Ik heb ineens keuze stress.. Rolex VS Breitling.

Hm, maar iedereen zegt toch dat grijze dealers meer vragen als kostprijs, wat de AD’s vragen? Dus zou het toch interessanter zijn, “verdientechnisch”, om bij de AD te kopen, als je met een rollie binnenloopt kom je makkelijker op de lijst toch? (Ik ben nog niet zo pro, doe het nog wel even met klassiekers en seiko’s).

Vind de Explorer I een van de minst aantrekkelijke Rolexen (op de huidige Airking na). Kan hier dus absoluut niet warm voor lopen. De Premier daarentegen vind ik fraai. Dus, als restwaarde en merk je niet per se iets uitmaken, zou ik voor de Breitling gaan. Maar zou, zoals eerder opgemerkt, de Rolex nog wel even een keer gaan passen. Waarschijnlijk gaat dit je enorm helpen bij je keuze. Succes en veel plezier!

1 like

Het zijn twee totaal verschillende horloges imho.
De Breitling had je nog niet op het oog toch ?
De Explorer vind ik wat saai maar daarom niet minder mooi.
Vooral de geschiedenis, het alleskunner karakter, de geweldige afwerking, de extreem goede afleesbaarheid, perfecte maatvoering en natuurlijk ook het Rolex gevoel. En tot slot de waardevastheid (hoewel ook ik nog nooit een horloge heb verkocht …)
De Breitling is schitterend maar veel minder een alleskunner. Hij is chiquer. Maar de maatvoering is minder. Erg dik lijkt me voor een dresser onder een overhemd.
Blauw vind ik heel mooi maar vind ik zeker niet bij alles passen.

Kortom: het is een beetje kiezen tussen appels en peren.

Ondat je al een Breitling hebt, zou ik zeker de Rolex gaan passen.

Heel veel plezier bij je keuze en er lekker van genieten dat je de luxe van een dergelijke keuze hebt !

1 like

Geen idee eigenlijk. Ik koop in Monaco. Altijd ruim onder listprijs. Ieder merk

In dit geval de breitling

De Rolex is liefde. De Breitling een one night stand.
Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat :wink:

5 likes

Onlangs deze

de deur uit gedaan voor deze minder

en nog geen minuut spijt van gehad.

Overigens niks mis met Rolex maar ook niet met Breitling dus kiezen wat je het mooist vindt.

:wink::+1:

16 likes

Heerlijke Rolex, de Explorer. Heb de 36mm een tijd gedragen. Bijzonder stijlvol. Ik ben geen merkfanaat, gaat me om het horloge zelf.

Persoonlijk zou ik hierover nooit advies vragen. De antwoorden zijn volledig voorspelbaar.

Top. Kun je voor mij een BLRO meenemen? Dan betaal ik je 500 boven list.

Snel verdiend…toch?

4 likes

Nou weet ik het zeker! Liefde heb ik al…

2 likes

Op dit moment alleen een-GMT master-2-126710blnr beschikbaar helaas. 20k, nieuw👍🏻

Hele goede keuze. Gaat niets boven een B Navi! :+1:

1 like

Hier een betere foto van die BMW.

8ef7898b2dcefc37ac96ffb7f02fe54343d71f8a_1_375x500

13 likes

Kia…het is een Kia… :rofl:

Helemaal mee eens, voor mij zijn heritage en alle poespas niet van waarde en bij een keuze tussen deze 2 zou ik de Explorer kiezen. Omdat ik hem op papier mooier vind, heb geen van beiden ooit gezien.

1 like


Klaar :+1:

5 likes

Van deze de breitling. Zag die ook met een grijze plaat komt, heb je die ook gepast? Maar zoals al eerder aangegeven door anderen, zeker ook de explorer passen ter vergelijk.

Dit :point_up:t2:

en dit :point_up_2:t2:

Daar heeft TS de Alpinist al voor. En nog wat andere horloges. Of gaan die allemaal weg?

Ik krijg heel misschien van de kinderen ontbijt op bed. Ben ik al superblij mee.

Maar je moet niet op een forum als dit vragen of je een Rolex of Breitling moet kopen, gelet op de samenstelling van de leden. Dat bedoel ik totaal niet negatief of rellerig overigens.

Je vrouw vindt hem niet mooi. Dat geeft dan toch de doorslag, voor zoveel geld?

4 likes

Doe maar gewoon de Explorer…


Krijg je geen spijt van. Gegarandeerd :wink:

6 likes

Misschien bij de garage.

On topic: twee heel verschillende horloges, dus ik zou zeggen ga voor degene die het beste aansluit op wat je al hebt. Heb je al een dresser: de Rolex. Heb je al een sport horloge: de Breitling.

Heb je van beiden al wat of nog helemaal niks: ehm. Allebei kopen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like