Ik heb ineens keuze stress.. Rolex VS Breitling.

Ok, dit was mij tot op heden nog een onbekend fenomeen in horloges kopen.
KEUZE-STRESS

Ik heb sinds een korte periode mijn zinnen gezet op de Rolex Explorer1.
Vind de stijl erg gaaf en vooral het universele trekt mij enorm.
Plus ja, een Rolex hoort gewoon thuis in een mooie verzameling…

Tot net, “kom we gaan een horloge kopen voor vaderdag” riep mijn vrouw.
Eh, nee doe maar niet. Ik wacht nog even om er zeker van te zijn dat de Rolex voor mijn pols geschikt is.
Gewoon even poosje niks mee doen en als de liefde blijft dan aanschaffen.

Dat begrijpt mijn vrouw niet, ze is mega impulsief en dus zaten we ineens in de auto op naar E van Baal in Nijmegen… Die heeft geen Rolex dacht ik nog maar goed.
Wel Oris en Breitling en die merken liggen mij ook enorm.

Toen gebeurde het, ik zag de Premier en echt wat een prachtstuk.
Geen knallende Breitling maar alsnog zo herkenbaar Breitling.
Gaaf dus en ja om de pols ermee.
Wauw, echt gaaf.

Ja die nemen we mee riep de vrouw…Ehm nee nee doe maar niet want de Rolex zit ook in mijn hoofd.
Beide vind ik zonde geld dus ik moet kiezen.
De vrouw drong nog even aan maar ging mee in mijn twijfel en we hebben de Breitling nu gereserveerd t/m volgende week.

Maar heren, echt.
Wat moet ik nu? Nee niet beide roepen aub want daar heb ik geen zin in.
restwaarde boeit me geen zier want verkopen doe ik toch niet.

Voor en tegens?
De mercedes wijzer van de Rolex snap ik niet. Stoor me er niet aan hoor maar als ik dan toch iets op moet noemen om te kunnen wegen.

Bij de Breitling vind ik het glaasje wat apart. Top-hat idee en dat snap ik niet geheel bij de niet al te dunne kast. Ook geen storende factor maar niet mijn directe glas keuze.

Verder, de Rolex is wat universeler en dus gemakkelijker overal bij te dragen.
De Breitling is wat lastiger en ik heb al een Breitling die tevens blauw is.
Is dan ook de enigste overeenkomst tussen de Premier en de mijne.

Dus ja… Shit ik moet kiezen van mijzelf… ZUCHT.

Gooi jullie meningen maar eens online en eens zien of jullie mij een kant op kunnen duwen.
Wie weet.

  • Explorer 1
  • Premier

0 stemmers

4 likes

Je geeft zelf het antwoord al. Probeer de Rolex eerst eens om de pols en beslis daarna.

Rolex zal overigens 100% winnen in deze poll daar dit forum erg Rolex georiënteerd is. Zou de keuze bij jezelf houden door beide te passen.

12 likes

Is dit serieus een keuze ? Zelfde als kiezen tussen een Kia en een BMW.
De Mercedes wijzer is er voor bedoelt dat je in het donker snel en duidelijk onderscheid zit tussen uren en minutenwijzer.
Mijn keuze lijkt me duidelijk, maar wil wel gezegd hebben dat ik de Breitling verder ook een mooi horloge vindt.

Je hebt de Breitling niet gekocht omdat je ook nog met de Rolex in je hoofd zit. Heb je dat gevoel ook als je de Rolex zou gaan kopen? Zou je dan ook nog aan de Breitling denken?

Meestal helpt dit mij bij een keuze :slight_smile: Er is altijd één van de twee waar ik meer spijt van zou hebben en dan ga ik voor die optie.

Succes in ieder geval, zijn twee top horloges (persoonlijk zou ik voor de Explorer gaan).

6 likes

onbelangrijk, mooi is mooi. Merk of prijs staan daar los van.
Dus ja serieus.

