Ja nou, het idéé. Je ziet die Fransen kijken: moet je die Nederlander daar zien lopen, volgens mij weet die weinig van horloges.
Helemaal mee eens dat op een onlogische plek verstoppen een goed idee is. Kan helaas uit ervaring vertellen dat het voorbeeld van een theedoosje, hoewel beter als de kluis, ook niet onbekend is.
Ze hadden bij ons ingebroken op vakantie (achteraf gezien al meerdere keren gecheckt of wij er waren door te kloppen op de muren en kijken of er reactie kwam), wij lagen niet op een afgelegen plek maar er was precies te zien waar de meeste mensen hun spullen verstoppen.
Matrassen verschoven, sokken uit elkaar gehaald, toilettassen omgegooid en allerlei soorten verpakkingen leeg geschud over de vloer. De kluis die in een kast was gemonteerd was met de halve kast er gewoon uitgesloopt en meegenomen.
Bij inbraak is de kluis overigens 't eerste waar ze verwachten dat wat in zit. En dat was in ons geval ook, paspoorten, geld en reserve autosleutel. De jaren erop nooit meer iets in de kluis gedaan, paspoorten en geld via bijvoorbeeld ritsen in de bankhoezen verstopt. Spoelbak lijkt mij zeker iets waar ze niet direct zullen zoeken trouwens. De koelkast of vriezer zoeken ze ook niet snel in, iets verstoppen in een verpakking daarin is dan weer wel goed.
Voor 't strand is makkelijker want daar hebben ze minder tijd omdat ze niet willen opvallen. Simpel slotje aan je tas of 'n bewegingsalarm kost tegenwoordig niks meer en zorgt dat ze niet je hele tas meenemen als je 't nodig vind iets waardevols erin te laten. Een lege fles zonnebrand is een goede verstopplek binnen je tas.
Gewoon meenemen die handel
En in het blauwe gedeelte knallen voor 200 eypo.
Blijft me intrigeren die Skyracer.
Hoe breed is jouw pols ?
Net twee weken door Japan gereisd. Lekker de Seadweller om geen moment onveilig gevoeld. Echt heel relaxed.
Invicta en Hamilton.
17,5-18 cm
Pfffff, wat een geneuzel. Perpignan Zuid-Frankrijk, waar maak je je druk om? Goede zonnebrand en anti-muggenspul, dat is wat je moet hebben. En die Invicta thuislaten want je moet voorkomen dat je voor lul loopt😜
Lekker de Tudor om. 150m WR. Komt helemaal goed! Lekker genieten ervan!
De Hamilton. Indien ie lugholes heeft, lijkt 't me een goeie banden swapper voor verschillende gelegenheden.
Tja, Frankrijk? Gewoon die tudor om. Je hebt waarschijnlijk een reisverzekering? Geen probleem dus, terwijl als ze thuis worden gestolen je daar extra voor verzekerd moet zijn.
Overigens laat ik ze bij sommige reisjes wel in Nederland liggen. Zoals bijvoorbeeld Cambodja
Dan gaat lekker de skx om!
De gemiddelde reisverzekering dekt tot €250-500
Sh*t nooit naar gekeken, je hebt gelijk. Bij mij tot 750, horloges thuis of bij de bank stallen dus
Goed. Ik zit ondertussen sinds gisteren in Zuid-Frankrijk. Zonder Tudor, zonder Invicta, maar met Hammie. Ben blij met mijn keuze
Morgen naar Miami. Zit te dubben alleen de sub mee te nemen of misschien een backup erbij voor onvoorzien. T’is maar 10 dagen in korte broek op slippers…