simon,

Je bent dus een persoon die nooit een horloge zal kopen van Chinese makelij.
Wat ik mij nu afvraag in hoeverre je die lijn doortrekt met betrekking tot andere goederen zoals kleding, electronica etc. etc.
Waar haal jij die goederen dan vandaan?
Lijkt mij dat je verdomd goed moet oppassen anders lijk je op hoe zei je dat ook alweer:

Dezelfde mensen die van hun uitkering gaan demonstreren tegen de onderdrukking van de Chinezen en de milieuvervuiling van de industrie, zijn juist de mensen de mensen die een batterij klok van 35,- kopen.

Ik ben toch wel een beetje benieuwd naar je antwoord…

hahaha Simon,
ben jij toevallig DË Simon? van het bekende duo Bassie en Simon?
kindvriendelijk en plantaardig, en stemt zeker partij voor de dieren?
denk maar zo; af en toe moet er wat te lachen zijn!
@ glashard: gefeliciteerd met je initiatief en veel succes met de zaken,
ouwe stripboekverkoper…
groet, frank.

Mijn Beste,

Simon; laat ik voorop stellen dat ik van mening ben dat je een zeer ‘begaan’ wereldburger bent.
Je bent van mening dat er nog wat anders dient te zijn dan de snelle goedkope wegwerpcultuur, welke vanuit een (uiterlijk) vertoon zich staande probeert te houden. En dat siert je.
Immers:
Een leven dat bestaat uit enkel (uiterlijk) vertoon, verkregen door uitbuiting der medemens en niets anders brengt dan vermaak, verkregen door uitbuiting der medemens, is de moeite niet waard. Zo’n leven is het equivalent van een plastic zak, een papieren doek. Het is een wegwerpartikel, een wegwerpleven. Zo’n leven kan onmogelijk de bedoeling zijn van ‘Het Leven‘.

Derhalve is het belangrijk om het goede in de mens aan te spreken en samen een bijdrage te leveren aan de wereld waarvan iedereen deel uitmaakt.
Zo interpreteer ik ook jou reactie betreffende ‘Glashard’

Doch het getuigd van grote wijsheid dat er in jou betoog enige mate van redelijkheid aanwezig dient te zijn.
Nu komt jou betoog over alsof Glashard schuld heeft aan de uitbuiting der medemens door goedkope horloges te willen gaan verkopen.
Ik ben dan ook van mening dat men eerst de medemens beter moet leren kennen om over hem te kunnen oordelen. Zo ook Glashard, welke in mijn ogen niets verkeerds doet. Het gaat immers niet om die goedkope horloges, maar om een mondiale koerswijziging. En deze zal zich langzaam laten voltrekken. En dat is maar goed ook.
Maar enfin, misschien is het verstandig dat de discussie hierover op het ’off topic’ gedeelte verder gaat.

‘Het westen heeft geen honger naar brood, maar een overweldigende honger naar respect en liefde tot de naasten‘. :wink:

Vrede en alle goeds,
Coenraad.

Orologio Signaturis Temporis

Inderdaad, en hoevaak is Alpha hier al niet besproken?
Is verdorie zelfs een inkoopactie van geweest!!!
En denk eens aan Seiko 5 jes, zijn nog geen 50 euro soms!

En toevallig vidt ik dit een hele mooie rosé lorus…

Bovendien voerkoopt de goede man tijdschriften.
daar leg je niet zomaar een merk als Omega of zo naast…

Vindt die Rolex imitatie erger dan die Asian huppeldepup…

Super! Zijn er ook een soort van “Doorgroei-mogelijkheden”? Om ook Seiko’s te kunnen verkopen?

Lijkt me leuk!

Ik vrees dat er weinig meer in huis staat als je alles waar iets chinees, taiwanees of koreaans in zit de deur uitdoet. En vlak Japan niet uit. Al deze landen zijn op deze manier begonnen. Natuurlijk, misstanden (zo die er zijn) moeten veranderd worden. De vraag is alleen: hoe dat het beste te doen, met de botte bijl of met verstandig overleg. En ik denk dat er heden ten dage weinig ondernemers zijn die kunnen overleven zonder iets uit het verre oosten in hun koopwaar te hebben.
En wat te denken over echt oude Seiko’s, die zeer waarschijnlijk ook zijn vervaardigd onder veel slechtere arbeidsomstandigheden dan we nu acceptabel vinden? Mogen we die dan ineens ook niet meer de collectie toevoegen? En hoe zijn de Zwitserse horlogemerken begonnen? Zo in de 19de eeuw? De arbeidsomstandigheden waren toen ook niet zoals nu. Alles heeft zijn tijd nodig.

Dat zat ik ook te denken.
Door welke zielige kinderhandjes zou die Rolex-repro in elkaar geprutst zijn??

Impulsaankoop zonder aan je principes te denken, S1m0n2 ?

Beste Glashard,

Gefeliciteerd met je gewaagde onderneming. Ik wens je veel succes met en groei van je zaak. En trek je vooral niets aan van de sommige forumleden, die in een demokratisch land durven te denken en beweren, dat alleen hun standpunt het enige juiste is.

@ Simon: Mag ik nog mijn computer gebruiken voor deze post? In mijn PC (zoals echter ook in uw PC) zitten namelijk ongetwijfeld onderdelen, geproduceerd in China :(. Als het niet mag, verzoek ik u mijn post als niet gestuurde te beschouwen.

@ Henrik: Hoort het deel van de discussie, waarin over niet horlogegerelateerde onderwerpen wordt gesproken, niet in de off-topick?

Groet,
Alex

Wat mij betreft mag deze nog even blijven staan, aangezien het oorspronkelijke onderwerp wel over horloges gaat, maar een deeltje is uitgewaaierd naar iets anders, hetgeen wel een voortvloeisel is uit met name dit onderwerp.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de reactie van Simon, aangezien hij om onze reacties vroeg. Welnu, die zijn er inmiddels volop.

groet

Ed