3 likes

Wat? Hebben ze bij Kia nu ook al wachtlijsten? :roll_eyes:

13 likes

Tja, als je geen waarde hecht aan geschiedenis (welke bij de Explorer legendarisch is), hoogwaardigere afwerking en kwaliteit, incl een beter uurwerk met langere power reserve, ja dan geef ik je groot gelijk.

Maar de meesten kopen puur voor het uiterlijk, en daar is ook wat voor te zeggen en Breitling is verder een fantastisch merk.

Helemaal waar

Ik vind het ook een moeilijke keuze. Maar ik ga voor de Explorer. Je hebt het al gezegd, de Rolex is universeler.

1 like

Skx007, zo dat is er ook weer uit. Explorer, de Breitling kan mij zo vanaf de foto in ieder geval nog niet overtuigen.

3 likes

Ik snap jou mening.
Voor mij, afwerking telt zeker maar onderschat de Breitling niet.
Die is echt wel top.
Ik snap of kan geloven dat als je echt gaat kijken naast elkaar dat de Rolex de topper is van deze twee in dit stukje. Toch is dat niet een doorslaggevende factor.

Geschiedenis, gang reserve tellen niet mee in de afweging.
Kijk ik totaal niet na zelfs en dus geen idee.

Vind ze gewoon mooi en dat telt voor mij.
Vind de prijsklasse van beide dusdanig hoog dat beide aanschaffen mij gewoonweg te ver gaat.

2 likes

Ik weet niet of je ze allebei al gepast hebt, maar doe dat anders en kijk dan hoe je er bij voelt.

1 like

Dude, als je het forum om een mening moet vragen dan lijkt het me beter dat je er nog wat nachten over gaat slapen.

:point_up_2:

9 likes

mocht je de Explorer kiezen, en hij zou niet bevallen, dan kun je hem weer zeer goed verkopen. Bij de Breitling wordt dat lastiger

3 likes

Rolex en Breitling beide verschillende merken. De Breitling heeft geen inhouse uurwerk de Rolex wel.
Maar of het nu kiezen is tussen een Kia of BMW? Ik denk het niet, beide top afgewerkt, de Rolex misschien iets meer gefinetuned en een betere motor.

Breitling zul je vandaag de dag minder vaak tegenkomen dan een Rolex. En de prijs… 2x een Breitling of 1x een Rolex.

dat ishem, topic kan op slot.
Klaar, dank u :rofl:

saai hok man, gaan we niet doen

2 likes

Dit forum is hysterisch over ROLEX dus de uitkomst van je poll ligt al vast. :sunglasses:

ROLEX is fantastisch want iederéén (lees: IEDERÉÉN) wil een ROLEX.

Want andere merken zijn net Kia’s maar dat is ROLEX niet!!!
ROLEX is een Mercedes!

Dus koop gewoon die ROLEX!

On topic: ik zou ze beiden passen en dan pas kiezen.

De Explorer is mooi maar nogal saai en daarmee makkelijk te combineren bij elke outfit; dat het saffier niet is voorzien van AR vind ik echt een slecht detail.

Puur om het feit dat je al een Kia hebt nu zou ik een ander merk (dus die veel betere Mercedes) toevoegen aan de collectie.

7 likes

De Explorer zou ik voor gaan. De Breitling vind ik ook mooi, maar zou mij sneller gaan vervelen…

Ik vind die rolex echt spuuglelijk!!
Lijkt wel een Japans 13 in een dozijn klok.

Breitling op 1 of een yachtmaster rosé gold. De enige mooie rolex (mijn mening)

Mercedes ligt me ook al niet :crazy_face:

5 likes

Het is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik kan je de Explorer van harte aanbevelen. Wat een heerlijk horloge is dat. Universeler wordt het niet. En een mooie balans tussen ingetogen en sportief.

Draagt ook heerlijk. Als ik er maar één mocht hebben van mijn collectie, dan de Explorer.

3 likes