Ik heb net iets heel doms gedaan... of niet?

Ik zat gisteren te zoeken op eBay bij de afgelopen veilingen om achter de gangbare veilingprijs van een horloge te komen toen ik op een afgelopen veiling stuitte van een lot Omega’s. Vraagprijs van 1800 pond was niet geboden. Ik volgde de link naar de nieuwe veiling waar de verkoper de horloges aanbood voor 1250 pond (ongeveer 1600 euro). Die was ook niet succesvol afgelopen. En ik weet nog steeds niet waarom maar ik heb de verkoper toen gemaild en uitendelijk zijn we eens geworden dat hij het lot aan mij verkoopt om eBay heen. Ik heb net betaald via Paypal en ik weet eigenlijk alleen het emailadres van deze man en het emailadres van zijn broer (want daarop moest ik het geld storten)… En dat hij in London woont… Of dat aankomt? :smiley:

En dan wat ik gekocht heb:

Het meerendeel heeft gebreken… of B)-?

Tsja… het zou zinvol kunnen zijn om toch nog even wat adresgegevens te vragen…

Of sta je achteraf niet achter de aankoop “as such”?

geld storten op adres van broer!
ik hoop dat dit allemaal goed afloopt voor je.
succes.

Als het een eerlijke man is niks aan de hand toch.
E-bay waarschuwt wel voor dit soort verkopen buiten E-bay om.
Maar je kan via E-Bay wel achter zijn adres komen,heb ook weleens gedaan.
De verkoper krijgt dan de melding van E-Bay dat jij zijn adres hebt opgevraagd en hij krijgt ook jouw adres van E-Bay.

Henrik

Met Jouw ervaring had je toch iets voorzichtiger moeten zijn, lijkt mij. Dit is wel heel erg op zijn kantje. Maar je hebt toch ook nog zijn ebay gegevens, al zal dat niet veel helpen, maar het is toch wat. Ik zou toch nog even een mail sturen en vragen om zijn adres.

Het lot ziet er wel aardig uit, maar of het echt iets is, zal blijken als je het echt in handen hebt.

Ik wens je veel succes.

Ik maak me niet echt zorgen hoor, maar het is wel spannend. Ik geloof dat je geld dat je via Paypal hebt overgemaakt sowieso achteraf kunt blokkeren en terugvorderen. Maar ik hoop dat de horloges gewoon binnenkomen.
De tweede grote vraag is of wat ik gekocht heb het geld waard is…???

Henrik,

Je moet rechts bovenin uitgebreid zoeken aanklikken.
Links contactgegevens zoeken aanklikken.
Vul bij de onderste regel het nummer van artikel in wat hij nu nog op E-Bay heeft staan.
Bovenste de gebruikersnaam.
Het adres wordt naar je e-mail gestuurd.

tja Henrik ik zou dan toch echt een Dweller hebben gekocht, maar ja wie weet is het lot wel wat, we zullen het zien!

Ik denk dat hij blij zal zijn dat hij er vanaf is . Dus krijgen zult ge het wel doen . Ik heb meer bedenkingen bij wat ge ermee kunt aanvangen .

Tuurlijk heb je niets dom’s gedaan. Zo werkt het zonder de juweliers. Living on the edge en zo vinden we ook nog eens wat moois.
Mocht het achteraf tóch niets zijn of er komt niets binnen en je bent ook nogeens genept (worst case scenario) dan heb je 30 dagen na de betaaldatum de tijd om het bedrag terug te versieren.
Je opent eerst een geschil (om met de verkoper e.e.a. te regelen) en als dat niet helpt open je een claim. Het geld is dan onder beheer bij paypal en die gaan het uitzoeken.
Mijn ervaring is dat dit best goed gaat.
Maarrrrr … we gaan uit van het positieve he?
Suc6
Jur

Tja… ben zeker een Omega Fan, maar of ik deze koop had gedaan… denk het niet!

Zie wel twee Seamaster’s die volgens mijn niet verkeert zijn! de rest wat ik zie is denk ik veel schoonmaak, en hopen dat alles werkt!

Wie niet waagt wie niet wint!!

Succes.

Greetz

P.s. vind het wel jammer voor je dat je je Rolex Sea-Dweller moet uitstellen, hoorde vanmiddag uit zeer betrouwbaare bron dat Sea-Dwellers eerdaags prijs omhoog gaan??

En ook ik had toch nog ff doorgespaard voor een mooie Seadweller. Leuk zo’n lot, maar volgens mij heb je al aardig wat vintage horloge’s.

De Dweller zou met je Breitling een kroon op je werk kunnen zijn.

Henrik, je doet je reputatie weer alle eer aan hoor…
En zoals eerder gezegd: wie niet waagt die niet wint.
Maar… je moet altijd je verlies berekenen.

ach, ik zie wel een paar leuke omega’s!
mocht je enkele kwijt willen dan hou ik me aanbevolen.

groet
Jorrit

Ik denk dat je een goede “Hendrik vangst” hebt gedaan. Die Speedmaster ziet er zeer goed uit. De seamaster linksboven ook.
Constelations liggen goed in de markt.
Van een aantal is het de vraag of het glas slecht is of dat het de wijzerplaat is.

Ik denk echter niet dat het slim is om E-bay heen te gaan. Je kunt absoluut niet bij ze terecht als er wat mis gaat. En een slechte feedback (het enige wapen dat je normaal hebt) is ook niet mogelijk. En dan is het toch wel een hoop geld vindt ik. Voor minder kan je het risico nog eens lopen.

Ik ben heel benieuwd naar de afloop. Als je ze in de verkoop doet, hoop ik niet weer mis te grijpen zoals bij die $%^&* Geneve van de vorige keer :slight_smile: :slight_smile:

Bas

Ik denk dat ik wilde dat ik deze lot gezien had.
Nee hoor , ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan het weer in orde krijgen van deze Omega’s.

Geen idee of dit een goede koop is, maar dat is het risico van dit soort aankopen. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je het toch ook gewoon ophalen in Londen. Een retourtje voor 80-90 Euro is voor zo’n aankoopbedrag geen probleem.

Ik zie niet in waarom dit perse dom zou wezen. Je volgt voor een deel je intuïtie en gebruikt je ervaring. Dat het zorgt voor wat spanning is alleen maar goed, het gaat hier niet om iets levensbedreigends.

Volkomen rationeel, vooraf doordacht en afgewogen had je het misschien niet gedaan en wie weet wat je dan misliep?

De tips om achter meer gegevens te komen kunnen het gat dichten en vooral Jürgens tip levert je weer de kans op een rijkere ervaring op!

Zitten enkele horloge tussen met een hoge potentie. (En dan bedoel ik dat, als ze geen al te grote gebreken hebben, zeker een goede waarde hebben)

Of je iets dos hebt gedaan??? Ach, ik denk het niet. Ik merk aan mezelf dat ik ook wel wat gemakkelijker en soms zelfs zelfs wat roekelozer wordt naarmate je meer en meer gekocht hebt. Bijna altijd gaat zo´n transactie alsnog goed.

Houd ons op de hoogte over de afloop en over de gesteldheid van de horloges.

Ze zouden zaterdag met een koerier gaan. Maar meneer blijkt helemaal niet in het (Enge)land dus zijn zus zou het doen en die was het vergeten en nu zullen ze dus pas morgen de deur uit gaan. Ik kreeg een mail mee met een hele discussie tussen hem, z’n broer en z’n zus. In het taalgebruik viel mij vooral op dat ze erg vroom zijn :smiley: