Ik had hem bijna!

In de laatste minuten is er iemand over mijn bod heen gegaan!! Natuurlijk heel erg jammer, maar wat vinden wij ervan dat een Rolex wordt verkocht voor maar liefst $17,7miljoen??? Ik persoonlijk vind dit een beetje te ver gaan. Aan de andere kant, zolang er gekke figuren op deze planeet rond lopen met veel geld zal dit blijven gebeuren. Misschien moeten ze wat meer miljoenen steken in het helpen van mensen die het moeilijk hebben. Anyway het speculeren is voorbij, op naar een nieuw extreem zeldzame klok!

1 like

Het wordt tijd dat wij de notie van geld eens op de schop gooien, want de manier waarop het nu verdeeld en gewaardeerd wordt is totaal krankzinnig.

10 likes

Tsja… wat moet je anders met je geld doen he

Alles vanwege Draghi.

Of het is een shill bidder

Dit is een investering en het bedrag staat dan wat mij betreft ook los van het horloge. Het gaat hier gewoon om een zeer zeldzaam voorwerp X waarvan men verwacht dat de waarde in de toekomst zal gaan stijgen. Of het dan om een horloge, schilderij, of de jurk waarin Marilyn Monroe happy birthday voor JFK zong gaat, maakt eigenlijk niks uit.

4 likes

idd ik verbaas mij ook op discovery ook een programma over ruimte vaart goodies, voor mij belachelijke prijzen maar en zijn liefhebbers voor blijkt

Vraag en aanbod

Als je zo begaan bent met mensen die het moeilijk hebben dan moet je anderen niet vanachter je beeldscherm verwijten dat ze teveel geld aan (zinloze) zaken uitgeven maar gewoon bij jezelf beginnen!

Dus concreet: hoeveel geld is jouw collectie horloges waard?
Van dat bedrag kun je prima mensen die het moeilijk hebben een klein beetje helpen denk ik!

En om te voorkomen dat je vervolgens overal telaat komt zonder horloge: ik heb nog wel een (gratis) Casio voor je liggen :relieved:

Verbeter de wereld; begin bij jezelf :smirk:

6 likes

:point_up: Precies dit.

Wij zien een Rolex Daytona, de koper ziet een waardevast object en er zijn een boel schmoneetjes van de rekening af waar zijn belastingdienst zich niet meer druk over hoeft te maken.

2 likes

Vergeet ook niet dat dit een hele gulle donatie is voor het charity fund. Dus aftrekbaar :slight_smile:

2 likes

Hoe stel je je dat eigenlijk voor? Ik denk even met je mee maar ik kom er niet uit eigenlijk:

We handhaven alles maar passen alleen de waardering aan. Dus een briefje van 50 gaan we even veel waarderen als een briefje van 20?

Alles wordt gewoon verplicht even duur. Alle broeken €50, alle horloges gewoon het gemiddelde bedrag voor een horloge namelijk €319,27?

Geld afschaffen. Je wordt uitbetaald in brood, bier en bitterballen. Als je aardbeien wilt moet je maar wat bitterballen ruilen. De koers bepaalt zich vanzelf. Oh wacht. :grinning:

Iets serieuzer: verder nivelleren is natuurlijk bij uitstek het waarderen van de waarde van geld. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Draghi is een marionet @Gobert. De man heeft geen zelfstandige macht.
Als je het instituut bedoelt, heb je deels gelijk, er vanuit gaande dat - naast de overheden - ook de.financiele instelingen tot het instituut worden gerekend.

Op deze aarde gaat bijna niemand dood van de honger en procentueel gezien eveneens bijna niemand door oorlog of geweld. Historisch gezien zijn deze percentages nog nooit zo laag geweest !

Laten we dat vooral vieren met mooie horloges die extreem veel duurder zijn dan een vergelijkbaar apparaat met dezelfde functionaliteiten :slight_smile:

1 like

How about mind your own business.

Ik vind het alleen maar mooi, ik heb er nog 6 liggen op zolder in die droom van gister :stuck_out_tongue_winking_eye:

Moest dat via pb naar iemand? :joy:

Ik word altijd warm van jouw comments.

2 likes

Allemaal leuk, zeker dat uitbetalen in bitterballen, maar niet wat ik zei natuurlijk.

De grootste steen des aanstoots is voor mij de frivoliteit waarmee wij natuurlijke hulpbronnen verspillen en vernietigen, terwijl hele hordes mensen omkomen van ellende, en waarbij enkele lieden vinden dat ze het recht hebben zich de bezitter van de helft van alle hulpbronnen op aarde te noemen.

Kortom: Rent seeking behaviour. Ik blijf het roepen: Het je toeeigenen van enorme kapitalen zonder daadwerkelijk iets van waarde toe te voegen aan de samenleving. En met samenleving bedoel ik eigenlijk planeet. Een benefietje voor die ene dakloze in Hilversum maakt niet goed dat je half Nigeria ontheemt en vervuilt. :slight_smile:

Waar dan? Want warm worden op de wangetjes is anders dan in de bilnaad. :slight_smile:

3 likes

Dat wil ik liever niet tegen je zeggen. Ik heb geen idee wat jij met die informatie doet namelijk.

2 likes

En hoe verantwoord je jouw decadente horlogehobby dan? Ik weet niet hoeveel horloges jij hebt en hoe duur die zijn maar op een wereldschaal ben je al snel een 1%er. Bestrijd jij je cognitieve dissonantie door jezelf te zien als iemand die de mensheid wél daadwerkelijk vooruit helpt? Of geldt wat je zegt alleen voor “het grote kapitaal” waar niet zo frivool me omgesprongen mag worden (waarbij “het grote kapitaal” dan gedefinieerd is als een onbekend bedrag dat in ieder geval hoger is dan jouw eigen kapitaal en groeit, hoe groot jouw kapitaal ook moge wezen, de illustere ondergrens van “het grote kapitaal” daar evenredig aan mee)?

Ik bedoel ik ben het helemaal niet oneens met je sentiment maar als het doen van boude uitspraken zonder enige nuance en meetbare objectieviteit de oplossing was, dan was het niet zo ver gekomen.

1 like