“Ik ga op reis en ik neem mee”

Titel is duidelijk, al enige oude topics geweest (laatste is van ‘19) maar bij deze een nieuwe als revival!

Welke horloges / hoeveel / met een doel?

Uiteraard zijn we ook geinteresseerd in de houder van de horloges! Case / roll / …

Vanzelfsprekend doe ik een duit in het zakje, vaak doe ik 1 maar als we dichtbij gaan en ik ken de plek; een Watchroll en drie genieters, dit gebeurd dus niet veel!

Ik merk wel graag op dat het totaal niet uitmaakt wat. Ik ga ook graag op reis met mijn casio… ik hoor het graag van de rest!

21 likes

mijn vrouw en kinderen, dan weet je wel hoe laat het is :grin:

42 likes

Tis hier horlogeforum, geen familieforum! Maar hier hetzelfde :wink:

2 likes

Ik denk nog na over Thailand, in september. De SKX 009J op de Z22 is een grote kanshebber. Heb voor het ding destijds in 2010 120 euro online (nieuw!) betaald. Dan geef je 'm ook gewoon mee bij een gewapende overval. Maar dat zal daar wel meevallen denk ik. Daarnaast wellicht nog een Dan Henry chrono. Kan ik ook zo meegeven in geval van nood.

7 likes

Een waterdichte en een nette.

2 likes

de meeste overvallen zijn daar niet gewapend?

2 likes

Gewoon zeggen dat je de rollie 2 straten verder hebt gekocht op een marktje, klaar.

1 like

Ik snap je kronkel geloof ik. Maar ik ga mijn Speedmaster thuislaten, dat even duidelijk.

4 likes

:wink:

2 likes

Gewoon eentje ‘go anywhere do anything’
M’n trouwe Citizen is as we speak met me op de Antillen :sunny::diving_mask::tropical_fish:

21 likes

:arrow_up:
… en verder wat ik op dat moment om de pols heb. Ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit nagedacht over wat ik mee moet nemen.

Dat is me overigens ook wel eens niet zo goed bevallen. Zo was ik jaren geleden voor een studietrip naar Kyiv met een dweller om de pols en dat voelde bij mij op sommige momenten een beetje ongemakkelijk. Vooral omdat dat horloge daar gelijk stond aan véle maanden, zo niet jaren hard werken voor de meeste mensen die ik daar trof. Ongemak. Soort van schaamte ofzo. Onzin natuurlijk, maar toch ik zou er een volgende keer in een soortgelijke situatie wel even bij stilstaan.

4 likes

Da’s ook voor mij vele maanden werken hoor. :sweat_smile:

5 likes

Leuke vraag, en ik zit er ook hard over te denken wat ik straks tijdens een vakantie mee zou nemen…

Maar, ik weet het gewoon niet.

Ik zou de Scuba Dude kunnen doen. Dan blijft die in ieder geval in beweging en dus opgewonden en lopen. Maar heel nauwkeurig loopt die natuurlijk niet.
Dan zou ik ook de Casima nog kunnen doen. 1 van mijn goedkopere horloges (ofschoon er geen 1 echt duur was). Ook prima nauwkeurig en goed waterdicht. Maar beetje zwaar.
Andere optie de Seiko. Prima klokje, maar wel mijn duurste. Ik wil die ook als het nette horloge heel houden.
Tenslotte dan de Casio 5610u. Sterk, nauwkeurig, goed waterdicht. Dus ik denk dat dat hem dan zou worden.

Ter info. Mijn vakanties zijn meestal op de motor, met zwemmen en ook wat andere activiteiten erbij. Dus een beetje schokbestendig mag het klokje best zijn.

3 likes

Hier ook hoor. Maar het voelt in zo’n land toch anders, bovendien spreek ik over de tijd dat de exhibition only bordjes nog niet bestonden en je ook gewoon ongevraagd gewoon korting kreeg. Een begeleidster van een excursie aldaar verdiende 300 dollar p/maand en had een huur van 350. Ik vond dat best wel raar. Via allerlei corrupte omweggetjes kon ze de touwtjes net aan elkaar knopen, maar ze stond wel overal en bij iedereen in 't krijt. Thema van de trip was trouwens ‘ethiek’ … :see_no_evil:

2 likes

Over de tijdsgrenzen heen altijd m’n Citizen World Timer radio controlled eco drive.
Alleen het draaien van de wijzers naar de nieuwe tijdzone maakt het ‘m al waard voor mij.

Edit: plaatje bij het praatje

6 likes

Ik ga dit jaar ook weer naar Thailand. In Azie eigenlijk altijd een F-91W om :slight_smile:

2 likes

Reis naar Japan binnenkort en neem de Omega Speedmaster X-33 gen 2 mee. Handig aangezien er 3 alarmfuncties en 2 tijdfuncties op zitten.

3 likes

Japan is wel een veilig land, gewoon altijd low profile en niet te uitbundig zijn.

Qua functionaliteit is de Omega prima voor op reis wat mij betreft, al het andere spul gaat gewoon in de kluis.

1 like

Ik ga deze week naar Frankfurt voor een rondleiding bij Sinn.
Wat gaat er mee?
Dacht eerst aan een Sinn maar dat doet vast iedereen…. Weet niet hoor.

2 likes