Ik ga horloges verkopen!

Beste Glashard,
Als jij denkt dat je die horloges moet verkopen,moet je dat doen ,mijn zegen heb je!
Als je moet gaan nadenken of het door de Chinezen,Jappen of door kinderhandjes is gemaakt, dan zal het bij diverse mensen erg kaal in huis worden,want tegenwoordig
is en wordt alles daar gemaakt.
Prettig weekend,
Jack

@ glashard

Ik zie op de website van Lorus dat ze horloges 16 tot 2.500 Euro in de collectie hebben, inclusief kinetic’s. Dus je kan uitbouwen! Het is onder de paraplu van Seilo, een merk waarvan een heleboel forumleden minstens één horloge heeft, dus ik denk dat dat wel goed zit. Ik zou dat China gedoe maar vergeten, iedereen heeft China in zijn huis vandaag de dag en er gewoon voor gaan.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat anderen daar anders over mogen denken en dat ook vertellen. We wonen per slot van rekening in een vrij land. Als daarbij wat mij betreft de normale fatsoensnormen zoals beleefdheid en respect in acht worden genomen, heb ik daar geen bezwaar tegen.

Veel succes!

LOL!
Weet niet op welke site je hebt gekeken, maar dat is vast niet de site die ik van lorus ken.
De duurste lorus niet Seiko nederland voor de nederlandse markt levert ligt volgens mij op € 99.95…

Nou, dat was deze site:

http://www.loruswatches.com/whoweare.asp

beste simon lees ik het goed een imitatie rolex ,waar dacht jij dat die vandaan komt???
en verder glashard van harte gefeliciteerd met deze prachtige stap in de goede richting hoop dat het een succes wordt ,en seiko je binnenkort ook het hogere segment,laat verkopen gr hans

You can find the product just for you amongst all these brands across a wide price range from Euro 16 to Euro 2,500, although Lorus concentrates on the Euro 16 to Euro 160 range.

Oftwel Lorus, Pulsar Seiko samen zitten tussen de 16 en 2,500 euro, maar Lorus alleen tussen de 16 en 160.

Oeps, val ik even door de mand… niet goed gelezen:(.

Beste Forumleden,

Allen van harte bedankt voor de support en aanmoedigingen betreffende de start van de verkoop in mijn winkel van Lorus horloges. Het heeft mij getroffen dat iedereen, behalve Simon, er positief over was ! Wat betreft Simon zijn mening, daar heb ik veel over te zeggen, echter daar is reeds genoeg over gezegd, dus laat ik dat verder rusten.

Inmiddels heb ik de horloges binnengekregen en werkelijk, er zitten een paar mooie tussen kan ik zeggen. Ik heb er ook een paar bij zitten waarvan ik denk ; had ik die nou moeten bestellen ?? Maar ik heb in het verleden daar leergeld voor moeten betalen.Ik kocht aan het begin van mijn verkoop van stripverhalen alleen dat wat ik zelf mooi vond, en daar glij je absoluut mee uit ! Want immers…wat jij lelijk vindt, dat vind iemand anders weer prachtig. Dat zie je met kleding, auto’s en ja eigenlijk met alles en zelfs met horloges. Degene die ik niet zo mooi vindt, die zullen waarschijnlijk het best verkopen.

Wat betreft de kwaliteit van de horloges van Lorus,dat zit wel goed. 2 jaar garantie en een nieuwe geven indien er iets mee is binnen de garantie tijd.
Dat geeft toch veel vertrouwen nietwaar ! En wat cmjjewelerry al refereerde,
ook ik komt bij batterijvervanging vaak oude Lorus horloges tegen.

Ik vermoed dan ook dat Lorus eigenlijk alleen een ander wijzerplaatje heeft en dat de rest onderdelen zijn van seiko.Echter zeker ben ik hier niet van.

Eigenlijk zou het logisch zijn, want om steeds andere onderdelen te fabriceren
voor Seiko, pulsar of Lorus zou wel niet echt economisch zijn.

Weet iemand van het Forum iets ?? Laat eens Weten.

Lorus horloges worden zo goedkoop magelijk geproduceerd.
Zijn van die in plastic gegoten werkjes waar helemaal niks aan te repareren is.
Zullen dus wel andere onderdelen voor gebruikt worden dan voor Seiko e.d.

1 tip, bij ons vliegen de digitale modellen de deur uit, en dan met name de kleintjes voor jochies van een jaar of 10.
Kun je eens wat referentienummers geven van de modellen waarover je twijfelt?

Succes!

