Ik heb gestemd op….. (poll)

Ik probeer de basisvaardigheden van wiskunde uit te leggen en bij te brengen op een middelbare school. Dat lukt me nog wel aardig. Maar leg deze eens uit.

10 likes

Ik ging er, ten onrechte weet ik nu, van uit dat de stemming na 150 stemmen zou ophouden. My bad.

4 likes

Zou zomaar kunnen… :slightly_smiling_face:

3 likes

Niet uit te leggen, maar wel een leuke om deze poll aan die leerlingen voor te leggen. En dan moeten ze het antwoord natuurlijk ook beargumenteren, leuk om dan sommige antwoorden hier te zien :joy:

1 like

klopt, want er zijn 2 horloges in de race en de poll :grin:

1 like

O.k., deze poll wordt enthousiast ingevuld. Dat is natuurlijk mooi. Maar, voor alle duidelijkheid: als je 'm invult, dan doe je dat nadat je voor jouw favoriete HFLE2024 hebt gestemd en dus het stemgeld hebt overgemaakt (en eventueel je voorkeursnummer hebt doorgegeven aan Jur). Hieronder lees je precies hoe je dit doet.

Dank voor je stem en betaling! En we zien je graag binnenkort in de Squalekroeg! :shark: :beers:

8 likes

Op de Squale gestemd op staal.

10 likes

Als ik de pol nu moet geloven lijkt het erop dat de 150 stuks van Squale nu bereikt zijn.

2 likes

Neeuh :point_down:t3:

6 likes

Als er bij 154 stemmen er 70 nog niet betaald hebben, dan hebben er 84 wel betaald. Dat is 84/154 = 55%. Als het betalende percentage gelijk blijft (het zal wel stijgen verwacht ik), dan zijn er bij 172 stemmen dus 0,55 x 172 = 95 betalende stemmers. Daar is 87% Squale van, dus dat zijn 0.87 x 95 = 82 Squale horloges. Dus erg ver van de 150 stuks dus…Dit is wel een ondergrens verwacht ik.

4 likes

Bedoel je hiermee het minimale aantal horloges van de HFLE?
Dat is 25 stuks.

1 like

Nee, ik verwacht dat er nu al voor minimaal 82 squale horloges betaald gestemd is.

2 likes

Over 2 dagen is het de 25e. Hopelijk is dan de poll gelijk met het aantal aanbetalingen.

Trouwens wel een beetje raar als je stemt zonder een aanbetaling te doen of intentie tot aankoop.

4 likes

Nou ja, de mens is natuurlijk een eigenaardig wezen. Ik heb mijzelf er ook ooit een keer op betrapt dat ik op het forum een poll had ingevuld, waarvan achteraf bleek dat je deze poll alleen moest invullen als je er de juiste link mee had.

Kan gebeuren natuurlijk!

2 likes

Nee, man!
Why buying black matters. Yesterday, myself and a few others… | by Deloris  Van Cartier | Medium
:wink:

Maareh, effe serieus mensen, nog 8 dagen en dan is het gebeurd, he!
So, pick up that Squale HFLE2024, nu het nog kan! :man_shrugging:

4 likes

We hadden het wellicht precies andersom moeten doen. Wie betaalt, die bepaalt en die kan dan zijn stem in de poll uitbrengen.
Dus als je stemde zonder betaalt te hebben, werd die stem niet meegenomen in de percentage!
Dus een koppeling met betaling, dan hadden we precies geweten waar we nu staan. Maar goed, is mosterd na de maaltijd :wink:.

6 likes

Niet gestemd, ik kan momenteel het geld niet missen, maar die Squale vind ik wel de mooiste van de 2.

4 likes

Het is op z’n minst een beetje verwarrend voor de mensen die de pol dagelijksin de gaten houden in de hoop dat hun (favoriete) voorstel wordt verkozen :nerd_face:

Maar goed. Heb jij je stem in de pol uitgebracht terwijl je nog geen geld hebt overgemaakt… ik ben niet boos op je, je bent nog steeds welkom in de Squale HFLE-club, maar wel even betalen nu alsjeblieft oké?!

8 likes

Dan ben je straks ook welkom op het grote Squale feest (for members only!) en verdien je een levenslang lidmaatschap op de Squalekroeg!

Premium Photo | Cheering together group of young friends sitting in bar  with beer

Kom op mensen, even boter bij de vis. Als je hier stemt, doe dan ook even dit, graag!

Dan heb jij in ieder geval zo’n geweldige Squale HFLE2024! :beers:

8 likes

Ik heb het als volgt gedaan;

• betalen (stemmen),
  • voorkeurnummers per Pb aan Jur,
  • Poll ingevuld,
  • reactie in dit topic.
    :nerd_face:
14 likes