Eos 550 is al een oud model, maar leuk horloge toch?
De wijzers staan op kwart voor drie
Wat mij betreft het snoepje van de week
Zelfs een trip naar IJsland begin vorig jaar ben ik zonder zoomlens doorgekomen.
Hangt er wel vanaf wat je wilt fotograferen hè… IJsland is namelijk ook het land van de vele vogels en (in het noordwesten) poolvosjes; dan is een objectief met telebereik wel erg handig…
Ben inmiddels drie keer (totaal 11 weken) op IJsland geweest en heb daar inderdaad nauwelijks hoeven ‘inzoomen’, omdat ik meestal landschappen e.d. fotografeer. Overigens worden ook in het telebereik fraaie landschapsfoto’s gemaakt.
Handigst is uiteraard een zoomlens, bijv. een 18-300mm. Optisch iets minder dan objectieven met vast brandpunt, maar zolang je geen beroepsfotograaf bent die zijn brood met foto’s moet verdienen, is zo’n 18-300mm goed genoeg. En hoef je niet met regelmaat van objectief te wisselen…
Dat inderdaad. Of macro, maar er tussen in niet zo veel.
't Is wel zo, dat wanneer je (bijv.) een 18-300mm op je camera hebt, je stiekemweg toch aardig wat brandpuntsafstanden gebruikt. Al was het maar omdat je met zo’n breed bereik minder geneigd bent om 100 meter naar voren of naar achteren te lopen…
Maar, wat je schreef, een vast brandpunt verhoogt wel je creativiteit. Al zou ik niet snel naar bijv. IJsland of Noorwegen gaan met maar één vast brandpunt. Tijdens zulke vakanties kom je nl. altijd wel onderwerpen tegen die om een ander brandpunt vragen dan het brandpunt van die ene lens die je meegenomen hebt.
Sorry, Da_Watcher, even afgedwaald…
Knappe opnames Rens64
Ik vind het juist wel boeiend maar straks zal wel een of andere malloot het topic verplaatsen omdat het niet over horloges gaat.
Heel mooi
Geen probleem hoor, gewoon lekker kennis uitwisselen het gaat nog steeds over fotograferen
Dat is dan een maillot ja, ik vind het geen probleem heren
Grappig, zie je maar weing hé Prisma, toch een merk wat ik ook al mijn hele leven ken.
Vanochtend een NA, een Orient, binnengekregen.
Simpel horloge verder, maar als je 'm in het licht beweegt geeft de wijzerplaat een mooi soort reflecties. Om dat niet als video, maar als foto vast te leggen, dat viel nog niet mee. Maar goed, een horloge drágen is natuurlijk minstens zo leuk, zo niet leuker dan er een fotootje van maken…
Prima plaatje lijkt me zo
En een mooie Oriënt, van harte en veel draagplezier met deze levendige plaat.
Laat nu de maar komen
En anders richt ik er elke avond wel even een bureaulamp op…
Ik zit af en toe ook met kunstlicht te kijken naar het parelmoer bij gebrek aan zon
Gelukkig kan ik mij troosten met de gedachte dat het hier begrepen wordt op HF
M’n vrouw zou het ook nog wel begrijpen. Nou ja, of in ieder geval zéggen dat ze het wel begrijpt…
Een heel verhaal maar ze is wel enthousiast