Even is het een optie geweest om het onderwerp “off topic” verder te zetten, dat mocht niet baten. Namaak Rolex, hoe dat er is ingeslopen weet ik niet, ook de kinderarbeid is niet van mijn hand gekomen. Om terug to the point te komen. Ik kan me opwinden over het feit dat een stripboekenhandelaar een display op zijn stoep zet met goedkope chinese horloges erin. Wat is hiervan de toegevoegde waarde? C’est le ton qui fait la musique. Dus hierbij enige verduidelijking van mijn standpunt in deze. Wellicht heeft iemand nog iets fatsoenlijks te schrijven zonder allerlei onzinnige argumenten (neppers, pc’s, terrorisme, etc…) te moeten melden. Wat dan is het zeker “off topic”. Uit de liefde voor Europees vakwerk hierbij mijn standpunt in deze toegelicht. Gr. Simon

Het is geen probleem om een lans te breken voor Europees vakwerk. Maar laat iedereen in zijn waarde en als een stripboekverkoper zijn handel wil uitbreiden met goedkope horloges is ook dat zijn goed recht. Ook als iedereen Europeaan horloges, gefabriceerd in Europa, zou kopen, zou de prijs hiervan voor veel mensen nog te hoog zijn. Met name die in de bijstand, waarbij ik er vanuit ga dat lang niet iedereen daar vrijwillig in zit. Of de horloges moeten uit de Europeesche ‘lage-lonen-landen’ zo daar al een horloge industrie is. Maar ik heb niet het idee dat je dat promoot, maar meer de horloge industrie in Zwitserland. Dus is er ruimte in Europa voor goedkope horloges van buiten Europa. En alles wat van buiten Europa komt is echt geen troep.
Kinderarbeid komt niet in jouw post voor, echter de opmerking over de onderdrukte Chinezen laat daar wel ruimte voor in de context. Overigens vraag ik me af of kinderarbeid wel in de horloge industrie voorkomt. Ik zie kinderen nog niet zo een twee drie een horloge in elkaar zetten. Maar misschien onderschat ik kinderen wel. Als dat zo is zou daar wel verandering in moten komen. Alleen is het wel zo dat kinderarbeid ook voor de gezinnen van die kinderen meestal weer belangrijk is om te overleven. Ik snap best dat het zo zou moeten zijn dat lonen van de ouders van die kinderen voldoende moeten zijn. In een zich ontwikkelende economie is dat wellicht niet altijd direct mogelijk. Uitbuiting moet natuurlijk wel uitgebannen worden.

Geachte Forumleden,

Allen van harte bedankt voor de support en gelukwensen !
Behalve S1m0n2 was iedereen positief. Wat S1m0n2 betreft , ik heb verder geen behoefte om op zijn mening en verwijt in te gaan. Iedereen op het forum heeft daar al wat over geschreven, en alles behalve positief.

Inmiddels zijn de horloges aan mij geleverd en bewonderd, want er zitten toch wel zeer mooie exemplaren bij.Ook zitten er een aantal bij waarvan je zegt mm. Maar ik heb leergeld betaald omdat ik in het begin van mijn winkelcarierre de verkeerde dingen inkocht.Ik kocht namelijk alleen dingen die ik zelf mooi vond en dan zit je toch vaak verkeerd. De horloges van Lorus zien er verzorgd en modern uit.Ook de kwaliteit zal OK zijn, want twee jaar nononsens garantie op alle produkten van Lorus is toch wel aardig. Ik kan de klant zo een nieuw horloge geven in de garantietijd mocht er iets aan markeren. Dat zie je zelfs bij de dure merken niet. Zelf had ik een nieuwe breitling ( de zwitserse horlogeindustrie gesteund )aangeschaft en na twee maanden was hij stuk. Na een maand kon het het gerepareerde horloge weer terug halen bij de juwelier. Ik bedoel maar te zeggen !

Wat betreft de kwaliteit vraag ik me af of de horloges , behalve de wijzerplaat,
niet dezelfde onderdelen heeft als seiko of pulsar ( wat ook van dezelfde fabriek komt ) heeft ??

Ik zal dat eens aan de vertegenwoordiger van Seiko vragen of wellicht weet een van de forumleden daar iets over te vertellen Laat eens weten !!

Wordt vervolgd ! Glashard

Simon

Natuurlijk mag jij je voorliefde uitspreken voor Zwitserse uurwerken. Daar zal niemand je op aanvallen.

Je schrijft “C’est le ton qui fait la musique”, welnu ik denk dat het jouw eigen toontje is die de muziek maakt en daar krijg je (terecht) dit soort reacties op, want dat doe je nu weer

Je argumenten blijven flinterdun en onrealistisch. Lees nog eens goed wat je zelf schrijft. Je hebt het over een replica rolex, volgens mij is dat hetzelfde als een nep-rolex.

Ik blijf je standpunt erg bekrompen vinden en ik denk met mij vele anderen. Laat iedereen in zijn waarde en laat een ieder doen wat hij of zij wil, zonder daar zo’n hard oordeel over te vellen.

Je treft met je opmerkingen ook alle Seiko, Citizen, Casio enz. bezitters op dit Forum, om over de Alpha nog maar te zwijgen.

Als we jou ideeen zouden moeten volgen, rijden we binnenkort alleen nog maar in Europese auto’s, dragen kleding van de Europese markt, kopen we in de supermarkt alleen producten van Europese bodem, gaan we alleen nog op vakantie in Europa, kopen electronica alleen nog van Europese makelij, allemaal uit liefde voor het Europese vakwerk.

Simon denk nou eens goed na voordat je iets schrijft. Je kunt dezelfde zaken brengen maar dan heel anders, maar niet op deze manier. Ik vind het ongepast.

C’est le ton qui fait la musique.